ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حلقه هوشمند ۳۹۹ دلاری «Oura Ring» گجتی برای پایش خواب و آرامش کاربران

حلقه هوشمند «اورا رینگ» (Oura Ring) که طراحی شبیه انگشترهای معمولی دارد با کمک حسگرهای داخلی، میزان خواب، آرامش فرد در زمان خوابیدن، سیکل‌های رویابینی،‌ وضعیت ضربان قلب و داده‌های دیگری مرتبط با خواب را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

حلقه هوشمند «اورا رینگ» (Oura Ring) که طراحی شبیه انگشترهای معمولی دارد با کمک حسگرهای داخلی، میزان خواب، آرامش فرد در زمان خوابیدن، سیکل‌های رویابینی،‌ وضعیت ضربان قلب و داده‌های دیگری مرتبط با خواب را پایش کند.

این حلقه هوشمند در زمان بیداری نیز کارایی‌هایی همچون گام شمار، اندازه گیری میزان کالری و زمان تمرینات ورزشی را ردیابی می‌کند ولی هدف اصلی از طراحی آن پایش خواب و بررسی برخی داده‌های زمان خواب کاربر است.

بازار گجت‌های پوشیدنی رو به رشد است و تنها به ساعت و مچ‌بند‌های مختلف خلاصه نمی‌شود، بلکه برخی جواهر آلات هوشمند همچون اورا رینگ ( Oura Ring) به بازار عرضه می‌شوند. وزن این حلقه در حدود ۵ گرم است و در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی مات از جنس تیتانیوم با روکش PVD در دسترس کاربران قرار دارد.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود کاربر بتواند در تمام ساعات شبانه روز از آن استفاده کند، اورا رینگ ضد آب طراحی شده است. این حلقه با هدف ردیابی خواب طراحی شده است ولی می‌تواند برخی موارد دیگر از جمله فعالیت بدنی، کالری سوزانده شده و زمان تمرینات ورزشی را ردیابی کرده و در واقع تصویری از برخی فعالیت‌های روزانه را نیز ارائه می‌دهد.

با وجودی که اورا رینگ مجهز به گام شمار است، اما به نظر می‌رسد دقت لازم را ندارد و تعداد گام‌ها را از آنچه ساعت‌های هوشمند نشان می‌دهند، بیشتر نمایش می‌دهد. به علاوه این حلقه هوشمند مجهز به حسگر پایش ضربان قلب، ردیابی تمرینات ورزشی یا اندازه گیری سطح اکسیژن خون نیست.

حلقه هوشمند مجهز به سنسور فوتوپلیتی سموگرافی (PPG) برای ضربان قلب و تنفس، سنسور ضریب دمای منفی (NTC) برای دمای بدن و شتاب سنج و نظارت بر حرکت است. همه داده‌ها در برنامه Oura ذخیره می‌شوند و با توجه به اینکه حلقه هوشمند فاقد نمایشگر است، کاربر باید از طریق اپلیکیشن به داده‌ها دسترسی داشته باشد.

کیفیت خواب، میزان آرامش فرد در حین خواب، سیکل‌های رویابینی، دیرخوابیدن و زمان بندی مناسب خواب توسط این حلقه هوشمند ردیابی و داده‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین طول مدت زمان خواب، ضربان قلب و تنوع ضربان قلب (HRV) را نیز گزارش می‌دهد.

درنهایت اپلیکیشن مربوطه تصویری کلی از وضعیت خواب و سلامت کاربر ارائه می‌دهد و اگر همه چیز طبق روال و درست باشد، خطوط نموداری با تغییر رنگ این موضوع را به کاربر منتقل می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی