ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون QLED غول پیکر هوشمند اسنوا با پلتفرم «هوما» و رابط کاربری ابری

اسنوا یکی از تولیدکنندگان مطرح لوازم خانگی ایرانی، محصولات متفاوتی را تا به امروز روانه بازار کرده. از تلویزیون‌های با امکانات پایه تا تلویزیون‌های با امکانات وسیعتر که دوست داشتنی‌ترین آن‌ها در سایزهای 50 و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

اسنوا یکی از تولیدکنندگان مطرح لوازم خانگی ایرانی، محصولات متفاوتی را تا به امروز روانه بازار کرده. از تلویزیون‌های با امکانات پایه تا تلویزیون‌های با امکانات وسیعتر که دوست داشتنی‌ترین آن‌ها در سایزهای 50 و 55 اینچ قرار داشتند. اینبار اسنوا به دنبال سایزهایی متفاوت در تلویزیون‌های خود است و سایزهای 75 و 65 به سبد محصولی این برند اضافه شدند.

بعد از گمانه‌زنی‌ها و انتظارات، اسنوا اولین غول 65 اینچی خود را معرفی کرد. این تلویزیون با ضخامت 22 میلیمتر، تصویر را بر بستر تکنولوژی QLED 4K نمایش می‌دهد که قابلیت‌های Local Dimming داشته و به لطف فناوری کوانتوم دات می‌تواند طیف رنگی را از 16 میلیون به 1 میلیارد برساند. این تلویزیون همچنین صدای 30 واتی فراگیر با استاندارد دالبی دیجیتال پلاس دارد.

از سوی دیگر، این نسل از کنترل‌های جدیدی استفاده خواهد کرد که مشکلات نسل قبلی را مرتفع کرده و حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. اسنوا احتمالا سایز 55 و 75 اینچی این تلویزیون را نیز عرضه می‌کند که باید تا پایان شهریور یعنی زمان عرضه رسمی اولین مدل از این نسل صبر کرد.

ویژگی متفاوتی که اسنوا در این نسل معرفی کرده، رابط کاربری ابری آن است که به پروژه x21 معروف است و اطلاعات بیشتری از آن فعلا در دسترس نیست. اما این پروژه‌ای است که بخش تحقیق و توسعه اسنوا روی آن مسیری بلندمدت تعریف کرده است. به نظر می‌رسد این پروژه در ادامه معرفی پلتفرم جدید تلویزیون‌های این شرکت به نام «هوما» باشد. این پلتفرم یک اندروید سفارشی است که تمام فرآیندهای آن بر مبنای زبان فارسی و کاربران ایرانی قرار دارد.

پلتفرم دستگاه‌ها، اتاق فرمان تمامی ویژگی‌های آن‌هاست. پلتفرم تلویزیون‌های خارجی معمولا بر اساس زبانی غیرفارسی طراحی شده‌اند و امکانات و برنامه‌هایی را در خود قرار داده‌اند که شاید کمتر ایرانی با آن‌ها در تماس قرار بگیرند. برای مثال نتفلیکس یا آمازون برنامه‌هایی هستند که به صورت پیش فرض روی اغلب دستگاه‌های هوشمند این حوزه قرار گرفته‌اند.

در همین راستا تولیدکنندگان داخلی به دنبال ارائه پلتفرمی متفاوت برای کاربران ایرانی هستند. در این میان اسنوا از «هوما» به عنوان پلتفرمی جدید رونمایی کرده است. هوما اسمی کردی و به معنای مرغ سعادت است. هوما حاصل همکاری مشترک اسنوا با یک مجموعه دانش بنیان ایرانی است و اسنوا اعلام کرده که مسیری 5 ساله را برای همکاری خواهد پیمود و قرار است محیطی متفاوت برای مشتریان این برند باشد.

گرافیک باکیفیت، تشخیص گفتار فارسی و اتصال به سرویس دهنده‌های ایران از ویژگی‌هایی است که اسنوا اعلام کرده در پلتفرم آن وجود دارد، البته برای قضاوت در خصوص عملکرد آن باید کمی صبر کرد.

در حال حاضر هوما قرار است روی تلویزیون‌های جدید این کمپانی نصب شود. اما با توجه به نوع بازارهای اسنوا این احتمال وجود دارد که اگر یکی از مشتریان این برند هستید، به زودی بتوانید تلویزیون‌های خود را به یک نسخه ویژه از هوما به‌روزرسانی کنید. البته هنوز سیاست‌های اسنوا در این خصوص روشن نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • abr7
    abr7 | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    به امید ایرانی آباد

  • herogame
    herogame | ۷ مرداد ۱۴۰۰

    هما؟! واقعا ادم سرشو به کجا بکوبه، به جای اینکه با دنیا همراه بشن مثل چینی ها بر میدارن سیستم عامل های مختلف رو فارسی میکنن دستکاری میکنن (هما میسازن) بعد میگن جایگزین ساختیم براش خوب حالا واردات رو ممنوع کنیم

    • Saeed Nouroozi
      Saeed Nouroozi | ۷ مرداد ۱۴۰۰

      از اسم پنلش مشخصه از سامسونگ پنلو گرفته میمونه چندتا چیپ که اونارم از برادرای چینی تامین میکنه ، اینکه حتما کیفیت پردازش و کیفیت صدا هم داشته باشه مهم نیست همین چیزی که بیسیک بهمون میده کافیه یه قابم دیگه یا خودمون میسازیم یا میدیم برادرای چینی برامون بسازن ،کاری نداره ساخت تلویزیون که

      • ali_mlk
        ali_mlk | ۸ مرداد ۱۴۰۰

        حالا ادعا کرده که خط تولید پنل راه اندازی کرده، که نیاز به یک خط فوق پیشرفته داره با هزینه و مهندسی خیلی بالا، فقط چندتا شرکت میتونن ال ای دی تولید کنن بعد اینا چطور میگن خط تولید زدن؟ مشخص نیست فعلا

  • aref
    aref | ۶ مرداد ۱۴۰۰

    بسیار محصولات با کیفیتی داره این شرکت👍

مطالب پیشنهادی