ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۶ اپلیکیشن برای یادگیری نواختن پیانو در اندروید و iOS

یادگیری نواختن پیانو مانند بسیاری دیگر از سازها، چندان آسان نیست و ممکن است به روندی فرسایشی برای فراگیران تبدیل شود. در این میان اپلیکیشن‌های بسیاری طراحی شده‌اند که می‌توانند روند آموزش را جذاب‌تر از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

یادگیری نواختن پیانو مانند بسیاری دیگر از سازها، چندان آسان نیست و ممکن است به روندی فرسایشی برای فراگیران تبدیل شود. در این میان اپلیکیشن‌های بسیاری طراحی شده‌اند که می‌توانند روند آموزش را جذاب‌تر از قبل کنند و در کنار ارائه دروس مرتبط، ابزارهایی مانند ضبط قطعات تمرینی را برای بهبود مهارت را در دسترس کاربران قرار دهند.

البته اپلیکیشن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند جایگزین مدرسین حرفه‌ای موسیقی شوند، اما برای علاقه‌مندان مبتدی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. همچنین اگر زمان یا امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، محتوای آموزشی موجود در اپلیکیشن‌ها می‌تواند به عنوان جایگزینی همیشه در دسترس، کمک چشمگیری در ارتقای سطح نواختن شما داشته باشد.

۱. Piano Academy

اپلیکیشن Piano Academy، عنوان مناسبی در جهت یادگیری نواختن پیانو هم برای علاقه‌مندان مبتدی و هم فراگیران حرفه‌ای محسوب می‌شود که جلسات آموزشی همراه با مدرسین این زمینه را ارائه می‌دهد. نکات مورد نیاز برای اجرای قطعات مختلف با پیانو به صورت کامل در اپ توضیح داده شده است و بدون دانش قبلی می‌توان اولین قطعه را به کمک آن نواخت. محیط کاربری برنامه ساده است و کاربران با دردسر چندانی هنگام استفاده از آن مواجه نخواهند شد. همچنین نکات ارائه شده در طی آموزش کمک می‌کند تا تمرکز فرد روی دروس حفظ شود. 

کیبورد لمسی داخلی برنامه موجب می‌شود تا نواختن کلیدهای مختلف و آشنایی با نُت‌ها آسان‌تر شود. تشویق‌ها و پیام‌های انگیزشی پس از نواختن قطعات نیز می‌تواند در تقویت انگیزه، تاثیر چشمگیری داشته باشد. دسترسی به کیبورد آکوستیک یا دیجیتال برای کاربران فراهم شده است و در صورت داشتن پیانوی دیجیتال حقیقی می‌توانید از کابل MIDI برای اتصال آن به اپلیکیشن استفاده کنید. بازی‌های موجود در اپ نیز می‌توانند از خستگی هنگام یادگیری بکاهند و همگام بودن با ریتم را نیز بهبود ببخشند. نسخه پولی امکان استفاده از تمامی محتواهای آموزشی و قطعات اختصاصی را برای خریداران فراهم می‌کند.

Piano Academy by Yokee Music

Piano Academy by Yokee Music

سازنده: Yokee Music قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۲۸ و ۶۸ مگابایت زبان:

۲. Flowkey

برنامه Flowkey یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای شروع یادگیری نواختن پیانو محسوب می‌شود که دروس متعددی برای افراد مبتدی ارائه می‌دهد. آموزش‌های ابتدایی پیرامون نحوه خواندن نُت‌ها صورت می‌گیرد و در نهایت به افزایش سطح مهارت در زمینه آکوردها ختم می‌شود. هر درس همراه با ویدیوی اختصاصی و جزئیات فراوان ارائه می‌شود تا درک کاربر از موضوع را افزایش دهد. طیف وسیعی از قطعات درون اپ یافت می‌شوند که سلیقه اکثر افراد را پوشش می‌دهد و می‌توان از میان‌ آن‌ها، موارد دلخواه برای فراگرفتن را انتخاب کرد.

علاوه‌بر نُت‌های هر قطعه، امکان استفاده از کلیدهای نوشته شده برای اجرای قطعات نیز وجود دارد. متاسفانه Flowkey کیبورد لمسی درون خود ندارد و برای تمرین نیازمند پیانو یا کیبورد حقیقی خواهید بود. در نسخه رایگان دسترسی به لیست منتخبی از قطعات فراهم شده است درحالی که برای استفاده نامحدود از آموزش‌های مرتبط با ۱۵۰۰ آهنگ دیگر، نیازمند خریداری اشتراک ویژه برنامه خواهید بود.

flowkey – Learn Piano

flowkey – Learn Piano

سازنده: flowkey GmbH قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۶۱ و ۵۱ مگابایت زبان:

۳. Real Piano Teacher

Real Piano Teacher سعی کرده است در قالب مفرح و لذت‌بخش، یادگیری نواختن پیانو را برای کاربران ارائه کند. درون برنامه دروس، بازی‌ها و حتی جداول امتیازی برای رقابت افراد با یکدیگر در نظر گرفته شده است تا روند آموزش به امری فرسایشی تبدیل نشود. فراگیران می‌توانند اقدام به ضبط قطعات اجرا شده کنند تا میزان پیشرفت خود در طی زمان را بسنجند. پشتیبانی از پیانوی واقعی به لطف بهره‌گیری از کابل USB MIDI نیز وجود دارد. در صورتی که به پیانوی فیزیکی دسترسی ندارید می‌توانید از کیبورد لمسی درون برنامه به عنوان جایگزین هم بهره ببرید. 

در حالت ویژه یادگیری، قابلیت‌های تعاملی بیشتری برای یادگیری پیانو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و امکان دانلود دروس و استفاده آفلاین از آن‌ها نیز در دسترس قرار گرفته است. آموزش قدم به قدم نکات ابتدایی مانند نحوه قرارگیری صحیح دست‌ها و کلیدهای مهم در حین نواختن می‌تواند در شروع کار بسیار مفید باشد. البته برای دسترسی کامل به محتوای درون برنامه، نیاز به خرید اشتراک آن را خواهید داشت.

Real Piano Teacher

Real Piano Teacher

سازنده: Mobobi LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۷ مگابایت زبان:

۴. Piano by Yousician

Yousician به دلیل ارائه پلتفرم‌های یادگیری گیتار، یوکللی و پیانو در میان علاقه‌مندان شناخته شده است. اپلیکیشن مخصوص گیتار این سرویس، گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری نواختن گیتار محسوب می‌شود و عنوان منتشر شده برای پیانو هم شامل چنین قاعده‌ای می‌شود. مهم‌ترین ویژگی برنامه، امکان استفاده از دروس تعاملی است که میزان پیشرفت فراگیر را با توجه به سطح وی، افزایش می‌دهد. هنگام استفاده از اپ می‌توانید از پیانوی حقیقی خودتان استفاده کنید یا از کیبورد لمسی داخلی بهره بگیرید. راهنمای هر قطعه، می‌تواند مهارتهای مورد نیاز برای اجرای آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد. 

رابط کاربری برنامه موجب می‌شود تا به یاد آوردن نکات قبلی به آسانی امکان‌پذیر باشد و مدرس مجازی صوتی نیز در طی مسیر همراه کاربران خواهد بود. چالش‌های هفتگی برای تمامی کاربران در سطوح مختلف نیز می‌تواند روح رقابت را در حین یادگیری، زنده نگه دارد. دستیابی به هدف‌گذاری‌ها و دریافت پاداش‌های هفتگی امکان افزایش انگیزه در کاربران را دارد. برای استفاده از تمامی دروس و دسترسی به همه قطعات، نیازمند خرید اشتراک ویژه خواهید بود.

Piano by Yousician - Learn to play piano

Piano by Yousician - Learn to play piano

سازنده: Yousician Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۹۸ و ۵۸ مگابایت زبان:

۵. Perfect Piano

اپلیکیشن Perfect Piano از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و بازی‌های متنوعی در حین یادگیری برای رقابت میان کاربران ارائه می‌کند. امکان انتخاب قطعه از میان موارد پیش‌فرض موجود در اپ یا دانلود قطعات جدید دلخواه وجود دارد. درون برنامه کیبورد لمسی بسیار حرفه‌ای قرار گرفته است که تنظیمات بسیار متنوعی برای شخصی‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حتی می‌توان از کیبورد لمسی به صورت دو نفره برای یادگیری نواختن پیانو با دوستان استفاده کرد.

ابزار مدیریت حرفه‌ای فایل‌های ضبط شده به شما کمک می‌کند تا قطعات اجرایی خود را با نظم و ترتیب در اختیار داشته باشید تا در آینده بتوانید برای سنجش میزان پیشرفت از آن‌ها استفاده کنید. امکان استفاده از چنین فایل‌هایی در برخی از اپلیکیشن‌های ساخت قطعات موسیقی نیز به عنوان ورودی خام وجود دارد. 

Perfect Piano - Learn to Play

Perfect Piano - Learn to Play

سازنده: Revontulet Soft Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۰۴ و ۴۹ مگابایت زبان:

۶. Simply Piano

کاربران هنگام استفاده از اپلیکیشن Simply Piano ابتدا باید اقدام به ساخت پروفایل کاربری و تنظیم اهداف خود کنند که شامل خواندن نُت‌ها، افزایش تسلط بر آکوردها و یادگیری مفاهیم پایه می‌شود. سپس تمریناتی متناسب با سطح و تنظیمات در نظر گرفته شده در قالب صدها قطعه مختلف در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کیبورد لمسی داخلی نیز می‌تواند در موارد ضروری به کمک کاربران بیاید.

بیشتر دروس ابتدایی و پایه برنامه به صورت رایگان عرضه می‌شود اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر مانند آکوردهای پاپ و ارائه بازخورد همزمان، باید نسخه پولی اپ را تهیه کنید. برخی از ویژگی‌های پولی ارائه شده در Simply Piano به صورت رایگان در سایر عناوین لیست، یافت می‌شود.

Simply Piano by JoyTunes

Simply Piano by JoyTunes

سازنده: JoyTunes قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۰۱ و ۱۷۵ مگابایت زبان:

اگر می‌خواهید یادگیری نواختن پیانو را به صورت جدی دنبال کنید یا تنها به چشم یک سرگرمی پاره وقت به آن می‌نگرید، اپلیکیشن‌های گفته شده می‌توانند کمک چشمگیری به شما کنند. طراحی برنامه‌ها به صورتی است که استفاده از آن‌ها برای کاربران مبتدی به آسانی امکان‌پذیر باشد و نکاتی هم برای فراگیران حرفه‌ای و باتجربه‌تر درون خود جای داده‌اند. همچنین بیشتر آن‌ها از کیبورد لمسی بهره می‌برند و در صورت داشتن پیانوی حقیقی می‌توانید از کابل USB MIDI برای اتصال ساز به اپلیکیشن‌ها نیز استفاده کنید.

سوالات متداول کاربران درباره اپلیکیشن های آموزش پیانو

اپلیکیشن های آموزش پیانو مخصوص اندروید را کدامند؟

Simply Piano، Perfect Piano، Piano by Yousician از جمله برنامه های آموزش پیانو برای اندروید هستند.

اپلیکیشن های آموزش پیانو مخصوص ios کدامند؟

Real Piano Teacher، flowkey، Piano Academy by Yokee Music و… از مهمترین برنامه های آموزش پیانو در ios هستند.

آیا برنامه های آموزش پیانو رایگان هستند و آنها را از کجا دانلود کنیم؟

اغلب اپلیکیشن ها آموزش پیانو رایگان اما نیازمند خرید درون برنامه ای هستند برای دانلود این اپلیکیشن ها کافیست روی لینک بالا کلیک یا اسم آنها را در اپ استور های مناسب سرچ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی