ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت آواست طی توافقی ۸ میلیارد دلاری با نورتون ادغام می‌شود

دو شرکت NortonLifeLock و Avast طی توافقی به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار قرار است با هم ادغام شوند. مطابق این توافق، نورتون تمام سهام آواست را تصاحب می‌کند و به یک شرکت امنیت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

دو شرکت NortonLifeLock و Avast طی توافقی به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار قرار است با هم ادغام شوند. مطابق این توافق، نورتون تمام سهام آواست را تصاحب می‌کند و به یک شرکت امنیت سایبری بزرگ‌تر تبدیل می‌شود.

«وینسنت پیلت»، مدیرعامل نورتون می‌گوید: «با این ترکیب قوا می‌توانیم توان پلتفرم‌های امنیت سایبری خود را افزایش دهیم و سرویس‌هایمان را به بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر عرضه کنیم. همچنین، این قابلیت را خواهیم داشت تا به نوآوری در زمینه تحولات حوزه امنیت سایبری شتاب ببخشیم.»

این ترکیب احتمالا باعث تولید محصولاتی خواهد شد که مزایای تمرکز آواست در بحث حریم خصوصی و تجربه نورتون در بخش هویت را ترکیب می‌کند. این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که امنیت سایبری برای مصرف‌کنندگان و کسب و کارها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

شمار باج‌افزارها در حال افزایش است و هفته به هفته بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. شرکت گیگابایت همین چند روز پیش هدف یک حمله باج‌افزاری قرار گرفت و چند هفته قبل‌تر یک حمله باج‌افزاری دیگر نرم‌افزار مدیریت از راه دور شرکت Kaseya را قربانی اهداف خود کرد.

این حملات گاهی اوقات می‌توانند بر زنجیره تامین اثر گذاشته و حتی مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار دهند. افزون بر این، حمله به پایگاه‌های داده کارت‌های اعتباری و اطلاعات شخصی موجب می‌شود که کاربران به‌صورت مستقیم قربانی این حملات باشند.

شرکت آواست در کشور جمهوری چک تاسیس شد و حدود ۱۱ سال است که به توسعه نرم‌افزار برای مصرف‌کنندگان و کسب و کارهای کوچک می‌پردازد. این کمپانی پنج سال پیش شرکت AVG را خرید. حالا نورتون که خود بخشی از شرکت سیمانتک بود و پس از تصاحب سیمانتک توسط برادکام از این شرکت جدا شد، دست به خرید آواست زده است.

آنتی ویروس نورتون از سال ۱۹۹۱ در شکل و حالت‌های گوناگون در دسترس کاربران بوده و پس از ۳۰ سال هنوز یکی از پرطرفدارترین آنتی ویروس‌های بازار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • silent_eagle
    silent_eagle | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    به نظرم آواست حیف میشه ، به شدت آنتی ویروس دوست داشتنی ای هستش

مطالب پیشنهادی