ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس استارتاپ ماهواره‌ای کوچک Swarm Technologies را تصاحب می‌کند

اسپیس ایکس که معمولا سخت افزار راکت و ماهواره‌های خود را در داخل مجموعه عظیمش توسعه می‌دهد یا این کار را به پیمانکاران می‌سپارد، در تصمیمی نادر قراردادی برای خرید استارتاپ ماهواره‌ای کوچک «Swarm Technologies» با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اسپیس ایکس که معمولا سخت افزار راکت و ماهواره‌های خود را در داخل مجموعه عظیمش توسعه می‌دهد یا این کار را به پیمانکاران می‌سپارد، در تصمیمی نادر قراردادی برای خرید استارتاپ ماهواره‌ای کوچک «Swarm Technologies» با حدود ۳۰ نفر کارمند و شبکه‌ای با ۱۲۰ ماهواره کوچک منعقد کرده است.

طرفین معامله در تاریخ ۲۵ تیرماه در مورد این واگذاری به توافق اولیه رسیدند و قراردادی بین آنها امضا شد. براساس مستندات مربوط به نقل و انتقال این استارتاپ در کمیسیون ارتباطات فدرال، قرار است مالکیت استارتاپ Swarm در تاریخ ۶ آبان‌ ماه به اسپیس ایکس منتقل شود و از آن پس Swarm به عنوان زیرمجموعه اسپیس ایکس به کار خود ادامه دهد.

معمولا اسپیس ایکس چنین قراردادهایی نمی‌بندد ومعلوم نیست چرا تصمیم گرفته چنین معامله‌ای را انجام دهد و چگونه فضایی برای فعالیت استارتاپ کوچکی مانند Swarm در اسپیس ایکس ایجاد شده است. سخنگوی Swarm از اظهارنظر در مورد این قرارداد خودداری کرده و از اسپیس ایکس نیز درخواست کرده در این مورد اظهارنظر نکند.

استارتاپ Swarm در پرونده FCC به این موضوع اشاره کرده که این معامله نشان می‌دهد شرکت‌ها می‌توانند برای ارائه خدمات ماهواره‌ای نوآورانه به صورت مشارکتی با یکدیگر وارد عمل شوند و خدمات بهتری را ارائه دهند.

همچنین این استارتاپ به این موضوع اشاره کرده که اسپیس ایکس نیز می‌تواند با دسترسی به اطلاعات این شرکت که در مالکیت معنوی آن‌ها قرار داد، از تخصص تیم Swarm بهره ببرد و این همکاری برای هر دو طرف مفید خواهد بود. این احتمال وجود دارد که اسپیس ایکس از مهارت‌های تیم Swarm برای ماموریت‌های فضایی حامل ماهواره‌های کوچک استفاده کند تا حضور قدرتمندتری در این بخش از بازار داشته باشد.

باید دید حاصل این همکاری به کجا ختم خواهد شد و این استارتاپ می‌تواند واقعا خدماتی نوآورانه ارائه دهد و آیا اسپیس ایکس ممکن است در آینده چنین قراردادهایی را با سایر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها منعقد کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی