ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چگونه مقاومت نسل جدید گوشی‌های تاشو خود را افزایش داده است؟

پس از عرضه نخستین گوشی تاشوی سامسونگ در سال ۲۰۱۹، گوشی‌های تاشو این برند توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند. جدیدترین نسل این محصولات یعنی گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

پس از عرضه نخستین گوشی تاشوی سامسونگ در سال ۲۰۱۹، گوشی‌های تاشو این برند توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند. جدیدترین نسل این محصولات یعنی گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نسبت به گذشته مقاوم‌ترند و در برابر نفوذ آب هم مقاومت می‌کنند، اما سامسونگ چگونه به چنین قابلیت‌هایی دست پیدا کرده است؟

گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فیلیپ ۳ همچون نسل‌های قبلی گوشی‌های تاشوی سامسونگ دارای قطعات متحرک زیادی هستند. در حال حاضر اکثر گوشی‌های رده‌بالا و حتی برخی گوشی‌های میان‌رده در برابر پاشش آب یا حتی غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 1 یا 1.5 متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاومند و این موضوع به یک ویژگی متداول برای بسیاری از گوشی‌ها تبدیل شده؛ اما گوشی‌های تاشو ساختار پیچیده‌تری نسبت به گوشی‌های معمولی دارند و ضد آب کردن آن‌ها دشوارتر است.

گوشی‌های تاشو در برابر آب آسیب‌پذیرند و آب می‌تواند از طریق منافذ بیشتری به داخل آن‌ها نفوذ کند؛ در ضمن در برخی نقاط بدنه این گوشی‌ها که احتمال نفوذ آب از طریق آن‌ها به داخل گوشی وجود دارد، قطعات متحرک زیادی استفاده شده است.

راه‌حل‌های سامسونگ برای پوشاندن و مسدود کردن ورودی‌های مختلف هوشمندانه است؛ اما گوشی‌های تاشو علاوه بر برخورداری از منافذ و پورت‌های غیرقابل نفوذ، باید دارای نمایشگرهای مقاوم‌تر از نمایشگرهای گوشی‌های معمولی هم باشند. طبق گفته سامسونگ، چنین نمایشگرهایی نیز به‌زودی ساخته می‌شوند. به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشوی سامسونگ به‌ اندازه‌ای مقاومند که بتوانند نظر کاربران را به خود جلب کنند و استفاده از آن‌ها گسترش یابد.

البته نمی‌توان با قاطعیت در مورد این موضوع سخن گفت؛ زیرا سامسونگ سابقه خوبی در مورد گوشی‌های تاشو در کارنامه‌اش ندارد، این شرکت پس از معرفی نخستین گلکسی فولد، گزارش‌هایی از شکسته شدن نمایشگر برخی از آن‌ها که برای بررسی ارائه شده بود، دریافت کرد و به همین دلیل عرضه این گوشی را متوقف کرد.

در ضمن سامسونگ در سال ۲۰۱۶ با عرضه گلکسی نوت ۷ با باتری معیوب که باعث انفجار این گوشی می‌شد، شکست بزرگی را تجربه کرد. استفاده از گلکسی نوت ۷ تهدید بزرگی برای سلامتی مردم بود و به همین دلیل سامسونگ مجبور شد فراخوان جمع‌آوری گوشی‌های معیوب را صادر کند.

البته سامسونگ پس از مواجه با مشکل بزرگ شکسته شدن نمایشگر نخستین گوشی سری گلکسی فولد، ناامید نشد و این گوشی را پس از انجام تغییراتی روانه بازار کرد و تغییرات بیشتر روی جدیدترین همچنان ادامه دارد. در ضمن این غول فناوری کره‌ای پس از شکست بزرگ در مورد گلکسی نوت ۷، سال‌های بعد باز هم به تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت خود با باتری‌های بزرگ ادامه داد.

سامسونگ همچنان تلاش می‌کند که معایب گوشی‌های تاشو خود را برطرف کند و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کند. گوشی‌های تاشوی سامسونگ یکی از برگ‌های برنده اصلی این برند در میدان رقابت با سایر برندها به حساب می‌آیند و این شرکت تلاش می‌کند به تولید آن‌ها ادامه دهد. چنانچه سامسونگ موفق شود در گوشی‌های تاشوی خود از نمایشگر مقاوم و قاب محکم استفاده و این گوشی‌ها را ضد آب کند، سومین نسل از این گوشی‌ها محصولات موفقی خواهند شد.

سامسونگ امیدوار است بتواند با تکیه بر گوشی‌های تاشوی جدیدش شکست خود در مورد توقف عرضه نخستین گوشی‌های سری گلکسی فولد را جبران کند.

ضدآب کردن گوشی

ضدآب کردن گوشی کار دشواری نیست برای انجام این کار تنها باید تمام منافع و پورت‌های گوشی به‌صورت کامل و دقیق پوشانده شوند و برای اینکار یا باید از چسب استفاده کرد یا واشرهای لاستیکی. همان‌طور که گفتیم در گوشی‌های تاشو آب از طریق منافذ زیادی می‌تواند به داخل آن‌ها نفوذ کند و برای پوشاندن آن‌ها باید گوشی‌های تاشو را به‌عنوان دو گوشی مجزا در نظر بگیریم. برای ضدآب کردن این گوشی باید منافذی مثل سوراخ‌های اسپیکر، پورت USB-C، اسلات‌های کارت حافظه و سیم‌کارت و سایر اسلات‌های مشابه را کاملا پوشاند.

برای ضدآب کردن گوشی‌های تاشو علاوه بر پوشاندن منافذ، با پیچیدگی‌های متعددی مواجه هستیم و پوشاندن منافذ این گوشی‌ها به اندازه گوشی‌های معمولی ساده نیست. متحرک بودی تعداد زیادی از قطعات در این گوشی‌ها کار را دشوار می‌کند. وجود لولای متحرک، نمایشگر منعطف و وجود سیم‌های مزاحم زیاد، ضدآب کردن آن‌ها را به چالش بسیار بزرگی تبدیل می‌کند.

برای ضدآب کردن یک گوشی معمولی تنها کافیست منافذ آن را با واشرهای لاستیکی ساده بپوشانیم. سامسونگ برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل گوشی‌های زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از طریق خشاب سیم‌کارت آن‌ها، از همین روش استفاده کرده است.

هیچ راهی برای جلوگیری از ورود آب به داخل لولای گوشی‌های زد فولد 3 و زد فلیپ 3 وجود ندارد؛ بنابراین سامسونگ برای محافظت از چرخ‌دنده‌های این قسمت آن‌ها را به روان‌کننده آغشته کرده است.

ضدآب کردن لولا

متاسفانه هیچ راهی برای پوشش کامل لولا وجود ندارد. در این قسمت قطعات متحرک زیادی وجود دارد که باید کاملا در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند. سامسونگ برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به قسمت‌های داخلی لولا، تکه‌های بسیار کوچکی از برس‌های نایلونی را در منافذی با عرضی کمتر از ۱ میلی‌متر قرار داده است (سامسونگ قبل از استفاده از این برس‌ها که تنها از نایلون ساخته شده‌اند، پلی‌اتیلن ترفتالات و فیبرهای کربنی را نیز امتحان کرده)؛ اگرچه این برس‌های نایلونی محافظی عالی در برابر گردوغبار نیستند، اما مقاومت نسل سوم گوشی‌های تاشوی سامسونگ نسبت به گوشی‌های نسل قبل را به میزان بسیار زیادی افزایش داده‌اند.

طبق گفته «هی چول مون» (Hee-cheul Moon)، مهندس سرپرست تیم مکانیک سامسونگ این برس‌ها نمی‌توانند از ورود مایعات جلوگیری کنند؛ اما سامسونگ از محافظ دیگری استفاده نکرده و تنها به استفاده از نوعی ماده روان‌کننده که قطعات کوچک را کاملا آغشته و آن‌ها را در برابر نفوذ مایعات مقاوم می‌کند، اکتفا کرده است.

این ماده روان‌کننده خاص می‌تواند از تمام قطعات به‌خوبی محافظت کند؛ اما طبق گفته سامسونگ این ماده تنها تا 200 هزار تا و باز شدن گوشی می‌تواند وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد. سامسونگ این ماده روان‌کننده را حتی با ریختن نوشابه روی آن نیز امتحان کرده، البته این برند هیچ ادعایی در مورد مقاوم بودن هیچ‌یک از گوشی‌های خود در برابر نوشابه در هنگام غوطه‌ور شدن در آن را مطرح نکرده است.

گوشی‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 دارای استاندارد ضد آب IPX8 هستند که به معنای مقاوم بودن آن‌ها در برابر غوطه‌ور شدن در آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه است. گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 21 و آیفون 12 استاندارد IP68 دارند و عدد 6 در این استاندارد نشانه مقاومت در برابر گردوغبار است؛ اما این عدد در استاندارد در گوشی‌های تاشوی سامسونگ دیده نمی‌شود.

سامسونگ با افزودن چند لایه به نمایشگر و پوشاندن آن با ماده‌ای که آن را چسب حساس به فشار نامیده، نمایشگر را نیز در برابر آب مقاوم کرده است؛ بنابراین اگر آب وارد گوشی شود، بین نمایشگر و دو قسمت مجزای بدنه جریان پیدا می‌کند و حتی وارد لولا هم می‌شود؛ اما طبق گفته سامسونگ احتمال آسیب دیدن گوشی بسیار کم است.

برای پوشاندن طرفین گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز باید از مواد جدید استفاده کرد. سطح نمایشگر این گوشی‌ها باید کمی بالاتر از بدنه آن‌ها باشد تا زمانی که گوشی بسته و باز می‌شود، به‌راحتی حرکت کند. کاربران گوشی موتو ریزر به‌وضوح می‌توانند چنین اتفاقی را مشاهده کنند و در هنگام باز و بسته کردن گوشی، حرکت نمایشگر به سمت طرفین را ببینند. در ضمن در گوشی‌های جدید سامسونگ سوراخ‌هایی وجود دارد که باید کاملا پوشانده شوند. این برند برای پوشاندن این سوراخ‌ها از نوار دوطرفه ضخیمی استفاده کرده که ضخامت آن برای اینکه نمایشگر کمی به سمت طرفین حرکت کند، کافیست.

البته مشکل دیگری نیز در رابطه با ضد آب شدن گوشی‌های تاشوهای سامسونگ وجود دارد که باید حل شود. دو طرف گوشی‌های تاشو باید با سیم به یکدیگر متصل شوند و قسمت‌های دارای سیم را تنها می‌توان با قرار دادن یک واشر لاستیکی ساده در اطراف یک برد منعطف مدار ضد آب کرد.

 نوارهای فلت گوشی باید در سه جهت مختلف کمی حرکت کنند. سامسونگ برای پوشش کامل این قسمت‌ها از واشر مخصوصی به نام واشر CIP استفاده می‌کند که ابتدا حالت مذاب و مایع دارد و وقتی با هوا تماس پیدا می‌کند، سفت و جامد و در برابر نفوذ مایعات و آب کاملا مقاوم می‌شود. در واقع این واشر مخصوص نوعی چسب اپوکسی است گه به گوشی و نوار فلت آن می‌چسبد و آن را در برابر جریان کم آب مقاوم می‌کند.

این واشر در کارخانه ابتدا به صورت مایع روی دستگاه تزریق می‌شود، سپس حرارت داده می‌شود تا به یک پوشش منعطف در اطراف نوار فلت تبدیل شود.

 استفاده از این چسب اپوکسی باعث می‌شود نوار فلت در مقایسه با زمانی که از واشر استفاده می‌شود، بیشتر بتواند حرکت کند. این ماده در نخستین مرتبه استفاده از آن در کارخانه به‌راحتی روی سطح موردنظر چسبید و قبل از اینکه فرایند مونتاژ گوشی به پایان برسد، عمل‌آوری شد. منظور از عمل‌آوری حرارت دادن به ماده‌ای پلیمری مثل اپوکسی جهت افزایش سرعت یا آغاز تغییر شیمیایی در ساختار آن در سطح مولکول‌هاست.

مشکلات استفاده از چسب

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا اگر از چسب استفاده شود، در صورت خراب شدن گوشی تعمیر آن بسیار دشوار می‌شود؟ متأسفانه پاسخ مثبت است و استفاده از این نوع چسب تعمیر گوشی را بسیار سخت می‌کند.

 سامسونگ برای ضدآب کردن گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، از بیشتر از سه نوع ماده چسبنده نکرده است. این برند برای اطمینان دادن به کاربران، مدت‌زمان خدمات پس از فروش گوشی‌های تاشوی جدید خود را افزایش داده و به نظر می‌رسد در هنگام خرید این گوشی‌ها حتما باید به مدت‌زمان خدمات پس از فروش آن‌ها توجه کنید؛ زیرا در صورت خراب شدن آن‌ها، تعمیرشان در مراکز تعمیر گوشی که تحت پوشش خدمات سامسونگ نیستند، به دلیل وجود نوار دوطرفه در گوشی و این چسب مخصوص، بسیار دشوار خواهد بود.

افزایش مقاومت نمایشگر

یکی از فناوری‌های بسیار مبتکرانه سامسونگ در ساخت گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ در سال ۲۰۲۰، استفاده از شیشه در ساخت نمایشگر منعطف این گوشی بود. جالب است بدانید که این لایه شیشه‌ای فوق نازک در زیر چند لایه پلاستیکی قرار دارد و به افزایش دوام نمایشگر کمک می‌کند و باعث می‌شود نمایشگر محکم‌تر به نظر برسد؛ اما چیزی که کاربر در هنگام استفاده از گوشی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ لمس می‌کند، هنوز همان سطحی پلاستیکی و نرم است.

در ضمن ممکن است پس از گذشت مدتی از استفاده از این گوشی، قسمت‌های اطراف لولا شروع به ترک خوردن کنند. سامسونگ در طراحی و ساخت گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۱ خود باید مشکل نرم بودن سطح نمایشگر را برطرف می‌کرد و علاوه بر افزودن لایه ضد آب به نمایشگر، مقاومت آن را به‌اندازه‌ای افزایش دهد تا بتواند فشار ناشی از تماس قلم دیجیتالی S Pen را نیز تحمل کند و سطح نمایشگر خراشیده نشود.

سامسونگ باید نمایشگر گوشی‌های تاشوی خود را تا حد ممکن مقاوم و محکم کند. نمایشگر حساس‌ترین بخش گوشی محسوب می‌شود و در عین حال کاربر بیشترین تماس را با آن دارد.

سامسونگ مدعی است برای افزایش مقاومت نمایشگر گوشی‌های تاشوی خود، ترتیب قرارگیری لایه‌های مختلف آن را تغییر داده. این شرکت لایه دیجیتایزر برند وکوم (Wacom) را به‌منظور استفاده از آن‌ در نمایشگرهای گوشی جدید تاشوی خود که از قلم دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند، سفارش داده است (این لایه تنها در نمایشگر زد فولد ۳ استفاده می‌شود).

این لایه در قسمت پایین نمایشگر استفاده می‌شود، سپس پنل اولد روی آن قرار می‌گیرد و روی پنل هم از لایه شیشه‌ای فوق نازک استفاده می‌شود و روی این شیشه هم یک لایه محافظ پلیمری استفاده می‌شود و درنهایت هم نمایشگر با یک لایه محافظ پلی‌اتیلن ترفتالات کشسانی پوشانده می‌شود.

به نظر می‌رسد در گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ هم مانند گوشی‌های قبلی تاشوی این برند، امکان برداشتن لایه فوقانی وجود ندارد. طبق گفته «بیونگ سوک چوی» (Byeng-seok Choi)، یکی از اعضای ارشد گروه برنامه‌ریزی محصولات پرچمدار، لایه محافظ پلی‌اتیلن ترفتالات کشسانی لکه‌های اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند و در برابر خراشیده شدن یا ایجاد حفره‌های کوچک روی سطح نمایشگر کمتر آسیب‌پذیر است.

طبق ادعای چوی، مقاومت نمایشگر جدید گلکسی زد فولد ۳ که سامسونگ موفق به ساخت آن شده، ۸۰ درصد از مقاومت نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های تاشوی قبلی این برند بیشتر است (مقاومت نمایشگر زد فلیپ ۳ نیز به همین میزان افزایش یافته است). وی همچنین مدعی است که لایه محافظ پلی‌اتیلن ترفتالات کشسانی ساختاری شبیه به محافظ‌های پلاستیکی متداول مورد استفاده برای نمایشگر گوشی‌های معمولی دارد؛ بنابراین کاربران در هنگام استفاده از گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ متوجه تفاوت خاصی نمی‌شوند؛ زیرا قبلا با نمایشگرهای مشابهی کار کرده‌اند.

چوی گفته همکارانش پس از استفاده از گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، جذب کمتر لکه‌های اثر انگشت توسط لایه محافظ پلی‌اتیلن ترفتالات را تایید کرده‌اند.

ظاهرا سامسونگ تمایلی برای منعطف کردن لایه دیجیتایزر وکوم نداشته و در عوض از دو دیجیتایزر مجزا در دو طرف گوشی استفاده کرده است، البته سیستم‌ عامل هر دو قسمت را به‌عنوان پنلی یک‌تکه می‌شناسد و مشکل فاصله بین این دو قسمت با استفاده از الگوریتم جدیدی برطرف شده است. این الگوریتم جدید برای محاسبه موقعیت مکانی نوک قلم دیجیتالی از داده‌های هر دو طرف استفاده می‌کند.

چنین راه‌حلی واقعا خوب به نظر می‌رسد؛ اما وقتی راه‌حل سامسونگ برای استفاده از قلم دیجیتال با گوشی گلکسی زد فولد 3 را بررسی می‌کنیم، متوجه وجود مشکلاتی در راهکارهای ارائه‌ شده توسط سامسونگ می‌شویم.

سامسونگ به‌جای اینکه استفاده از قلم دیجیتال متداول S Pen برای گلکسی زد فولد 3 را نیز امکان‌پذیر کند، قلم دیجیتال جدیدی برای این گوشی عرضه کرده که نوک آن جمع می‌شود و کاربران باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. در انتهای نوک این قلم جدید، یک تکه لاستیک نرم و گردی وجود دارد که نرم‌تر از لاستیک مورد استفاده در قسمت نوک سایر قلم‌های دیجیتالی سامسونگ است.

هنگامی‌که کاربر از این قدم دیجیتال جدید استفاده می‌کند، لازم نیست آن را محکم روی نمایشگر فشار دهد و نوک قلم در هنگام تماس با نمایشگر به عقب برمی‌گردد و به این صورت فشار کمتری روی نمایشگر وارد می‌شود.

آلیاژ آلومینیوم جدید

آخرین فناوری مبتکرانه مورداستفاده در ساخت گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ، استفاده از آلیاژ آلومینیوم جدیدی است که پنتنت آن با نام آرمور آلومینیوم (Armor Aluminum) ثبت شده و با همین نام برندسازی شده است. سامسونگ در مورد نوع فلز مورد استفاده و فرآیندهای ساخت این آلیاژ اطلاعاتی ارائه نکرده؛ اما «سانگ هو چو» (Sung-ho Cho)، سرپرست لابراتوار Advanced Lab سامسونگ مدعی است که این شرکت توانسته مقاومت این آلیاژ جدید را نسبت به قبل ۱۰ درصد افزایش دهد.

سامسونگ به‌تازگی دموی کوتاهی در مورد آلیاژ آلومینیومی جدید خود منتشر کرده که در آن تکه‌ای از این آلیاژ را چند بار به‌سرعت به تکه‌ای دیگر از آلیاژ آلومینیومی سری 7000 خود می‌زند. آلیاژ آلومینیومی سری 7000 در حال حاضر در گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که این آلیاژ آلومینیوم برای ساخت هواپیماها و سایر وسایل مورد استفاده در صنعت هوافضا قابل‌استفاده است و از همین برچسب برای افزایش فروش آن استفاده می‌کند.

در این دمو همان‌طور که انتظار می‌رفت حفره‌های ایجاد شده روی آلیاژ آلومینیومی جدید که بر اثر برخورد آن با آلومینیوم سری 7000 ایجاد شده بودند، نسبت به حفره‌های آلومینیوم سری ۷۰۰۰ کوچک‌تر بود که نشان‌دهنده مقاومت بیشتر آن است.

سامسونگ از آلیاژ آلومینیومی جدید خود برای ساخت فریم‌ها و لولاهای گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فیلیپ 3 استفاده می‌کند و تصمیم دارد از این آلیاژ در سایر گوشی‌ها نیز استفاده کنند.

به گفته چو، دلیل استفاده سامسونگ از آلومینیوم برای ساخت فریم‌ها و لولاها، وزن پایین این فلز است و مقاومت بیشتر این آلیاژ آلومینیومی از ترک خوردن لایه شیشه‌ای روی نمایشگر جلوگیری می‌کند. وی معتقد استفاده از چنین آلیاژی باعث افزایش استحکام و دوام بدنه اصلی گوشی می‌شود و احتمال آسیب به سایر مواد به کار گرفته‌ شده در بخش‌های دیگر را به حداقل می‌رساند. در واقع به اعتقاد وی این آلیاژ درست مانند ضربه‌گیری در میان سایر مواد مورد استفاده در گوشی عمل می‌کند.

سامسونگ امسال به تمام وعده‌هایش در مورد گوشی‌های تاشوی خود عمل کرد. این شرکت گوشی زد فولد 3 را با رده قیمتی کمتر از ۲۰۰۰ دلار روانه بازار می‌کند. اگرچه قیمت این گوشی کمی زیاد است، اما به دلیل پشتیبانی از قلم دیجیتال و برخورداری از دوربین سلفی زیر نمایشگر، ارزش خرید دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشی‌های سری گلکسی نوت شود؛ بنابراین زد فولد 3 می‌تواند در آینده یکی از پرچمداران محبوب سامسونگ باشد.

البته سامسونگ علاوه بر کاهش قیمت گوشی‌های تاشوی خود، باید مقاومت آن‌ها را نیز تا جای ممکن افزایش دهد تا بتوان از آن‌ها درست مانند گوشی‌های متداول با محافظ‌های شیشه‌ای استفاده کرد و جایگزین کاملا مناسبی برای این گوشی‌ها باشند.

البته باید بپذیریم که گوشی‌های سامسونگ همیشه معایب غیرقابل‌اغماضی داشته‌اند؛ مثلا در بسیاری از موارد نمایشگر گوشی‌ها معایب آشکاری دارند یا باتری بسیاری از گوشی‌ها پس از گذشت مدتی استفاده از آنها باد می‌کند؛ وجود تبلیغات در بخش‌های مختلف نرم‌افزار این گوشی‌ها نیز آزاردهنده است.

اما از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که سامسونگ به‌ندرت از ایده‌هایی که به آن‌ها باور داشته، فاصله گرفته است. اشتباهات این برند هر سال نسبت به سال قبل کمتر می‌شود و سعی می‌کند با ایجاد تغییرات کوچکی در محصولات خود که ممکن است چندان هم به چشم نیایند، اشتباهات خود را کمتر و گوشی‌های خود را بهتر کند.

در پایان این سوال مطرح می‌شود که آیا سامسونگ می‌تواند قبل از اینکه برند دیگری گوشی‌های تاشوی بی‌نقصی را وارد بازار کند، گوشی‌های تاشوی خود را کاملا بی‌عیب کند یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    این روزها علاوه بر چالش‌های معمول، مسأله مقاومت در برابر الکل و ضدعفونی کننده ها هم یک موضوع مهم شده

مطالب پیشنهادی