ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چانگان UNI-V؛ رقیب چینی هیوندای النترا و مزدا ۳

شرکت چینی چانگان این روزها با رونمایی از سری UNI بسیار سر و صدا کرده و و مورد توجه نشریات مختلف داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است. تاکنون دو مدل K و T تحت این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

شرکت چینی چانگان این روزها با رونمایی از سری UNI بسیار سر و صدا کرده و و مورد توجه نشریات مختلف داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است. تاکنون دو مدل K و T تحت این برند معرفی شده و حالا شاهد سومین عضو آن با پسوند V هستیم. این مدل جدید یک خودروی سدان با طراحی فوق‌العاده جسورانه و زیباست و بزودی رسما از آن رونمایی خواهد شد.

چانگان UNI-V همانند دیگر اعضای خانواده خود، بدنه‌ای با اشکال هندسی جذاب دارد. در نمای روبرو جلوپنجره خاص این خودرو، مدل‌های برقی را در ذهن تداعی می‌کند. این بخش با استفاده از یک خط تیز از شکاف‌های ورودی هوا جدا شده، البته به نظر می‌رسد این شکاف‌ها بیشتر جنبه تزئینی داشته باشند تا جنبه کاربردی. در میان این شکاف‌ها هم بنظر می‌رسد که رادارها یا دوربین‌های اسکن مسیر مقابل قرار دارند. چراغ‌های اصلی باریک و کشیده و چراغ‌های LED روشنایی در روز حاضر در طرفین سپر از دیگر موارد قابل ذکر در نمای روبرو هستند.

در نمای جانبی بدون شک کاپوت کشیده و شیب زیاد سقف که در نهایت به صندوق ختم می‌شود، شاخص‌ترین ویژگی‌های چانگان UNI-V به شمار می‌روند. با توجه به این ویژگی باید گفت UNI-V در کلاس سدان‌های فست‌بک قرار می‌گیرد. رینگ‌های 18 اینچی با طراحی مینیمال و دستگیره‌های در کشویی هم از سایر ویژگی‌های نمای جانبی چانگان UNI-V به شمار می‌روند.

همچون اکثر مدل‌های جدید در نمای عقب از چراغ‌های سرتاسری استفاده شده؛ دو خروجی اگزوز هم در طرفین سپر UNI-V را اتومبیلی اسپرت نشان می‌دهند. جالب اینکه به سبک خودروهای فرمول یک، چراغ ترمز سوم این خودرو در قسمت میانی سپر نصب شده است. گفته می‌شود برخی از تریم‌های رده‌بالای این سدان خوش‌استیل چینی به اسپویلر جمع‌شونده برقی نیز مجهز خواهند بود.

در رابطه با مشخصات فنی اطلاعات چندانی در دست نیست، اما می‌دانیم که چانگان از موتور 1.5 لیتری توربو با 138 کیلووات قدرت (معادل 185 اسب بخار) در UNI-V استفاده خواهد کرد.

گفتنی است از نظر ابعاد چانگان UNI-V طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4680، 1838 و 1430 میلیمتر دارد، فاصله محوری آن هم 2750 میلیمتر اعلام شده است. با چنین ابعادی باید گفت UNI-V در کلاس سدان‌های کامپکت طبقه‌بندی شده و اندازه‌ای مشابه با هیوندای النترا 2021، هوندا سیویک و تا حدودی مزدا 3 دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    خودروهای چینی هرروز متفاوت تر به بازار میان. اما دو چیز همیشه ثابته. یکی موتور یک و نیم لیتری و دومی طرح غربیلک فرمان.

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    واقعا زیباست.

مطالب پیشنهادی