ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با حکم رئیس جمهور، «حسن هاشمی» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور شد

حسن روحانی بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با صدور حکمی، مهندس سید حسن هاشمی را برای مدت سه سال به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب کرد. او در انتخابات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۱

حسن روحانی بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با صدور حکمی، مهندس سید حسن هاشمی را برای مدت سه سال به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب کرد. او در انتخابات نصر کشوری ۲۱۲ رای آورده بود و نفر سوم در بین اعضای برگزیده شده بود و پیش از این نایب رئیس اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور محسوب می‌شد.

متن حکم رئیس جمهوری برای ریاست حسن هاشمی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس سیدحسن هاشمی

در اجرای ماده (۶۱) و (۶۶) آیین‌نامه اجرایی مواد (۲) و (۱۷) قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۴.۴.۲۱ هیأت محترم وزیران و مصوبه جلسه پنجاه و سوم مورخ ۱۳۹۷.۷.۳۰ شورای عالی فضای مجازی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان «رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

حسن هاشمی بیش از ۲۵ سال است که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و پیش از این ریاست سازمان نظام صنفی خراسان رضوی را نیز بر عهده داشته است. او در سمت‌های دیگری چون نایب رئیس اتحادیه رایانه مشهد، عضو شورای علمی-فناوری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز تجربه کرده است و هم‌اکنون ریاست هیئت مدیره شرکت گرین وب را برعهده دارد. گفتنیست هاشمی بیش از ۶ سال است که در شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور مشغول به فعالیت است. او مسئول کمیته اجرایی الکامپ بیست و چهارم هم بوده و پیش‌تر  در نقش عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم فعالیت کرده است.

با وجود حضور نصر کشور به عنوان یکی از اعضای کمیسیونی که در طرح صیانت مجلس قصد ایجاد آن در دل مرکز ملی فضای مجازی وجود دارد، اهمیت این سازمان بیش از پیش شده چرا که تقریبا تنها بازیگر بخش خصوصی حاضر در این کمیسیون به شمار می‌رود.

هاشمی پیش‌تر در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بود که رشد اکوسیستم استارتاپی باید در همه سطح کشور به صورت فراگیر پیش برود: «در ایران چرخه اکوسیستم های استارتاپی چون پروژه های خود را در سطح کشور تست می‌کنند در استان های بزرگ استارتاپ ها خوب رشد کردند و تا حدی به موازات تهران جلو می آیند اما فاصله وجود دارد.تیم های استارتاپی در شهرستان تمرکز دانش بنیانی زیادی دارند. در تهران این استارتاپ ها خیلی سریع شکل می‌گیرند و رشد میکنند و شاید خیلی سریع هم ریزش داشته باشند.» او همچنین معتقد بود که باید رویداد الکامپ و الکام استارز از هم جدا شود و همچنین ناگفته نماند اساسا با برگزاری الکامپ در این روزها توسط نصر تهران مخالفت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی