ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mimo
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Mimo؛ برنامه نویسی را یاد بگیرید

در سال‌های اخیر شاهد توسعه اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش موضوعات مختلف به کاربران بوده‌ایم که زمینه‌های متنوعی مانند آموزش زبان، آشپزی و مهارت‌های فردی را شامل می‌شوند. اما آیا می‌توان از اپلیکیشن‌ها برای یادگیری کدنویسی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در سال‌های اخیر شاهد توسعه اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش موضوعات مختلف به کاربران بوده‌ایم که زمینه‌های متنوعی مانند آموزش زبان، آشپزی و مهارت‌های فردی را شامل می‌شوند. اما آیا می‌توان از اپلیکیشن‌ها برای یادگیری کدنویسی نیز استفاده کرد؟

اپلیکیشن Mimo روی آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون و سایر عناوین مرتبط با توسعه وب تمرکز دارد. سازندگان آن ادعا دارند که کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه دانش قبلی اقدام به یادگیری کدنویسی کنند. همچنین در صورت داشتن تجربه در چنین حوزه‌ای، اپلیکیشن گفته شده می‌تواند جهت بهبود مهارت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند اقدام به یادگیری زبان‌های HTML، پایتون، SQL، جاوا اسکریپت و CSS کنند. اپلیکیشن به کمک دریافت پاسخ پیرامون پرسش‌های ابتدایی می‌تواند سطح و تجربه یادگیری سفارشی را در اختیار هر فرد قرار دهد. پس از نصب برنامه، ابتدا باید علت یادگیری کدنویسی را شرح دهید که می‌تواند به صورت تفریحی، جهت ارتقای مهارت‌ها در شغل فعلی یا پیدا کردن شغل مرتبط در آینده باشد.

سپس باید سطح فعلی خود را در میان عناوین دانش آموز، دانشجو یا کارمند انتخاب کنید. در ادامه سوالی پیرامون میزان آشنایی شما با کدنویسی نمایش داده می‌شود. صفحه بعدی مربوط به انتخاب نوع زبان و مسیر یادگیری است که تنها دو گزینه توسعه وب و پایتون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته دوره آموزشی جداگانه برای SQL نیز در اپلیکیشن Mimo تعریف شده است. در نهایت خلاصه‌ای از سرفصل‌های پیش‌رو و تعداد آن‌ها در کنار اهداف دوره نمایش داده خواهد شد.

کاربران می‌توانند زمان مدنظر برای استفاده روزانه از اپلیکیشن را مشخص کنند. تغییر این زمان روی حداقل میزان فعالیت برای دریافت امتیاز به ازای انجام تمرین‌ها، تاثیر دارد. امتیازهای جمع‌آوری شده توسط هر فرد می‌تواند به عنوان معیاری برای رقابت در جامعه کاربری اپ مورد استفاده قرار گیرد. تجربه نشان داده است که رقابتی کردن امر یادگیری می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش انگیزه افراد داشته باشد.

پس از گذراندن مراحل فوق، به صفحه اصلی دوره منتقل خواهید شد که تمرینات مرتبط در آن قرار گرفته است. برای رسیدن به مراحل پیشرفته‌تر، اتمام تمرین‌های قبلی الزامی است. همچنین در هر درس تعدادی محتوای رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ اما برای استفاده از تمامی آموزش‌ها نیاز به خریداری حق اشتراک وجود دارد. البته می‌توانید با دعوت دوستان خود، برای مدت کوتاهی اشتراک ویژه رایگان دریافت کنید.

در بخش پروژه‌ها می‌توانید استفاده‌های کاربردی و واقعی از تمرینات را در قالب پروژه‌های مختلف مشاهده کنید. بخش کتابخانه کدها نیز می‌توانید فایل خالی برای تمرین کاربران ایجاد کند و امکان کدنویسی درون محیط اپلیکیشن را فراهم نماید. البته هیچ شکی نیست که برای تمرین حرفه‌ای‌تر باید از محیط‌های توسعه اختصاصی برای هر زبان استفاده کنید.

در پایان باید گفت که اپلیکیشن Mimo محیط بسیار مشابهی با سایر اپلیکیشن‌های محبوب در زمینه یادگیری مانند دولینگو دارد. سیستم پاداش و تشویق به ادامه دادن تمرینات کمک شایانی می‌کند و رقابت با سایر کاربران در قالب لیگ‌ها می‌تواند امر یادگیری را به فرآیندی لذت‌بخش تبدیل کند. اگرچه چنین اپلیکیشن‌هایی معمولاً نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای دوره‌های پیشرفته و تخصصی باشند اما قطعاً برای شروع یادگیری کدنویسی یا تمرین‌های کوتاه در اوقات فراغت مفید هستند.

Mimo: Learn coding in JavaScript, Python and HTML

Mimo: Learn coding in JavaScript, Python and HTML

سازنده: Mimohello GmbH قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۲۵ و ۴۰ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MohammadLatif Akbari
    MohammadLatif Akbari | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

    اگه کسی از دستورات و توضیحات برنامه ترجمه فارسیش رو داره لطف بکنه به اشتراک بزاره? ?

مطالب پیشنهادی