ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زی فولد۳
تکنولوژی

گلکسی زی فولد۳ معرفی شد؛ پیشرفته‌ترین گوشی تاشو سامسونگ تا به امروز

سامسونگ امروز روی صحنه حاضر شد تا همان طور که انتظار می‌رفت از جدیدترین موبایل‌های تاشو خود یعنی گلکسی Z Fold3 5G و گلکسی Z Flip3 5G رونمایی کند. گلکسی زی فولد۳ اولین گوشی تاشو ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سامسونگ امروز روی صحنه حاضر شد تا همان طور که انتظار می‌رفت از جدیدترین موبایل‌های تاشو خود یعنی گلکسی Z Fold3 5G و گلکسی Z Flip3 5G رونمایی کند.

گلکسی زی فولد۳ اولین گوشی تاشو جهان است که به لطف گواهینامه استاندارد IPX8 در مقابل نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کند اما در مقابل نفوذ گرد و غبار مقاومت نیست. از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی نسبت به نسل قبل، پشتیبانی هر دو نمایشگر خارجی و داخلی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. به گفته سامسونگ این گوشی همچنین از محکم‌ترین فریم آلومینیومی که این کمپانی تاکنون استفاده کرده است بهره می‌برد. در یکی از طرفین فریم حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی زی فولد۳ پشتیبانی از قلم اس‌پن و اس‌پن پرو البته تنها برای نمایشگر اصلی است.

گلکسی زی فولد۳

گلکسی زی فولد ۳ به دو نمایشگر مجهز شده که یکی در کاور پشتی قرار گرفته و دیگری از نوع تاشو است و داخل موبایل تعبیه شده است. سامسونگ می‌گوید که با دریافت بازخوردهای کاربران متوجه شده که آنها از نمایشگر بیرونی هم به اندازه نمایشگر داخلی استفاده می‌کنند و به همین دلیل هر دو نمایشگر را بهبود داده تا عملکردی مشابه و با کیفیت داشته باشند. نمایشگر بیرونی ابعاد ۶.۲ اینچی با پنل داینامیک امولد 2X دارد و رزولوشن ۲۲۶۸ در ۸۳۲ پیکسل را نمایش می‌دهد. به این ترتیب نسبت ۲۴.۵ به ۹ و تراکم ۳۸۷ پیکسل در اینچ دارد. نمایشگر اصلی اما با ابعاد ۷.۶ اینچی،‌بزرگ‌تر از نمایشگر خارجی است و به طور مشابه به پنل داینامیک امولد 2X اما از نوع تاشو مجهز شده است. رزولوشن این نمایشگر ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل است و تراکم ۳۷۴ پیکسل را ارائه می‌دهد. سامسونگ همچنین بهبود روشنایی نمایشگر را فراموش نکرده و از ۲۹ درصد روشنایی بیشتر نسبت به نسخه قبلی می‌گوید. شیشه‌ نمایشگر هم توسط گوریلا گلکس ویکتس محافظت می‌شود.

گلکسی زی فولد۳

گلکسی زی فولد ۳ همچنین در مقایسه با نسل قبل ۱۲ گرم سبک‌تر شده و حالا ۲۷۱ گرم وزن دارد که البته برای یک گوشی همچنان سنگین به نظر می‌رسد. ضخامت گوشی در حالت بسته بودن نمایشگر به ۱۴.۴ میلی‌متر در لبه جلویی و ۱۶ میلی‌متر در لبه پشتی می‌رسد. در گوشی تاشو سامسونگ چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز به ۸ هسته پردازشی می‌تپد. هسته‌های پردازنده شامل ۳ خوشه با فرکانس‌های ۲.۸۴، ۲.۴ و ۱.۸ گیگاهرتز هستند و ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده‌ است.

گلکسی زی فولد۳

سامسونگ گلکسی زی فولد ۳ را به دوربین پشتی سه گانه مجهز کرده که هر سه رزولوشن مشابه ۱۲ مگاپیکسلی دارند. دوربین اصلی با گشودگی دیافراگم f1.8 به تکنولوژی فوکوس خودکار مبتنی بر پیکسل‌های دوگانه و لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز شده و زاویه دید ۸۳ درجه‌ای را ارائه می‌کند. در کنار این دوربین،‌ حسگرهای فوق عریض و تله‌فوتو قرار گرفته‌اند. دوربین تله‌فوتو هم دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال است و امکان زوم اپتیکال بین ۰.۵ تا ۲ برابر و زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر را دارد. این دوربین همچنین از فوکوس خودکار با قابلیت ردیابی سوژه و نیز ضبط ویدیوهای +HDR10 بهره‌مند است. اگر قصد عکس‌برداری با دوربین سلفی را داشته باشید، دو گزینه پیش رو دارید: یکی دیگری دوربین داخلی با رزولوشن ۴ مگاپیکسلی که حالا در زیر نمایشگر قرار گرفته تا هیچ مزاحمتی در نمایشگر ایجاد نکند و دیگری دوربین با کیفیت‌تر ۱۰ مگاپیکسلی بالای نمایشگر خارجی.

قلم اس‌پن فولد ادیشن و اس‌پن پرو علاوه بر ابعاد تفاوت‌های دیگری هم با هم دارند. اس‌پن فولد ادیشن فاقد بلوتوث است و تنها از ایرکامندها (دستورات مبتنی بر فشردن کلید روی قلم) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این ابعاد و نوک آن ظریف‌تر طراحی شده است. اس‌پن پرو اما به بلوتوث مجهز شده و از ایر اکشن‌ها (دستورات حرکتی قلم) نیز پشتیبانی می‌کند، ابعاد بزرگتری دارد و به یک LED، کلید روی قلم، سوکت شارژ USB و کلید سوییچ کردن بین دستگاه‌ها مجهز شده است. با استفاده از این کلید به سادگی و به سرعت می‌توانید تنها با یک قلم بین دو دستگاهی که با آن جفت شده‌اند سوییچ کنید.

گلکسی زی فولد۳

سامسونگ همچنین یک کیس ویژه را معرفی کرده که به جایگاهی برای نگهداری اس‌پن فولد ادیشن مجهز شده است. متاسفانه قلم‌های اس‌پن با گوشی همراه نشده‌اند و اگر مایل به استفاده از آنها باشید باید دست به جیب شده و آنها را به طور جداگانه بخرید. سامسونگ همچنین تاکید کرده که گلکسی زی فولد ۳ تنها با قلم‌های اس‌پن فولد ادیشن و اس‌پن پرو سازگار است و هر قلم دیگری مربوط به دیگر دستگاه‌ها ممکن است به نمایشگر آسیب برساند. البته قلم اس‌پن پرو همچنین با بساری از دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز سازگاری دارد.

گلکسی زی فولد۳

سامسونگ علاوه بر این که رابط کاربری را بهینه‌تر از قبل کرده، با بسیاری از توسعه‌دهندگان اپ‌های مشهور همکاری داشته تا اپ‌ها برای اجرای بهتر روی نمایشگر تاشو گلکسی زی فولد۳ بهینه شوند. کره‌ای‌ها همچنین از پیچیدگی‌های مقاوم کردن گوشی در مقابل نفوذ آب گفته‌اند و اشاره کرده‌اند که از موادی ویژه برای ضد آب کردن اتصالات الکترونیکی بهره برده‌اند و نوعی روغن خاص برای لولای میانی به کار برده‌اند که در مقابل آب مقاوم است.

از سایر مشخصات باید به اسپیکر استریو و باتری دوگانه با مجموع ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. از ظرفیت باتری به نظر می‌رسد نباید انتظار شارژدهی چندان بالایی را داشته باشیم. گلکسی زی فولد ۳ در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای و با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 روانه بازار می‌شود و قیمت پایه ۱۷۹۹ دلاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi3mt
    mahdi3mt | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    همون اول قیمت پایه رو می‌نوشتید دیگه بقیه اش رو نمی خواندیم!

مطالب پیشنهادی