ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵۰۰ هزار ماینر چینی بیت کوین تجهیزات خود را به پاراگوئه می‌برند

ظاهرا حدود هشت مزرعه استخراج بیت کوین به خاطر قوانین سخت‌گیرانه چین و تعطیلی بسیاری از مراکز فعال در زمینه رمزارزها، در حال نقل مکان به پاراگوئه و انتقال تجهیزات به این کشور هستند. تخمین ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

ظاهرا حدود هشت مزرعه استخراج بیت کوین به خاطر قوانین سخت‌گیرانه چین و تعطیلی بسیاری از مراکز فعال در زمینه رمزارزها، در حال نقل مکان به پاراگوئه و انتقال تجهیزات به این کشور هستند. تخمین زده می‌شود که این نقل مکان چند سال طول بکشد و در نهایت حدود ۵۰۰ هزار دستگاه استخراج در پاراگوئه شروع به کار کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی در آمریکای لاتین، «بنیتز ریکمن»، مدیرعامل مزرعه استخراج Digital Assets S.A می‌گوید تاکنون حدود ۹۰ هزار دستگاه ماینینگ در پاراگوئه نصب شده است. ظاهرا چند شرکت ناشناس دیگر هم در طول چند هفته اخیر با ماینرهای پاراگوئه‌ای ارتباط برقرار کرده‌اند.

ماینرها برای نقل مکان به کشور پاراگوئه دلیل خوبی دارند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که این کشور حدود ۵۵۰۰ مگاوات انرژی مازاد تجدیدپذیر دارد که می‌تواند از طریق بیت کوین به پول تبدیل شود. انرژی برق‌آبی که تقریبا تمام انرژی برق مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، در حال حاضر به کشورهای همسایه از جمله آرژانتین و برزیل فروخته می‌شود.

بیت کوین پاراگوئه

پاراگوئه از طریق سدهای برق‌آبی بیشترین سرانه تولید برق تجدیدپذیر را دارد. دو سد بزرگ برق‌آبی این کشور در ایتایپو و یاسیرتا واقع شده که هر دو می‌توانند حدود ۸۵۰۰ مگاوات برق تولید کنند، ولی پاراگوئه فقط کمتر از نیمی از این رقم را مصرف می‌کند.

بنیتز ریکمن مطمئن است که پاراگوئه با توجه به چنین انرژی تولیدی مازادی می‌تواند خانه خوبی برای ماینرهای چینی باشد: «تولید حدود ۶۰۰۰ مگاوات برق در چین متوقف شده و این رقم تقریبا برابر ۵۵۰۰ مگاوات انرژی مازاد پاراگوئه است. این شرایط وضعیت پاراگوئه را برای ماینرهای چینی بسیار جذاب می‌کند.»

با این حال، شایان ذکر است که تلاش‌های رگولاتوری پاراگوئه با انتقاداتی روبرو شده و برخی معتقدند که این کشور به اندازه السالوادور شرایط را برای فعالیت و حمایت از طرفداران بیت ‌کوین و سایر رمزارزها مهیا نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی