ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت NBMiner هفتاد درصد توان استخراج گرافیک‌های RTX 30 LHR را فعال می‌کند

جدیدترین آپدیت NBMiner حدود ۷۰ درصد از توان استخراج کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 30 LHR را فعال می‌کند. حالا نخستین آمار و ارقام از توان این محصولات در محاسبات شبکه اتریوم منتشر شده که اطلاعات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

جدیدترین آپدیت NBMiner حدود ۷۰ درصد از توان استخراج کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 30 LHR را فعال می‌کند. حالا نخستین آمار و ارقام از توان این محصولات در محاسبات شبکه اتریوم منتشر شده که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

سه کارت گرافیک اصلی انویدیا از سری جی‌فورس RTX 30 LHR که در این تست‌ها نشان داده شده‌اند: RTX 3070 Ti ،RTX 3080 Ti و RTX 3060 Ti. این تراشه‌ها پیش‌تر برای استخراج رمزارز به ۵۰ درصد توان خود محدود شده بودند، اما با این آپدیت تقریبا می‌توانند از ۷۰ درصد قدرتشان استفاده کنند.

بر اساس آزمایش‌ها، جی‌فورس RTX 3080 Ti توان ۸۰ مگاهش بر ثانیه را ارائه می‌کند، در حالی که توان RTX 3080 استاندارد ۹۰ مگاهش است. مدل Ti کانال حافظه بزرگ‌تر و پهنای باند بیشتری دارد. جی‌فورس RTX 3070 Ti از توان ۵۰ مگاهش بر ثانیه برخوردار است، ولی RTX 3070 معمولی ۶۰ مگاهش توان دارد. قدرت جی‌فورس RTX 3060 Ti نیز حدود ۴۰ مگاهش اعلام شده که ۲۰ مگاهش کمتر از مدل غیر LHR و ۱۰ مگاهش کمتر از RTX 3060 استاندارد است.

آپدیت جدید NBMiner در حقیقت ۶۸ درصد از توان پردازشی پردازنده‌های یاد شده را فعال می‌کند. این ویژگی فقط برای الگوریتم‌های اتریوم در دسترس قرار دارد، اما در آینده ممکن است الگوریتم‌های بیشتری پوشش داده شده و توان بیشتری فعال شود.

به‌روزرسانی NBMiner با درایورهای موجود انویدیا برای هر دو پلتفرم لینوکس و ویندوز سازگار است. چنانچه در آینده پشتیبانی و قابلیت‌های بیشتری به این نرم‌افزار اضافه شود، ماینرها خوشحال می‌شوند اما شرایط برای گیمرها سخت‌تر خواهد شد چون احتمالا دوباره باید انتظار کمیاب شدن کارت‌های گرافیک و افزایش قیمت‌ها را داشته باشند.

شرایط فعلی بازار رمزارزها و البته کمبود جهانی تراشه باعث شده تولید نتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد و بسیاری از نقاط زنجیره تامین شرکت‌ها با مشکل کمبود قطعات روبرو شود. دنیای کارت‌های گرافیک هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی بیشتر از بقیه حوزه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی