ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ‌ماهه اول ۲۰۲۱ آلفابت عملکردی فراتر از انتظار را نشان می‌دهد

شرکت مادر گوگل، آلفابت ساعاتی پیش گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. این شرکت در مجموع با عملکردی فراتر از انتظارات ۵۵.۳۱ میلیارد دلار درآمد به دست آورده که از رشد سالانه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت مادر گوگل، آلفابت ساعاتی پیش گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. این شرکت در مجموع با عملکردی فراتر از انتظارات ۵۵.۳۱ میلیارد دلار درآمد به دست آورده که از رشد سالانه ۳۱ درصدی خبر می‌دهد.

آلفابت می‌گوید بخش عمده این درآمد حاصل تبلیغات موتور جستجوی گوگل و یوتیوب است. در عین حال، خرید فیت‌بیت به وضعیت بخش سخت‌افزارها کمک کرده. کسب و کار Google Cloud نیز مطابق انتظارات عملکرد خوبی داشته و رشد خوبی را تجربه کرده است.

همان طور که می‌دانیم، جریان اصلی درآمدهای گوگل از تبلیغات این شرکت می‌آید که در این سه‌ماهه ۳۱.۸۷ میلیارد دلار بوده است. گوگل پارسال در این بازه زمانی ۲۴.۵ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد به دست آورده بود. «سوندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت در جلسه گزارش مالی این شرکت گفت در دوره همه‌گیری ویروس کرونا افراد بیشتری به بخش جستجوی گوگل روی آوردند تا درباره موضوعاتی مثل سلامت، واکسن و کار اطلاعات به دست بیاورند.

آلفابت

درآمد یوتیوب نیز با افزایش ۴۹ درصدی به ۶.۰۱ میلیارد دلار رسیده. این رشد چشمگیر مطمئنا تحت تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بوده که افراد بیشتری را به تماشای آنلاین ویدیو مشغول کرده است. گوگل می‌گوید بخش YouTube Shorts حالا روزانه بیش از ۶.۳ میلیارد بازدید دارد.

در خصوص Google Cloud، این کسب و کار درآمد بیشتر و زیان کمتری را تجربه کرده است. درآمد بخش ابری گوگل نسبت به پارسال که ۳.۸۳ میلیارد دلار بود، حالا به بیش از ۴ میلیارد دلار رسیده، و زیان عملیاتی آن‌ها از ۱.۲ میلیارد دلار به ۱ میلیارد دلار کاهش یافته. از آن‌جا که این کسب و کار هنوز در حال توسعه است، گوگل به سرمایه‌گذاری برای رشد و گسترش فعالیت‌های آن ادامه می‌دهد.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم گوگل و آلفابت در ادامه سال چگونه عمل خواهند کرد. سرویس Google Photos به‌زودی امکان استفاده از فضای نامحدود رایگان را حذف می‌کند تا کاربران برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهای خود مجبور به پرداخت هزینه شوند. این شرکت احتمالا در پاییز از پیکسل ۶ رونمایی می‌کند و شایعات از احتمال عرضه ساعت هوشمندی به نام پیکسل واچ خبر می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی