ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا از اوپو بخاطر نقص پتنت‌ شکایت می‌کند

به نظر می‌رسد عدم تمدید توافقنامه استفاده از پتنت‌های نوکیا توسط شرکت اوپو برای آن‌ها دردسرساز خواهد شد، زیرا نوکیا قصد دارد در چند کشور مختلف از این شرکت چینی شکایت کند. نوکیا نیز دقیقا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

به نظر می‌رسد عدم تمدید توافقنامه استفاده از پتنت‌های نوکیا توسط شرکت اوپو برای آن‌ها دردسرساز خواهد شد، زیرا نوکیا قصد دارد در چند کشور مختلف از این شرکت چینی شکایت کند.

نوکیا نیز دقیقا مانند سایر شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری و مخابرات، از پتنت‌های ثبت شده خود بسیار محافظت می‌کند. شرکت فنلاندی با بسیاری از شرکت‌هایی که از پتنت‌های ثبت شده آن‌ها استفاده می‌کنند، توافقنامه‌ها امضا کرده‌ و در صورتی که بدون مجوز از آن‌ها استفاده شود، از کمپانی‌ها شکایت می‌کند.

اکنون طبق گزارش IAM، به نظر می‌رسد نوکیا تصمیم گرفته‌ در چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و هند از شرکت اوپو به دلیل نقض این قانون و استفاده بدون مجوز از یکی از پتنت‌های خود شکایت کند.

نوکیا

دلیل تصمیم نوکیا این است که شرکت چینی اوپو از تمدید توافقنامه مجوز بین این دو شرکت برای استفاده از برخی پتنت‌های خاص که سال ۲۰۱۸ به امضا رسیده، خودداری کرده است. FOSS Patents نیز در گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند که نوکیا قصد دارد از همان تیم‌های حقوقی استفاده کند که پیش از این در پرونده‌های لنوو و دایملر پیروز خارج شده‌اند، بنابراین این یک «جنگ سریع» خواهد بود.

بر اساس بیانیه ارائه شده توسط نوکیا، به نظر می‌رسد مذاکراتی بین این دو شرکت انجام شده، اما اوپو تصمیم دارد راه خود را ادامه دهد و تمام پیشنهادات نوکیا را رد کرده است. در این بیانیه آمده است:

«ما در حال تمدید قرارداد مجوز استفاده از پتنت با اوپو هستیم اما متاسفانه آن‌ها پیشنهادات منصفانه و منطقی ما را رد کرده‌اند. دعوی قضایی همیشه آخرین چاره ماست و ما پیشنهاد کرده‌ایم برای حل و فصل دوستانه این موضوع به حکمیت مستقل و بی طرفانه بپردازیم. ما همچنان اعتقاد داریم که این می‌تواند سازنده‌ترین راه برای پیشرفت باشد.»

به نظر می‌رسد این مشکل فقط به دو روش ختم خواهد شد. یا نوکیا برنده قانونی اعلام می‌شود و اوپو مبلغ مشخص شده‌ای را به این شرکت پرداخت خواهد کرد یا اوپو برای تمدید توافقنامه موافقت می‌کند. با توجه به اینکه نوکیا تاکنون در پرونده‌های قضایی مربوط به پتنت‌های خود بسیار موفق ظاهر شده، شانس اوپو بسیار کم است اما همچنان ممکن است شگفتی‌هایی رخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی