ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پاگانی هوایرا BC Pacchetto Tempesta با 810 اسب بخار قدرت رونمایی می‎‌شود

کمپانی پاگانی برای گرامیداشت ده سالگی مدل جذاب و قدرتمند هوایرا نسخه‌ای ویژه از آن را توسعه داده است. این نسخه بر مبنای مدل هوایرا BC بوده و Pacchetto Tempesta نام دارد. قرار است این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپانی پاگانی برای گرامیداشت ده سالگی مدل جذاب و قدرتمند هوایرا نسخه‌ای ویژه از آن را توسعه داده است. این نسخه بر مبنای مدل هوایرا BC بوده و Pacchetto Tempesta نام دارد. قرار است این نسخه اختصاصی با قدرت 810 اسب بخار در هفته خودرویی مونته‌ری در معرض دید عموم گذاشته شود.

خودروساز ایتالیایی می‌گوید بروزآوری‌های متعددی در هوایرا BC Pacchetto Tempesta اعمال شده تا از ذات مسابقه‌ای این ابرخودرو بیشترین بهره‌برداری انجام شود. این بروزآوری‌ها عبارتند از نصب اسپلیتر جدید در جلو، باله عقب فیبرکربنی، بالچه مرکزی و ورودی هوای اختصاصی. پاگانی معتقد است این تغییرات ایرودینامیک هوایرا BC Pacchetto Tempesta را بهبود بهشیده و از نظر بصری نیز آن را خودرویی جذاب‌تر و دلرباتر نشان می‌دهند.

در کنار تغییرات ایرودینامیکی، در بخش فنی هوایرا BC Pacchetto Tempesta نیز بروزآوری‌هایی صورت گرفته است. سیستم اگزوز با شش دهانه، سیستم تعلیق جدید و حالت رانندگی «نرم» از جمله این موارد هستند. هر چند اشاره مستقیمی نشده، اما احتمالا با انتخاب این حالت، میزان سفتی سیستم تعلیق کاهش پیدا کرده و راحتی خودرو افزایش می‌یابد.

تفاوت‌های نسخه جدید هوایرا BC با مدل استاندارد به مواردی که برشمردیم، محدود نمی‌شود. به گفته پاگانی این نسخه در داخل کابین از جزئیاتی فوق‌العاده برخوردار است. با توجه به اینکه کابین هوایرا BC در حالت استاندارد بسیار خاص و با کیفیت است، باید منتظر ماند و دید که مهندسین پاگانی تا چه حد توانسته‌اند آن را ارتقا دهند.

موتور 6 لیتری V12 وظیفه تامین نیروی هوایرا BC Pacchetto Tempesta را بر عهده دارد. این موتور حالا 816 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بد نیست بدانید در مدل استاندارد BC این موتور برای تولید 754 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است.

گفتنی است به غیر از BC Pacchetto Tempesta، پاگانی نسخه استاندارد هوایرا، رودستر BC و اجزای اصلی نسخه R را به هفته خودرویی مونته‌ری خواهد برد. این نسخه به یک موتور V12 تنفس طبیعی کاملا جدید مجهز شده و روی شاسی مونوکوک Carbo-Triax HP62 ساخته می‌شود. برخی از تصاویر این نسخه در گالری زیر ضمیمه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی