ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک فروش بلیط سفر فضایی را آغاز کرد؛ ارزان‌ترین بلیط ۴۵۰ هزار دلار

ویرجین گلکتیک شرکت گردشگری فضایی «ریچارد برانسون» فروش بلیط فضاپیمای تجاری «اسپیس‌شیپ دو» که مسافران را تا لبه فضا می‌برد، آغاز کرده و طبق اعلام شرکت، ارزان‌ترین بلیط چنین سفری ۴۵۰ هزار دلار قیمت گذاری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

ویرجین گلکتیک شرکت گردشگری فضایی «ریچارد برانسون» فروش بلیط فضاپیمای تجاری «اسپیس‌شیپ دو» که مسافران را تا لبه فضا می‌برد، آغاز کرده و طبق اعلام شرکت، ارزان‌ترین بلیط چنین سفری ۴۵۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

شرکت گردشگری فضایی در جلسه گزارش درآمد سه ماهه دوم خود عنوان کرد که فروش بلیط‌های برنامه تجاری خود را آغاز کرده و قیمت اولیه آن (۴۵۰ هزار دلار) نسبت به سال‌های قبل حدود ۲۰۰ هزار دلار افزایش داشته است.

ویرجین گلکتیک

ریچارد برانسون ماه گذشته توسط فضاپیمای اسپیس‌شیپ دو با موفقیت به فضا سفر کرد و اکنون این شرکت قصد دارد افراد بیشتری را به فضا بفرستد. در ماموریت یونیتی ۲۲ ریچارد برانسون به همراه پنج خدمه دیگر از نیومکزیکو روانه فضا شدند و همچنین اداره هوانوردی فدرال نیز ماه گذشته ارسال افراد به فضا را توسط شرکت ویرجین گلکتیک تایید کرده بود.

«مایکل کولگازیر» مدیرعامل ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با وجود افزایش علاقه مسافران پس از پرواز موفقیت‌آمیز یونیتی ۲۲، ما مفتخر هستیم تا بازگشایی فروش بلیط‌های این سفر را از امروز برای مشترکین خود اعلام کنیم. همانطور که تلاش می‌کنیم شگفتی‌های فضای را برای جمعیت وسیع از مردم به ارمغان بگذاریم، خوشحال هستیم که مرزهای جدیدی را به روی یک صنعت و تجربه کاملا جدید باز می‌کنیم.

ویرجین گلکتیک

فروش بلیط برای مسافران پس از حادثه مرگبار سال ۲۰۱۴ در حین پرواز آزمایشی بسته شده بود. پس از آن حادثه، برانسون قول داده بود که برای اطمینان از ایمنی فضاپیمای اسپیس‌شیپ دو، شخصا به فضا سفر کند که چنین امری با موفقیت انجام شد. اکنون پس از این ماموریت موفقیت‌آمیز، این شرکت اواخر ماه سپتامبر را برای اولین ماموریت خود هدف قرار داده است. این ماموریت که یونیتی ۲۳ نام گرفته است، محموله‌های تحقیقاتی و سه عضو نیروی هوایی ایتالیا را روانه فضا می‌کند.

کولگازیر در این جلسه اعلام کرد که برای هر صندلی ماموریت‌هایی مانند یونیتی ۲۳ حدود ۶۰۰ هزار دلار هزینه خواهد شد. با این وجود به نظر می‌رسد مشتریان جدید باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند زیرا این شرکت اعلام کرد که ۶۰۰ نفر از قبل بلیط خود را تهیه کرده‌اند و ابتدا آن‌ها باید پرواز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی