ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه بدون از دست دادن کنترل زندگی خود یک کسب و کار را اداره کنیم؟

اولین قانونی که هر رهبر کسب و کار باید از روز اول بیاموزد، عنوان می‌کند: «اگر می‌خواهید شرکت شما رشد کند، ابتدا خود شما باید به عنوان یک رهبر رشد کنید.» با این وجود مشکل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اولین قانونی که هر رهبر کسب و کار باید از روز اول بیاموزد، عنوان می‌کند: «اگر می‌خواهید شرکت شما رشد کند، ابتدا خود شما باید به عنوان یک رهبر رشد کنید.» با این وجود مشکل اصلی این است که هیچ کس به شما «نحوه مدیرعامل بودن» را آموزش نمی‌دهد و ما همه چیز را با آزمون و خطا یاد می‌گیریم. علاوه بر این، چگونه می‌توانیم میان زندگی حرفه‌ای و شخصی‌مان تعادل ایجاد کنیم؟

مطالعه رهبری جهانی ۲۰۲۱ که توسط DDI (سازمان توسعه بین المللی) انجام شده، نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد رهبران کسب و کار‌ها در پایان روز کاری احساس خستگی مفرط می‌کنند و این امر بر زندگی شخصی آن‌ها و در نتیجه شرکت آن‌ها تیز تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در ابتدا باید روی تقویت رهبری خود کار کنید. بسیاری از کارآفرینان سیستم مدیریتی مناسبی ندارند. در ادامه این مطلب ایده‌هایی برای توسعه سیستم رهبری خودتان توصیه شده است:

۱. روال عادی کارها شما را آزاد می‌کند

کسب و کار

کارآفرینان به آزادی نیاز دارند، به همین دلیل شرکت جدیدی راه‌اندازی می‌کنند. کلید اصلی کارآفرینان که برای به دست آوردن آزادی کمک زیادی به آن‌ها می‌کند، نظم و انضباط است. اگر قصد دارید بر تکنیک و روش خاصی مسلط شوید، در ابتدا باید اجزای آن را از طریق یک فرایند سیستماتیک بررسی کنید.

طبق گفته مشاور و راهنمای باتجربه «ورن هارنیش»، کا‌رهای روزمره شما را آزاد می‌کنند. با این وجود بهتر است یک برنامه صبحگاهی داشته باشد که به شما امکان می‌دهد از نظر جسمی، ذهنی، احساسی و روحی پیشرفت کنید.

۲. چارچوب ۲۵ ساله

کسب و کار

«سلیم اسماعیل»، کارآفرین و آینده پژوه از «سیلیکون ولی» یک تحقیق گسترده ۴ ساله در مورد شرکت‌های نوآوری که بر بازار جهانی تسلط دارند مانند اوبر، تسلا، اسپیس ایکس و گوگل انجام داده است. او در تحقیق خود متوجه شده تمام این شرکت‌ها دارای یک عنصر مشترک به عنوان «هدف تحول عظیم» (MTP) بوده‌اند. به همین ترتیب یک شرکت نیز برای هم تراز کردن کارکنان خود به MTP احتیاج دارد، شما همچنین به عنوان یک رهبر باید چشم‌انداز بلند مدتی داشته باشید تا تمام کارها را هماهنگ کرده و در نتیجه پیشرفت کنید.

مفهوم چارچوب ۲۵ ساله از کتابی با همین نام نوشته «دن سالیون» نشات می‌گیرد. چگونه می‌توانید کارهای شرکت خود را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنید؟ چگونه می‌توانید آن‌ها را به صورت روزانه اجرا کنید؟ جواب این سوال‌ها مشخص می‌کند که باید بر بلندمدت تمرکز کنید.

۳. تمرین آگاهانه

کسب و کار

پردرآمد‌ترین افراد جهان، معمولا از حرفه‌هایی مانند ورزش، سرگرمی و موسیقی هستند. در این نوع مشاغل، افراد ۹۰ درصد از زمان خود را صرف آموزش یا تمرین و تنها ۱۰ درصد از زمان خود را صرف اجرای آن می‌کنند. از آنجایی که زمان زیادی را صرف تمرین کرده‌اند، معمولا در سطح بالایی ظاهر می‌شوند و درآمد آن‌ها نیز طبیعتا زیاد است.

در یک کسب و کار، عکس این قضیه درست است. رهبر کسب و کار تقریبا ۱ درصد از زمان خود را صرف یادگیری و ۹۹ درصد از آن‌ها را برای انجام کارها برنامه‌ریزی می‌کنند. رهبران موفق می‌توانند این مقیاس را معکوس کنند و روی آموزش و تفکر استراتژیک تمرکز داشته باشند.

همچنین در برخی موارد ممکن است تمرینات را به تنهایی و اشتباه انجام دهید. به همین دلیل بهتر است تمرینات خود را به صورت آگاهانه با متخصصان دیگری در میان بگذارید/

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی