ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با همکاری Synopsys تراشه‌هایش را با هوش مصنوعی طراحی می‌کند

سامسونگ می‌خواهد از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیند سخت، پیچیده و ماهرانه طراحی تراشه‌های کامپیوتری مدرن و پیشرفته استفاده کند. این شرکت با همکاری Synopsys از نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد که هوش مصنوعی را در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

سامسونگ می‌خواهد از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیند سخت، پیچیده و ماهرانه طراحی تراشه‌های کامپیوتری مدرن و پیشرفته استفاده کند. این شرکت با همکاری Synopsys از نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد که هوش مصنوعی را در طراحی تراشه به کار می‌گیرد.

سامسونگ یکی از اولین تراشه‌سازانی است که از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه‌ها کمک می‌گیرد. این شرکت در این راه از نرم‌افزار جدید Synopsys استفاده می‌کند. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مشترک Synopsys می‌گوید: «آن‌چه در این همکاری رقم خواهد خورد، اولین طراحی تجاری و واقعی پردازنده با هوش مصنوعی است.»

شرکت‌های دیگری مثل گوگل و انویدیا هم برای استفاده از هوش مصنوعی در طراحی تراشه ابراز تمایل کرده بودند. ولی ابزار Synopsys موسوم به DSO.ai احتمالا پیشرفته‌ترین ابزار برای این کار خواهد بود که با همکاری چند شرکت به وجود آمده است. این ابزار می‌تواند به توسعه نیمه‌رساناها شتاب ببخشد و طراحی‌های جدیدی ایجاد کند.

سخنگوی سامسونگ تایید کرده که این شرکت از نرم‌افزار هوش مصنوعی Synopsys برای طراحی تراشه‌های اگزینوس استفاده خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که چنین تراشه‌ای تاکنون به خط تولید رسیده یا نه و در چه محصولی به کار گرفته خواهد شد.

رویکرد Synopsys در استفاده از هوش مصنوعی از طریق تکنیکی در حوزه یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقویتی پیاده‌سازی می‌شود که منجر به طراحی یک تراشه می‌گردد. یادگیری تقویتی شامل آموزش الگوریتم به اجرای وظایف از طریق سیستم پاداش و جریمه است. اثبات شده که این روش می‌تواند اثربخشی بالا و کارآمدی بیشتری نسبت به تصمیم‌گیری‌های انسانی داشته باشد.

Synopsys می‌گوید حدود یک سال و نیم پیش برای اولین بار متوجه شد که با این تکنیک ظرف چند هفته می‌تواند به همان نتیجه‌ای برسد که متخصصان ظرف چند ماه به آن دست پیدا می‌کنند. این شرکت قرار است اطلاعات بیشتری را درباره این فناوری در رویداد HotChips که به‎‌زودی برگزار می‌شود، ارائه کند.

مدیر ارشد راهکارهای هوش مصنوعی Synopsys مدعی است که نرم‌افزار DSO.ai می‌تواند برای انجام اهداف مختلف اولویت‌بندی شود و با توجه به خواست شرکت‌ها روی قدرت یا بهینگی توان انرژی تمرکز داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

    خیلیم عالی.انشالله پیشرفت قابل توجهی بشه

مطالب پیشنهادی