ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی با ارزش جهان
تکنولوژی

گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ آلفابت منتشر شد: افزایش ۶۹ درصدی درآمد تبلیغات گوگل

کمپانی مادر گوگل، آلفابت گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. این کمپانی عملکردی فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران داشته و رشد درآمد چشمگیری را تجربه کرده. آلفابت در این بازه زمانی به سود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

کمپانی مادر گوگل، آلفابت گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. این کمپانی عملکردی فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران داشته و رشد درآمد چشمگیری را تجربه کرده. آلفابت در این بازه زمانی به سود خالص ۱۸.۵ میلیارد دلاری دست یافته است.

درآمد کلی تبلیغات گوگل در این بازه زمانی با رشد ۶۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۰.۴۴ میلیارد دلار رسیده. انتظار می‌رفت درآمد این بخش بخاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یابد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

درآمد تبلیغات در یوتیوب هم رشد خارق‌العاده ۸۳ درصدی را تجربه کرده و به ۷ میلیارد دلار رسیده. درآمد یوتیوب حالا نزدیک به درآمد فصلی نتفلیکس است. نتفلیکس درآمد فصلی ۷.۳۴ میلیارد دلاری را ثبت کرده است.

طبق گفته مدیرعامل آلفابت و گوگل، «ساندار پیچای» تعداد بازدیدهای روزانه یوتیوب Shorts به ۱۵ میلیارد رسیده که افزایش چشمگیر ۱۳۱ درصدی را نسبت به ۶.۵ میلیارد بازدید در ماه مارس تجربه کرده است.

گزارش مالی آلفابت
ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت و گوگل

درآمد بخش گوگل کلود هم از ۳.۰۱ میلیارد دلار در سال قبل به ۴.۶۳ میلیارد دلار رسیده. با این وجود، این بخش در فصل دوم ۲۰۲۱ ضررده بوده و ۵۹۱ میلیون دلار ضرر داده. با وجود چنین موضوعی، عملکرد آن نسبت به سال گذشته بهبود چشمگیری پیدا کرده چرا که در فصل دوم ۲۰۲۰ کسب‌و‌کار ابری گوگل ۱.۴۳ میلیارد دلار ضرر را گزارش کرده بود.

در حالت کلی درآمد آلفابت در فصل دوم ۲۰۲۱ طبق گزارش مالی به شرح زیر است:

  • درآمد کلی: ۶۱.۸۸ میلیارد دلار
  • سود خالص: ۱۸.۵ میلیارد دلار
  • درآمد تبلیغات یوتیوب: ۷ میلیارد دلار
  • درآمد گوگل کلود: ۴.۶۳ میلیارد دلار
  • هزینه‌های جذب ترافیک (TAC): ۱۰.۹۳ میلیارد دلار

برای مقایسه درآمدها بد نیست نگاهی به گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ آلفابت داشته باشیم. در این بازه زمانی درآمد کلی آلفابت به ۵۵.۳۱ میلیارد دلار رسیده بود که خبر از رشد سالانه ۳۱ درصدی می‌داد. درآمد تبلیغات گوگل در آن بازه زمانی برابر ۳۱.۸۷ میلیارد دلار گزارش شد. درآمد یوتیوب هم به ۶.۰۱ میلیارد دلار رسیده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی