ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افسردگی
علمی

مدیریت ضعیف می‌تواند خطر افسردگی را در بین کارکنان ۳۰۰ درصد افزایش دهد

تحقیق بلندمدتی که در استرالیا انجام شده، نشان می‌دهد شرکت‌هایی که نمی‌توانند سلامت روان کارمندان خود را در اولویت قرار دهند، میزان افسردگی آن‌ها را به میزان ۳۰۰ درصد افزایش می‌دهند. محققان دانشگاه استرالیای جنوبی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

تحقیق بلندمدتی که در استرالیا انجام شده، نشان می‌دهد شرکت‌هایی که نمی‌توانند سلامت روان کارمندان خود را در اولویت قرار دهند، میزان افسردگی آن‌ها را به میزان ۳۰۰ درصد افزایش می‌دهند.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی جو امنیت روانی (PSC) کارمندان را که به مسائل سیاسی و اقدامات و روش‌های حفاظت از سلامت روانی و ایمنی کارکنان اشاره دارد را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها در بررسی خود متوجه شدند کسب و کارهایی که به کارمندان خود توجهی نداشته باشند و خواسته‌های نامعقولانه‌ای به آن‌ها ارائه کرده باشند، کارمندان خود را در معرض خطر ابتلا بیشتری به افسردگی قرار می‌دهند. همچنین مردان احتمالا در این جریان افسرده‌تر می‌شوند زیرا سلامت روانشناختی آن‌ها بیشتر مورد چشم‌پوشی قرار می‌گیرد.

به گفته وب‌سایت پزشکی MedisineNet، حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و اکنون توجه بیشتری به محیط‌های کاری می‌شود که می‌تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشند. طبق گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، ۴۰ میلیون بزرگسال در ایالات متحده تحت تاثیر یک اختلال اضطراب قرار دارند و هرچند این اختلال قابل درمان است، اما تنها ۳۶.۹ درصد از افراد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

افسردگی

با این حال، افسردگی در سراسر جهان نقش بزرگی در کم‌توانی افراد دارد و تقریبا ۷۵ درصد از مردمان کشورهای در حال توسعه اختلالات روانی خود را درمان نکرده‌اند و سالانه حداقل یک میلیون نفر جان خود را به دلیل افسردگی از دست می‌دهند.

دکتر «امی زادو»، محقق اصلی این پژوهش می‌گوید:

«شواهد نشان می‌دهند شرکت‌هایی که موفق به پاداش دادن یا تایید کارمندان خود نمی‌شوند یا به آن‌ها استقلال کافی نمی‌دهند، کارکنان خود را در معرض خطر افسردگی بسیار بیشتری قرار می‌دهند.»

محققان همچنین متذکر شدند که فرسودگی شغلی و زورگویی در محل کار با یکدیگر ارتباط دارند، زیرا زورگویی یا تحقیر فقط زمانی رخ می‌دهد که شرکت در حمایت از سلامت روان کارمندان خود موفق نبوده باشد. پروفسور «مورین دولارد» که در اوایل ماه جاری میلادی نویسنده مقاله دیگری بوده، در این رابطه عنوان می‌کند: «ما همچنین متوجه شدیم که زورگویی در یک واحد کاری نه تنها می‌تواند بر قربانی، بلکه برای عامل آن و سایر اعضای تیم که شاهد چنین رفتاری هستند نیز تاثیر منفی بگذارد و این احتمال وجود دارد که تمام افراد یک واحد دچار فرسودگی شغلی شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی