ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتور ال‌جی UltraFine 32EP950 با پنل OLED و قیمت ۴۰۰۰ دلار روانه بازار شد

شرکت ال‌جی چند وقت پیش از اولین مانیتور OLED خود با نام 4K UltraFine 32EP950 رونمایی کرد و حالا این محصول با قیمت فوق‌العاده بالای ۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. ال‌جی UltraFine 32EP950 یک پنل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

شرکت ال‌جی چند وقت پیش از اولین مانیتور OLED خود با نام 4K UltraFine 32EP950 رونمایی کرد و حالا این محصول با قیمت فوق‌العاده بالای ۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

ال‌جی UltraFine 32EP950 یک پنل ۳۲ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و کنتراست بالا شبیه مانیتورهای عادی است. ولی نکته مهم درباره این مانیتور استفاده از پنل OLED است که معمولا نیاز به روشنایی بالایی ندارد.

ال‌جی در گذشته محصولات سری UltraFine را برای کامپیوترهای مک عرضه می‌کرد که معمولا همیشه به‌صورت انحصاری از طیف رنگی Display-P3 پشتیبانی می‌کردند. ولی حالا UltraFine 32EP950 نود و نه درصد طیف رنگی AdobeRGB و DCI-P3 (CIE1976) را پوشش می‌دهد.

مانیتور ال‌جی مثل اکثر مانیتورهای OLED قیمت بالایی دارد. این دستگاه با برچسب ۴۰۰۰ دلاری به فروش می‌رسد که در مقایسه با سایر مانیتورها و تلویزیون‌ها گران‌تر است. برای مثال، مانیتور ۴۸ اینچی گیگابایت آئوروس FO48U که از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، با قیمت ۱۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد. با این حال، مانیتور گیگابایت برای رقابت با بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K عرضه شده و قصد رقابت با مانیتورهای حرفه‌ای را ندارد.

چنان‌چه پیگیر بازار مانیتورهای حرفه‌ای بوده باشید، احتمالا با پرو دیسپلی XDR اپل هم آشنایی دارید. کوپرتینویی‌ها مانیتور خود را در مدل استاندارد با قیمت ۴۹۹۹ دلار و در مدل مجهز به لایه ویژه نانو با قیمت ۵۹۹۹ دلار می‌فروشند.

مانیتور ۳۲ اینچی ال‌جی برخلاف همتای غیر OLED این دستگاه از تاندربولت پشتیبانی نمی‌کند ولی درگاه USB-C با قابلیت انتقال توان ۹۰ واتی دارد که برای تامین انرژی یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کافی است. این مانیتور دو درگاه DisplayPort 1.4 و یک درگاه HDMI به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد و قادر به نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ با دامنه پویای بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی