ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل در مورد ویژگی «about this result» در نتایج جستجوها شفاف سازی می‌کند

موتور جستجوی گوگل اواخر سال گذشته با هدف کمک به کاربران برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد نتایج جستجو قابلیتی تحت عنوان «درباره این نتیجه» (about this result) را معرفی کرد و حالا با آپدیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

موتور جستجوی گوگل اواخر سال گذشته با هدف کمک به کاربران برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد نتایج جستجو قابلیتی تحت عنوان «درباره این نتیجه» (about this result) را معرفی کرد و حالا با آپدیت این ویژگی در مورد اطلاعاتی که در این قسمت نمایش داده می‌شود، شفاف سازی کرده است.

هنگامی که کاربران موضوعی را در گوگل جستجو می‌کنند، می‌توانند با کلیک کردن روی سه نقطه سمت راست نتایج با استفاده از about this result، اطلاعات بیشتری در مورد آن لینک در اختیار داشته باشند. در واقع علاوه بر اطلاعات مربوط به لینک، مانند توضیحات ویکی‌پدیا، کارت دیگری نیز تحت عنوان «جستجوی شما و این نتیجه» در پایین صفحه برای کاربران نمایش داده می‌شود.

گوگل این قابلیت را بروزرسانسی کرده است و در این آپدیت، الگوریتم موتور جستجوی گوگل و نحوه ارتباط عبارات جستجو به سایت‌های خاص، مشخص می‌‌شود. گوگل برای نمایش نتایج به کاربران برخی فاکتورهای بسیار مهمی که مورد استفاده قرار می‌دهد توضیح داده و شفاف سازی کرده که چهار فاکتور اصلی آن شامل موارد زیر می‌شود.

موتور جستجوی گوگل
کارت جدید «جستجوی شما و این نتیجه»

ساده‌ترین و البته مهم‌ترین فاکتور گوگل در نمایش نتایج به کاربران «تطبیق کلمات کلیدی» است. در واقع گوگل با بررسی جستجوی کاربران وب‌سایت‌هایی را به آن‌ها نمایش می‌دهد که حاوی کلمات کلیدی مشابه جستجوی آن‌ها باشد.

علاوه بر این گوگل از «اصطلاحات مرتبط» نیز استفاده می‌کند. برای این منظور گوگل به صورت خودکار اصطلاحاتی را نیز پیدا می‌کند که به کلمات کلیدی موجود در جستجوی کاربران ارتباط دارند. برای مثال اگر «نحوه پخت ماهی در فر» را جستجو کرده باشید، صفحاتی نیز برای شما نشان داده خواهند شد که حاوی اصطلاحات مرتبطی مانند «پخت» و «دستور پخت» است.

گوگل همچنین در الگوریتم تشخیص نتایج جستجو به «لینک‌های مرتبط» نیز توجه می‌کند. در واقع زمانی که صفحه مورد نظر کاربر، با استفاده از کلمات کلیدی به صفحه دیگری لینک شده باشد، این احتمال وجود دارد که لینک ارائه شده به جستجوی کاربر نیز مرتبط باشد. در نهایت گوگل اعلام کرده که برخی ارتباط‌ها مربوط به موقعیت مکانی نیز در نمایش جستجوی کاربران اهمیت دارد و گوگل از اطلاعات مکانی یا زبانی کاربران نیز برای ارائه نتایج استفاده می‌کند.

گوگل برای شروع این ویژگی جدید برای ارائه چنین نتایجی را در دسترس کاربران ایالات متحده و فقط برای نتایج جستجو به زبان انگلیسی ارائه کرده است، اما این شرکت امیدوار است که در ماه‌های آینده کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی