ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی احتمالا در حال توسعه فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم برای گوشی‌های تاشو است

به نظر می‌رسد شیائومی پس از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» و «فناوری شارژ سریع با استفاده از صدا»، این بار قصد دارد فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم را برای گوشی‌های تاشو توسعه دهد. در سال‌های اخیر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

به نظر می‌رسد شیائومی پس از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» و «فناوری شارژ سریع با استفاده از صدا»، این بار قصد دارد فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم را برای گوشی‌های تاشو توسعه دهد.

در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت‌های حاصل شده، فناوری شارژ سریع گوشی‌های موبایل پیشرفت‌های مختلف زیادی داشته و توجه شرکت‌های زیادی جذب آن شده است. اکنون به نظر می‌رسد شیائومی در تلاش است تا فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم را بطور ویژه برای گوشی‌های تاشو بهتر کند.

فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم

طبق گزارش منتشر شده، این غول فناوری چینی در ۱۸ دی ۱۳۹۸ پتنتی را با عنوان «روش و دستگاه شارژ بی‌سیم برای تجهیزات الکترونیکی تاشو و وسایل ذخیره‌سازی» به ثبت رسانده. اکنون این پتنت با شماره انتشار CN113098152A پذیرفته شده است. هر چند در این پتنت به هیچ‌گونه مشخصات یا دستگاه خاصی در مورد این فناوری اشاره نشده، اما نحوه کار این فناوری را در گوشی‌های تاشو توضیح می‌دهد.

طبق توضیحات این پتنت، با این دستگاه برای انجام فرآیند شارژ بی‌سیم از هر دو طرف گوشی می‌توان استفاده کرد. بنابراین حتی اگر نیمی از دستگاه با پد شارژ بی‌سیم در تماس باشد نیز فرآیند شارژ انجام خواهد شد. به عبارت دیگر، برای شارژ در این روش می‌توان از هر دو نیمه یا تمام پنل پشتی گوشی استفاده کرد که باعث راحتی بیشتر کاربران می‌شود.

فناوری شارژ سریع بی‌‌سیم

علاوه بر این، شیائومی در پتنت خود بیان می‌کند که دستگاه شارژ بی‌‌سیم ابتدا باید ارتباط خود با گوشی تاشو را آغاز کند تا بتواند نوع شارژ پشتیبانی شده توسط آن را به دست بیاورد. بدین شکل فرآیند شارژ بی‌‌سیم کارآمدتر می‌شود و مدت زمان شارژ کامل گوشی نیز کوتاه‌تر خواهد شد. به خاطر داشته باشید که این فناوری هنوز یک پتنت است و مشخص نیست که شیائومی واقعا در حال کار روی چنین فناوری باشد.

شیائومی ماه گذشته از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» خود رونمایی کرد و گفته می‌شود که این فناوری موفق از تراشه دو سلولی «NU2205» توسعه یافته توسط استارتاپ چینی «Nuvolta» استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی