ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین از توزیع ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا تا پایان ۲۰۲۱ در سراسر جهان خبر داد

رئیس جمهور چین می‌گوید این کشور امسال دو میلیارد دلار واکسن ویروس کرونا در جهان توزیع می‌کند و ۱۰۰ میلیون دلار بودجه به تلاش‌های بین‌المللی اختصاص خواهد داد تا واکسن‌ها با سرعت بیشتری در کشورهای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

رئیس جمهور چین می‌گوید این کشور امسال دو میلیارد دلار واکسن ویروس کرونا در جهان توزیع می‌کند و ۱۰۰ میلیون دلار بودجه به تلاش‌های بین‌المللی اختصاص خواهد داد تا واکسن‌ها با سرعت بیشتری در کشورهای در حال توسعه تزریق شوند.

«شی جین‌پینگ» اخیرا در پیامی کتبی به یک انجمن واکسیناسیون کرونا به رهبری دولت چین اعلام کرد: «چین تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در مقابله با همه‌گیری به کشورهای در حال توسعه کمک کند.» رئیس جمهور این کشور مشخص نکرد که این دو میلیارد دوز به‌صورت رایگان اهدا خواهد شد یا به فروش می‌رسد. به‌علاوه، معلوم نیست که این دو میلیارد با احتساب دوزهای قبلی در نظر گرفته شده یا خیر.

چین در حال حاضر بزرگ‌ترین صادرکننده واکسن‌های کروناست و طبق اطلاعات شرکت تحقیقاتی Bridge Consulting، تاکنون در سراسر جهان ۹۵۲ میلیون دوز واکسن فروخته و ۳۳ میلیون دوز اهدا کرده است.

واکسن کرونا چین

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری چین به کوواکس به این سازمان کمک خواهد کرد تا قراردادهای بیشتری با شرکت‌های سازنده واکسن ببندد و دوزهای بیشتری را به دست کشورهای نیازمند برساند. به گفته جین‌پینگ جهان هنوز به ۷۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد تا واکسن‌های لازم برای کشورها را تامین کند.

برنامه جدید چین برای ارائه واکسن و اهدای کمک مالی این فرصت را برای پکن ایجاد می‌کند تا شهرت جهانی خود را در زمینه سلامت عمومی افزایش داده و تصویر بهتری از این کشور ایجاد کند. کمک مالی چین این کشور را به رقابت مستقیم با آمریکایی می‌برد که ۱۱۰ میلیون دوز واکسن به جهان فرستاده و می‌خواهد ۵۰۰ میلیون دوز واکسن فایزر به ارزش تقریبی ۳.۵ میلیارد دلار را از طریق برنامه کوواکس در سراسر دنیا توزیع کند.

با وجود این کمک‌ها، جهان هنوز با کسری ۱۱ میلیارد دوز واکسن روبرو است. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که اگر می‌خواهیم همه‌گیری را تحت کنترل قرار دهیم، باید این واکسن‌ها را در سطح جهانی به دست مردم برسانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    کشوری که خودش کرونا رو به وجود آورد و هیچ وقت مسئولیت کارشو به عهده نگرفت و همیشه دروغ گفت حالا واکسن برای دنیا میسازه! زیبا نیست؟!

مطالب پیشنهادی