ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله‌ای به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار: یکی از بزرگترین سرقت‌های تاریخ رمزارزها رقم خورد

در یکی از بزرگترین سرقت‌های تاریخ رمزارزها، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه از شبکه Poly دزدیده شده است. این پلتفرم که بلاکچین‌های مختلف را به هم وصل می‌کند، در توییتر از هکرها خواسته تا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

در یکی از بزرگترین سرقت‌های تاریخ رمزارزها، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه از شبکه Poly دزدیده شده است. این پلتفرم که بلاکچین‌های مختلف را به هم وصل می‌کند، در توییتر از هکرها خواسته تا دارایی‌های سرقتی را برگردانند.

پلتفرم مالی غیرمتمرکز Poly در پستی در شبکه اجتماعی توییتر از این دزدی خبر داده و اطلاعات مربوط به کیف پول هکرها را منتشر کرده است. این شبکه از کاربران می‌خواهد توکن‌های ارسالی و دریافتی از این آدرس را در فهرست سیاه قرار داده و تحریم کنند.

شبکه Poly هنوز اطلاعات بیشتری درباره این اتفاق منتشر نکرده و مشخص نیست که مقر اصلی این شرکت در کدام کشور قرار دارد و کدام حوزه قضایی باید پیگیر این پرونده باشد. این پلتفرم فعلا از هکرها خواسته تا پیش از انجام اقدامات حقوقی سرمایه‌های سرقتی را برگردانند.

نکته جالب این‌که درخواست آن‌ها تا حدی موثر بوده و تا صبح امروز حدود ۲ میلیون دلار از سرمایه‌ها برگردانده شده است. این دزدی یکی از بزرگترین دزدی‌های تاریخ بازارهای رمزارزی محسوب می‌شود و جهت مقایسه می‌توانیم به سرقت ۵۳۰ میلیون دلار کوین دیجیتال از صرافی ژاپنی کوین‌چک در سال ۲۰۱۸ اشاره کنیم. صرافی Mt. Gox هم که در توکیو قرار داشت، در سال ۲۰۱۴ پس از سرقت نیم میلیارد دلار از دارایی‌های خود فرو پاشید.

خود شبکه Poly در توییت دیگری نوشت: «مقدار پولی که شما هک کرده‌اید بزرگترین رقم در تاریخ DeFi است.» DeFi به پلتفرم‌های رمزارزی نظیر-به-نظیری گفته می‌شود که بدون گذرگاه‌های سنتی مالی مثل بانک‌ها و صرافی‌ها امکان انجام تراکنش را فراهم می‌کنند. شبکه Poly هم به کاربران اجازه می‌داد توکن‌ها را بین بلاکچین‌های مختلف جابه‌جا کنند.

هکرها پس از سرقت پول این مبلغ را به چند آدرس رمزارزی دیگر ارسال کرده‌اند. محققان شرکت امنیتی SlowMist می‌گویند مجموعا بیش از ۶۱۰ میلیون رمزارز به سه آدرس مختلف منتقل شده و این حمله از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی