ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S21 اولترا
موبایل

بخش موبایل سامسونگ به‌خاطر افت فروش مورد بررسی ویژه قرار می‌گیرد

گزارشی تازه حاکی از آن است که سامسونگ الکترونیکس در حال بررسی شرایط مدیریتی بخش‌های مختلف کسب و کار این شرکت است و در ماه اوت بخش موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهد تا علت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گزارشی تازه حاکی از آن است که سامسونگ الکترونیکس در حال بررسی شرایط مدیریتی بخش‌های مختلف کسب و کار این شرکت است و در ماه اوت بخش موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهد تا علت افت فروش گوشی‌ها و مشکلات زنجیره تامین را بررسی کند.

طبق گزارش خبرگزاری The Elec، بررسی‌های سامسونگ از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ شروع شده است. این بررسی‌ها معمولا هر چهار الی پنج سال انجام می‌شوند و وضعیت واحدهای مختلف کسب و کار را مشخص می‌کنند و چگونگی افزایش بهره‌وری را نشان می‌دهند. این بررسی‌ها بدون هشدار و زمانی انجام می‌شوند که وضعیت یک کسب و کار دچار تزلزل و ناپایداری شده است.

منابع آگاه گفته‌اند که بررسی بخش سامسونگ موبایل یک بررسی ویژه بوده و به خاطر افت فروش گوشی‌ها و مشکلات زنجیره تامین انجام می‌گیرد. سامسونگ در شش ماه نخست عرضه گلکسی S21 حتی کمتر از گلکسی S20 فروش داشته و فقط ۱۳.۵ میلیون گوشی فروخته است. این در حالی است که جدیدترین سری گلکسی S امسال زودتر از معمول به بازار آمد. حالا پیش‌بینی‌ها از احتمال از دست رفتن اهداف فروش گلکسی S21 خبر می‌دهند.

مدیاتک هم با مشکل تامین چیپست روبرو شده است. این شرکت به سامسونگ اعلام کرده که به خاطر کمبود تراشه نمی‌تواند همه سفارشاتش را تکمیل کند. مشکل جهانی کمبود تراشه فشار زیادی را به شرکت‌های فناوری از جمله سامسونگ وارد کرده است. این شرکت به‌تازگی جایگاه نخست پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا را به شیائومی واگذار کرد.

شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics می‌گوید سامسونگ از نظر سهم بازار گوشی‌های هوشمند 5G با سهم ۱۲.۵ درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. اپل با ۲۹.۸ درصد اول، اوپو با ۱۵.۸ درصد دوم و ویوو با ۱۴.۳ درصد در رده سوم دیده می‌شود.

سامسونگ چهارشنبه همین هفته در رویداد آنپکد بعدی از چند محصول تاشوی جدید رونمایی می‌کند. این اتفاق شاید برای برگرداندن سامسونگ به صدر فهرست بزرگ‌ترین فروشنده‌های موبایل کافی نباشد، اما مطمئنا جایگاه این شرکت را در بازار گوشی‌های تاشو تثبیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی