ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

لباس فضانوردی جدید ناسا تا ۲۰۲۵ تکمیل نمی‌شود؛ بازگشت به ماه به تعویق می‌افتد؟

توسعه لباس فضانوردان ناسا با دو سال تاخیر انجام خواهد شد که زمان‌بندی این سازمان در برنامه آرتمیس برای بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ را تهدید می‌کند. از سوی دیگر، ایلان ماسک پیشنهاد داده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

توسعه لباس فضانوردان ناسا با دو سال تاخیر انجام خواهد شد که زمان‌بندی این سازمان در برنامه آرتمیس برای بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ را تهدید می‌کند. از سوی دیگر، ایلان ماسک پیشنهاد داده که اسپیس ایکس در ساخت لباس فضانوردان به ناسا یاری برساند.

بر طبق گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، ناسا از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۴۲۰ میلیون دلار در پروژه توسعه لباس فضانوردان هزینه صرف کرده و گفته شده که ۶۲۵ میلیون دلار دیگر هم باید خرج این پروژه شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این لباس در زودترین حالت در ماه آوریل سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

این گزارش می‌گوید: «با توجه به تاخیرهای مورد انتظار در توسعه لباس فضانوردان، فرود بر سطح ماه مطابق برنامه ناسا در اواخر سال ۲۰۲۴ شدنی نخواهد بود.» طراحی و هدف لباس فضانوردان ناسا در طول سال‌های اخیر به موجب تغییر اولویت‌های این سازمان بارها عوض شده است. آخرین نسل از این لباس در سال ۲۰۱۹ با نام xEMU معرفی شد و در نهایت قرار است جایگزین لباس‌هایی شود که فضانوردان فعلا در ایستگاه فضایی می‌پوشند و دهه‌هاست که به‌روز نشده است.

به دنبال خبر امروز، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که اگر احتیاج باشد، اسپیس ایکس می‌تواند به کمک ناسا برود. این شرکت قبلا لباس‌های ویژه‌ای را برای فضانوردان کرو دراگون خود طراحی و تولید کرده بود. «مانیکا ویت»، سخنگوی ناسا در بیانیه‌ای درباره پیشنهاد ماسک به درخواست ماه گذشته این سازمان از شرکت‌های حاضر در صنعت فضا به منظور ارائه بازخورد نسبت به لباس‌ها، سخت‌افزار و سرویس‌های فضایی اشاره کرد.

لباس در دست توسعه ناسا چندین بخش و قسمت مختلف دارد که در مجموع ۲۷ شرکت آن‌ها را به تامین می‌کنند. ماسک با اشاره به این مسئله می‌گوید ظاهرا بالا رفتن تعداد آشپزها باعث شده کار آن‌طور که باید پیش نرود.

ناسا احتمالا در اولین ماموریت سرنشین‌دار در سال ۲۰۲۳ به مدار ماه می‌رود و بعد در ماموریت آرتمیس ۳ روی ماه فرود می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    احمقانست، سال ها قبل چجوری رفتن؟! الان لباس ندارن؟ 😀

مطالب پیشنهادی