ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده مرموز ۲۴ هسته‌ای اینتل با فرکانس ۵.۹ گیگاهرتز در PassMark رویت شد

یک پردازنده مرموز ۲۴ هسته‌ای اینتل در دیتابیس PassMark رویت شده که می‌تواند یک نمونه مهندسی از پردازنده‌های نسل Alder Lake یا Raptor Lake باشد. این پردازنده فرکانسی برابر ۵.۹ گیگاهرتز دارد. این پردازنده اینتل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

یک پردازنده مرموز ۲۴ هسته‌ای اینتل در دیتابیس PassMark رویت شده که می‌تواند یک نمونه مهندسی از پردازنده‌های نسل Alder Lake یا Raptor Lake باشد. این پردازنده فرکانسی برابر ۵.۹ گیگاهرتز دارد.

این پردازنده اینتل به ۲۴ هسته و ۲۴ رشته مجهز شده و اسم رمز Intel Genuine 0000 را یدک می‌کشد. در حقیقت با یک نمونه مهندسی روبه‌رو هستیم که در فصل دوم ۲۰۲۱ در PaasMark قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، بالاترین پردازنده از سری Alder Lake از ۱۶ هسته و ۲۴ رشته بهره می‌برد که شامل ۸ هسته Golden Cove با ۸ رشته و ۸ هسته Gracemont با ۱۶ رشته می‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که با یک پردازنده جدید از این سری روبه‌رو باشیم یا اینکه PassMark در شمارش هسته‌های این پردازنده اشتباه کرده باشد.

پردازنده ۲۴ هسته‌ای اینتل

اگر PassMark اشتباه نکرده باشد، شاید این پردازنده مربوط به نسل بعد از Alder Lake با نام Raptor Lake باشد. گفته می‌شود این پردازنده‌ها از رشته‌های بیشتری نسبت به Alder Lake بهره می‌برند، اما اطلاع دقیقی از پیکربندی آن‌ها نداریم. یکی دیگر از مواردی که در PassMark به چشم می‌خورد، فرکانس ۵.۹ گیگاهرتزی پردازنده جدید است که در حالت استاندارد (و بدون اورکلاک) بسیار بالا به حساب می‌آید.

از دیگر جزئیات جالب توجه می‌توان به پشتیبانی این پردازنده از دستورالعمل‌های AVX-512 و همچنین عملکردی مشابه پردازنده قدیمی نسل دهم اینتل Comet Lake-S اشاره کرد. بنابراین احتمالا PassMark اشتباه کرده، البته این احتمال هم وجود دارد که اینتل مشغول کار روی پردازنده مخصوصی باشد و در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.

انتظار می‌رود پردازنده‌های Alder Lake اینتل در فصل چهارم ۲۰۲۱ از راه برسند و اولین پلتفرم مصرفی باشند که از فناوری‌های DDR5 و PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، اینتل در این پردازنده‌ها از معماری هیبریدی جدیدی هم استفاده خواهد کرد که ویندوز ۱۱ با بهینه‌سازی‌هایش می‌تواند عملکرد محصولات مجهز به آن‌ها را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی