ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای تولید نمایشگر OLED مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و آیپد آماده می‌شود

سامسونگ به عنوان یکی از تامین‌کنندگان صفحات نمایش اپل در مراحل ابتدایی آماده‌سازی خط تولید نمایشگر OLED قرار دارد که در مدل‌های آتی مک‌بوک پرو به کار گرفته خواهد شد. به گزارش خبرگزاری The Elec، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

سامسونگ به عنوان یکی از تامین‌کنندگان صفحات نمایش اپل در مراحل ابتدایی آماده‌سازی خط تولید نمایشگر OLED قرار دارد که در مدل‌های آتی مک‌بوک پرو به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری The Elec، سامسونگ دیسپلی توسعه اولیه خطوط جدید تولید نمایشگر اولد را آغاز کرده است. این ظرفیت تولید در آینده از سوی اپل برای مک‌بوک‌های اولد استفاده می‌شود. نشریه دیجی‌تایمز قبلا گفته بود که اپل می‌خواهد مک‌بوک پرو ۱۶ یا ۱۷ اینچی را هم در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر اولد معرفی کند.

اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک آیپد ۱۰.۹ اینچی و یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است. این دو محصول هم از نمایشگرهای اولد استفاده می‌کنند و قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند. کوپرتینویی‌ها چند وقت پیش از یک مدل آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED رونمایی کردند و احتمالا ظرف چند هفته تا چند ماه آینده نیز از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با همین فناوری نمایش پرده برمی‌دارند.

آیپد پرو M1

نسل فعلی آیپدهای معمولی و ایر از پنل LCD استفاده می‌کنند ولی تامین‌کننده چاپگر تیزابی OLED سامسونگ دیسپلی توسعه نوع جدیدی از چاپگر خشک را برای پنل‌های Gen 8.5 OLED آغاز کرده است. پنل‌های اولد در مصارف IT با اندازه‌های ۱۰ اینچ و بالاتر نیاز دارند که پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی محکم روی پنل قرار بگیرند. سامسونگ دیسپلی انتظار دارد که مشتریانش از جمله سامسونگ الکترونیکس و اپل سفارشات پنل‌های اولد خود را افزایش دهند.

دیجی‌تایمز گفته بود که اپل می‌خواهد مدل‌های آیپد و مک‌بوک OLED و Mini-LED را در کنار هم در ویترین فروشگاه‌هایش داشته باشد، چون فناوری مورد استفاده هر کدام از این محصولات با دیگری متفاوت است و تداخلی با یکدیگر ندارند.

این شرکت در حال حاضر در آیفون‌های پرچمدار، اپل واچ و تاچ بار مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو نیز از نمایشگر اولد استفاده می‌کند. ولی این فناوری هنوز به سایر محصولات اپل اضافه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی