ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

استون مارتین والکری اسپایدر معرفی شد؛ نسخه شهری خودرو فرمول یک

سومین نسخه استون مارتین والکری به صورت سقف باز یا همان اسپایدر رسما معرفی شد و تنها 85 دستگاه از آن ساخته می‌شود. استون مارتین ادعا دارد که این مدل نزدیک ترین تجربه را به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

سومین نسخه استون مارتین والکری به صورت سقف باز یا همان اسپایدر رسما معرفی شد و تنها 85 دستگاه از آن ساخته می‌شود. استون مارتین ادعا دارد که این مدل نزدیک ترین تجربه را به خودروهای فعلی فرمول 1 در بین تمامی خودروهای شهری موجود را دارد.

والکری اسپایدر در مراسم سالیانه pebble Beach در مونتری کالیفرنیا به نمایش گذاشته خواهد شد. پیش از این استون مارتین نمونه کوپه یا همان سقف ثابت و نمونه مخصوص پیست های اتومبیل‌رانی با نام AMR Pro را معرفی کرده بود.

در حال حاضر نزدیک ترین رقبای این محصول یعنی مک لارن اسپیدتیل و مرسدس AMG One تنها به صورت کوپه به فروش می‌رسند. والکری اسپایدر از همان موتور V12 هیبریدی توسعه داده شده توسط کازورث نیرو می‌گیرد و حداکثر قدرت آن برابر با 1160 اسب بخار است. پکیج آیرودینامیکی و شاسی تیوب فیبرکربنی عملکرد این محصول را تضمین خواهد کرد.

سقف تمام فیبرکربنی مجهز به پنجره سقفی از جنس پلی کربنات حداقل وزن ممکن را دارند.

مهم ترین تغییر به نسبت مدل کوپه جایگزینی درب گالوینگ با درب خفاشی است. حداکثر سرعت با نصب سقف تمام فیبرکربنی به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بدون سقف نیز قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت 330 کیلومتر را دارد.

در حال حاضر استون مارتین تنها نمونه فیزیکی این محصول است که قابلیت حرکت ندارد اما به لطف شبیه سازهای رایانه‌ای از عملکرد آن مطمئن است.

توبیاس مورز مدیرعامل استون مارتین در رابطه با این محصول عنوان می‌کند که قابلیت دور خوردن موتور تا 11000 rpm آن هم با سقف باز تنها در خودروهای فرمول 1 ممکن است اما ما این مسئله را برای مشتریان ابر ثروتمند خود ممکن کرده‌ایم.

در نهایت صحبتی از قیمت این ابرخودرو سقف تاشو نشده است اما انتظار می‌رود که قیمت پایه بیشتری به نسبت مدل کوپه داشته باشد. گرچه تمامی 85 دستگاه پیش از معرفی رسمی توسط ثروتمندان جهان خریداری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی