ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت و شرایط فروش خودرو

نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال ۱۴۰۰ با وام ۹۰ میلیون تومانی

تعداد تاکسی‌های فرسوده در کشور هر روز بیشتر می‌شوند و به دنبال آن آلودگی‌های زیست محیطی هم افزایش پیدا می‌کنند. این درحالی‌ست که روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل شرایط پیچیده اقتصادی کشور و افزایش ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

تعداد تاکسی‌های فرسوده در کشور هر روز بیشتر می‌شوند و به دنبال آن آلودگی‌های زیست محیطی هم افزایش پیدا می‌کنند. این درحالی‌ست که روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل شرایط پیچیده اقتصادی کشور و افزایش توقف ناپذیر قیمت خودروها، عملا متوقف شده است. چرا که بسیاری از خودروهای فرسوده در جبران واردات خودروهای نو از رده خارج می شدند و نوسازی ناوگان تاکسی رانی نیز براساس روندی پر پیچ و خم و براساس وام های بانکی استوار بود که حالا این روند در شرایط تازه متوقف شده است.

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران است. کلیه امور مربوط به تاکسیرانی از قبیل دادن پروانه کار با تاکسی، پیشنهاد نرخ کرایه به شورای اسلامی شهر، نظارت بر اجرای کرایه‌های مصوب، رسیدگی به امور رانندگان، تشویق رانندگان امین و وظیفه‌شناس و برخورد با رانندگان متخلف و مانند آن از وظایف سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است.

نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال 1400

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اقدامات حوزه اتوبوسرانی، می‌گوید: «20 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت شده است تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از محل وجوه اداره شده، با اعطای وام 90 میلیون تومانی انجام شود. تصور می‌شود که امسال 10 هزار تا 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود.»

تاکسی‌های فرسوده

هاشمی یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری را ورود به حوزه اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه ذکر کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان توضیح داد: «اقدام دیگری  پیرو دستور شهردار تهران برای دوربین‌های شهری درحال پیگیری است. دو فراخوان برای کارت بلیت الکترونیک و دوربین‌های شهر تهران از طریق شرکت کنترل ترافیک دنبال می‌شود. طی سه ماه آینده فراخوان این دو عملیاتی خواهد شد. این پروژه حدود هزار میلیارد تومان برای نوسازی دوربین‌های شهر تهران هزینه دارد که از محل ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی است.»

گفتنی است طی چند ماه اخیر برخی از شرکت های داخلی نظیر مپنا و ایران خودرو دیزل نسبت به رونمایی از نسل تازه اتوبوس های درون شهری برقی اقدام کرده اند اما کاملا مشخص نیست که این اتوبوس های پاک در چه تیراژی و در چه زمانی وارد خدمات رسانی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    تو رو خدا ببینید اقتصاد ضربه هاش به چه چیزایی داره میرسه ، تاکسی خدایااا ?

مطالب پیشنهادی