ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نبرد ذهن‌ها؛ بهترین بازی‌های استراتژی نوبتی سال ۲۰۲۱ برای موبایل

تنوع سلیقه‌ی بازیکنان باعث شده تا سبک‌های مختلف بازی به وجود بیایند و یکی از این سبک‌ها، سبک استراتژی است. بازی‌های استراتژیک انواع مختلفی دارند که استراتژی نوبتی یکی از آن‌ها است. در این مطلب ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

تنوع سلیقه‌ی بازیکنان باعث شده تا سبک‌های مختلف بازی به وجود بیایند و یکی از این سبک‌ها، سبک استراتژی است. بازی‌های استراتژیک انواع مختلفی دارند که استراتژی نوبتی یکی از آن‌ها است. در این مطلب به سراغ چند تا از بهترین بازی‌های استراتژی نوبتی خواهیم رفت که امسال توانستند به محبوبیت برسند. ممکن است در طراحی یک بازی ترکیبی از چند سبک به کار رفته باشد و نمی‌توان گفت که هر بازی فقط در دسته‌بندی یک سبک جا دارد.

سبک استراتژی دو زیر سبک نوبتی و همزمان را در خود جای می‌دهد که در استراتژی نوبتی، هر بازیکن باید صبر کند تا نوبت او شود و بعد حرکتش را آغاز کند. در این نوع از بازی، بازیکن‌ها وقت بیشتری برای فکر کردن دارند و معمولا استراتژی‌های پیچیده‌تری را پیاده می‌کنند.

Bad North: Jotunn Edition‏

  • بازی آفلاین است

در بازی Bad North: Jotunn Edition‏ بازیکن صاحب یک جزیره است که وایکینگ‌ها شاه آن را کشته‌اند و حالا شما باید به تنهایی این جزیره را از نابودی نجات بدهید. مردم جزیره به آب و غذا نیاز دارند اما از آن مهم‌تر این است که از دست مهاجمان جان سالم به در ببرند و زنده بمانند.

در همین حین کسانی که بوی تصاحب تاج و تخت به مشامشان خورده، گروه گروه از راه می‌رسند و سعی می‌کنند با حمله به جزیره، آنجا را فتح کنند. شما هم سلاح و منابع در اختیار دارید اما بیشتر مهم است که چطور از این منابع استفاده می‌کنید و قرار است چه استراتژی برای نجات جزیره به کار ببرید.

Bad North: Jotunn Edition‏

Bad North: Jotunn Edition‏

سازنده: Raw Fury AB قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 356.1/204 مگابایت زبان:

AFK Arena

  • بازی آنلاین است

بازی AFK Arena هم که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود در سال گذشته با برگزاری ایونت‌های مختلف و تبلیغات، حسابی به موفقیت رسید. این بازی در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد که موجودات جادویی در آن زندگی می‌کنند و شما باید به قهرمان‌های بازی کمک کنید تا پادشاهی خود را نجات دهند.

این بازی المان‌های سبک کارتی را هم دارد و هر چه تعداد قهرمان‌های بیشتری را به دست بیاورید، استراتژی‌های گسترده‌تری قابل اجرا خواهد بود. بازی چند حالت مختلف دارد که اگر صرفا طرفدار این نوع از استراتژی نیستید یا می‌خواهید انتخاب‌های بیشتری داشته باشید، گزینه‌ی مناسبی است.

AFK Arena

AFK Arena

سازنده: LilithGame قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 291.2/98 مگابایت زبان:

Clash Quest‏

  • این بازی آنلاین است

بازی Clash Quest‏ که آخرین ساخته‌ی سوپرسل است، یکی از نمونه‌های خوب استراتژی نوبتی است که کاراکترهای کلش را در یک گیم‌پلی جدید به کار گرفته. ظاهر بازی به کلش رویال شباهت دارد اما طراحی مراحل متفاوت است.

در هر سطح، اول با پیاده نظام روبرو می‌شوید و وقتی از سد آن‌ها بگذرید یک باس فایت منتظرتان خواهد بود. این بازی فعلا به صورت نسخه‌ی بتا و برای برخی از کشورهای منطقه‌ی اسکاندیناوی در دسترس است بنابراین برای دانلود و استفاده از بازی باید از ابزار تغییر آی‌پی استفاده کنید.

Clash Quest

Clash Quest

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 259/136 مگابایت زبان:

RAID: Shadow Legends

  • این بازی آنلاین است

دنیای افسانه‌ای Teleriaدر خطر است و شما باید با کمک جنگجویان تاریکی و روشنایی این خطر را برطرف کنید. هر یک از کاراکترهای توانایی خاصی دارد بنابراین این که اعضای تیم را چطور انتخاب می‌کنید اهمیت دارد و باید کسانی را انتخاب کنید که نقطه ضعف‌های یکدیگر را بپوشانند.

در طی گیم‌پلی و در مقابل دشمنان متنوعی که سر راه قرار می‌گیرند، باید توانایی‌های کاراکترها را بر اساس یک استراتژی حساب شده به کار ببرید تا نتیجه‌ی مطلوبی داشته باشد. بازی مودهای دیگری هم دارد که اگر دنبال تنوع هستید، می‌توانید به آن‌ها هم سر بزنید.

RAID: Shadow Legends‏

RAID: Shadow Legends‏

سازنده: Plarium Global قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 255.6/84 مگابایت زبان:

Legends of Runeterra

  • این بازی آنلاین است

بازی Legends of Runeterra که محصول Riot Games است، ترکیبی از هیروهای لیگ آو لجندز، المان‌های کارتی و استراتژی را به کار گرفته. در این بازی چهار کارت در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید با استفاده از آن‌ها از خود دفاع یا به دشمن حمله کنید.

گیم‌پلی بازی بر اساس مانا و کریستال است و هرکس زودتر کریستال‌هایش را از دست بدهد از دور رقابت حذف می شود. بازی توضیح خاصی به شما ارائه نمی‌دهد و باید خودتان کارت‌ها و ویژگی‌هایشان را یاد بگیرید که اگر از طرفداران لیگ آو لجندز باشید، کارتان راحت‌تر می‌شود.

Legends of Runeterra‏

Legends of Runeterra‏

سازنده: Riot Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 161.8/24 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی