ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Battery Indicators؛ شخصی‌ساز نشانگر باتری در اندروید

فعال کردن نمایش درصد برای نشانگر باتری معمولاً در بخش تنظیمات دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش‌فرض دیده می‌شود. اما به لطف پتانسیل بالای سیستم‌عامل گوگل برای شخصی‌سازی قابلیت‌ها، می‌توان از اپلیکیشن‌های زیادی برای تغییر ظاهر ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

فعال کردن نمایش درصد برای نشانگر باتری معمولاً در بخش تنظیمات دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش‌فرض دیده می‌شود. اما به لطف پتانسیل بالای سیستم‌عامل گوگل برای شخصی‌سازی قابلیت‌ها، می‌توان از اپلیکیشن‌های زیادی برای تغییر ظاهر نشانگر باتری بهره گرفت که Battery Indicators یکی از آن‌ها است.

اپلیکیشن Battery Indicators به کاربران اجازه می‌دهد تا نواری در قسمت بالایی پنل نوتیکفیشن‌ها برای نمایش میزان باتری به دستگاه اندرویدی خود اضافه کنند. بهره‌گیری از چنین قابلیتی می‌تواند اطلاع یافتن از میزان شارژ باتری باقی‌مانده را بسیار آسان‌تر از گذشته کند. برای مثال هنگامی که در حرکت هستید، ممکن است دقت به آیکن کوچک باتری یا درصد نمایش داده شده به صورت پیش‌فرض کمی دشوار باشد، اما نوار نشانگر می‌تواند وضوح بیشتری از وضعیت شارژ باقی‌مانده به کاربر منتقل کند.

پس از نصب برنامه، ابتدا باید دسترسی Overlay را برای آن در بخش تنظیمات فعال کنید. در اولین ورود به اپلیکیشن به صورت خودکار پیامی مبنی بر فعال‌سازی ویژگی گفته شده نمایش داده می‌شود. سپس در تب Battery Bar با فعال کردن کلید نمایش داده شده در کنار Enable Battery Bar، نوار نشانگر میزان باتری نمایان می‌شود. در این تب گزینه‌های دیگری برای سفارشی‌سازی نوار از جمله تغییر موقعیت آن دیده می‌شود. البته در نسخه رایگان تنها می‌توان نوار را در قسمت بالایی یا پایینی صفحه نمایش قرار داد و برای بهره‌گیری از آن در سمت چپ یا راست باید اقدام به خریداری نسخه پولی کنید.

نوار ابزار Thickness امکان تغییر سایز نوار نشانگر شارژ باتری را فراهم می‌کند. توصیه می‌شود ضخامت نوار را به صورتی تنظیم کنید که تمامی فضای اشغال شده توسط آیکن‌ها و نوشته‌های قسمت بالایی صفحه نمایش را پوشش دهد. گزینه Transparency نیز می‌تواند مقدار شفافیت نوار نشانگر را تغییر دهد. در نهایت با تغییر رنگ نوار به حالت دلخواه می‌توانید آن را با سایر بخش‌های ظاهری دستگاه خود یکپارچه کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های متضاد با نوشته‌های پنل بالایی نمایشگر می‌تواند در خواندن راحت‌تر آن‌ها تاثیر چشمگیری داشته باشد.

تب بعدی در اپلیکیشن، Battery Text نام دارد که می‌توان به کمک آن میزان شارژ باقی‌مانده را به صورت درصد نمایش داد. اگرچه چنین قابلیتی به صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل اندروید دیده می‌شود اما قابلیت گفته شده امکانات بسیار بیشتری برای شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. محل قرارگیری درصد باتری می‌تواند در بالا یا پایین نمایشگر انتخاب شود و به صورت پیش‌فرض در وسط صفحه نمایش قرار می‌گیرد. به لطف بهره‌گیری از کنترلرهای مختصاتی می‌توان موقعیت آن را به هرجایی تغییر داد. همچنین مانند نوار نشانگر باتری، امکان تغییر رنگ درصد شارژ باقی‌مانده وجود دارد. در نهایت گزینه Show Charging Status می‌تواند نشانگر درصد را در هنگام شارژ دستگاه، تغییر دهد.

اگر دستگاه اندرویدی شما از صفحه نمایش دارای پانچ برای قرارگیری دوربین سلفی استفاده می‌کند، می‌تواند به جای نوار نشانگر از حلقه نشانگر باتری استفاده کنید که در تب Battery Ring قابل فعال‌سازی است. همانند تنظیمات مرتبط با نوار، در این قسمت نیز می‌توانید ضخامت و اندازه حلقه و رنگ آن را به دلخواه خود تغییر دهید. همچنین با فعال کردن گزینه Animate می‌توانید از انیمیشن‌های جذاب در هنگام شارژ‌ باتری دستگاه بهره‌مند شوید. کنترلر مختصات برای تغییر محل حلقه نیز در دسترس قرار دارد.

برای دسترسی به انیمیشن‌های مخصوص شارژ می‌توانید از تب Enable Charging Animation اقدام کنید. انیمیشن‌ها شامل تصاویر گیف می‌شوند که هنگام اتصال دستگاه به شارژر نمایش داده می‌شوند. امکان تغییر موقعیت و اندازه انیمیشن‌ها نیز وجود دارد یا حتی می‌توان آن‌ها را زیر نوار ناوبری قرار داد. ۱۴ انیمیشن پیش‌فرض درون اپلیکیشن یافت می‌شود اما متاسفانه گزینه‌ای برای استفاده از فایل‌های گیف دلخواه در دسترس قرار ندارد. اگر قصد قرار دادن انیمیشن‌ها در قسمت بالایی صفحه نمایش را دارید می‌توانید با استفاده از گزینه Rotate، نحوه نمایش صحیح آن را تنظیم کنید.

آخرین ویژگی برنامه، Battery Alarm است که به لطف آن می‌توان از تکمیل شارژ باتری یا خالی شدن آن اطلاع یافت. در صورتی که میزان شارژ‌ باتری از مقدار تنظیم شده کمتر یا بیشتر شود، نوتیفیکیشنی برای اطلاع کاربر نمایش داده می‌شود که می‌توان صدای هشدار را نیز به آن اضافه کرد. چنین قابلیتی برای دستگاه‌هایی با باتری تضعیف شده و غیر کالیبره کاربرد بسیاری دارد. در تب Battery Info نیز اطلاعاتی پیرامون وضعیت سلامت باتری، دمای آن و میزان ولتاژ ورودی هنگام شارژ نمایش داده می‌شود که متاسفانه امکان افزودن آن‌ها به نوار نشانگر وجود ندارد و تنها از درون اپلیکیشن قابل دسترسی هستند.

اپلیکیشن Battery Indicators می‌تواند ابزار مفیدی برای اطلاع از میزان شارژ باتری دستگاه به شکل جدیدی باشد و علاوه بر ارائه قابلیت‌های کاربردی، قادر است ظاهر تازه‌ای به دستگاه‌های اندرویدی ببخشد. بیشتر قابلیت‌های برنامه به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند و تنها چند ویژگی محدود نیازمند خریداری نسخه پولی هستند.

Battery Indicators + Battery Charging Animations (Early Access)

Battery Indicators + Battery Charging Animations (Early Access)

سازنده: Yogesh Dama قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۲ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی