ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن کرونا باعث افزایش احتمال سقط جنین نمی‌شود و زنان باردار باید واکسن بزنند

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) تاکید کرده زنان باردار به منظور جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کرونا، باید واکسن بزنند و نگران افزایش احتمال سقط جنین یا سایر عوارض جانبی نباشند. ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) تاکید کرده زنان باردار به منظور جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کرونا، باید واکسن بزنند و نگران افزایش احتمال سقط جنین یا سایر عوارض جانبی نباشند. همچنین این مرکز به مادران در دوران شیردهی نیز توصیه می‌کند واکسینه شوند.

در آپدیت جدید صفحه مرتبط با واکسن کووید ۱۹ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) اعلام شده که مطالعات ارتباطی میان تزریق واکسن و افزایش احتمال سقط جنین را در میان دریافت‌کنندگان باردار نشان نداده است. مادران مورد مطالعه در ۲۰ هفته ابتدایی بارداری خود قرار داشته‌اند. در گذشته واکسن به عنوان گزینه‌ای انتخابی برای افراد باردار پیشنهاد شده بود اما اکنون توصیه‌ جدی‌تری جهت تزریق آن صورت گرفته است. 

دکتر ساشا الینگتون (Sascha R. Ellington)، سرپرست تیم واکنش اورژانسی از دپارتمان سلامت تولید مثل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز می‌گوید:

درحال حاضر مزایای دریافت واکسن با توجه به ریسک‌های بیماری کووید در طی بارداری و میزان سرایت بالا، بر آسیب‌های احتمالی آن غلبه می‌کند.

وی همچنین اذعان داشته است که دریافت واکسن در افراد باردار می‌تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد اما وضعیت بحرانی فعلی، مسئولین CDC و کالج زنان و زایمان آمریکا را مجبور کرده تا چنین تصمیمی اتخاذ کنند.

از زمان شروع عرضه واکسن در سال گذشته، افراد عادی به عنوان قشر هدف اصلی در نظر گرفته شده بودند و مطالعاتی پیرامون تاثیر آن‌ها بر سایر گروه‌های خاص مانند کودکان یا مادران باردار صورت نگرفته بود. اکنون تعدادی از مطالعات مرتبط به انتها نزدیک شده‌اند و نتایج اولیه، خطرات گسترده و پررنگی را در ارتباط با واکسن گزارش نکرده است. البته شایان ذکر است افراد باردار به صورت مستقیم در فازهای بالینی توسعه واکسن شرکت نداشته‌اند.

با این حال هنوز بسیاری از مادران باردار نسبت به دریافت واکسن کووید ۱۹ مردد هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۲۳ درصد از افراد باردار حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند. بیشتر نگرانی‌ها به تاثیرات مواد شیمیایی مصنوعی در روند رشد و تکامل طبیعی جنین مرتبط می‌شود؛ اما تجربه و تاریخچه طولانی واکسیناسیون در جوامع بشری ثابت کرده است که واکسن‌ها معمولاً مشکلاتی در نسل‌های بعدی به وجود نخواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

    واکسن بزنیم هم بازم کرونا میگیریم،فرق نداره

مطالب پیشنهادی