ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در رای اولیه دادگاه به نقض پتنت‌های Sonos متهم شد

قاضی کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا در یک حکم اولیه به نقض پتنت‌های شرکت Sonos توسط گوگل رای داده است. Sonos چند وقتی بود که با ادعای زیر پا گذاشتن پنج پتنت این شرکت در زمینه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

قاضی کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا در یک حکم اولیه به نقض پتنت‌های شرکت Sonos توسط گوگل رای داده است. Sonos چند وقتی بود که با ادعای زیر پا گذاشتن پنج پتنت این شرکت در زمینه بلندگوهای هوشمند با گوگل در دادگاه درگیری داشت. این شرکت حالا می‌گوید که رای فعلی دادگاه صرفا گام نخست در نبرد حقوقی علیه این غول فناوری خواهد بود.

شرکت Sonos در ژانویه ۲۰۲۰ مدعی شد که گوگل از دسترسی خود به فناوری‌های این شرکت سوءاستفاده کرده است. در نتیجه، این شرکت خواستار توقف فروش شماری از محصولات گوگل از جمله نست هاب، کروم‌کست و گوشی‌های پیکسل شد. حالا کمیسیون تجارت بین‌الملل اعلام کرده که اهالی ماونتین ویو پنج پتنت Sonos را نقض کرده‌اند.

البته این رای نهایی نیست و پرونده این دو شرکت یک بار دیگر در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این حال، رای حاضر در شرایطی صادر می‌شود که گوگل در دادگاه‌های مختلفی با پرونده‌های ضدانحصار روبرو است. Sonos در بیانیه‌ای درباره کشمکش خود با گوگل گفته این تلاش‌ها از آن جهت انجام می‌شوند که اطمینان یابیم همه شرکت‌ها صرف‌نظر از اندازه‌شان از سرمایه‌گذاری‌های خود منفعت یکسانی می‌برند.

به عبارت دیگر، Sonos مدعی است آن‌ها بازیگر کوچکی هستند که در مقابل یک ابرقدرت قرار گرفته‌اند و می‌خواهند برای همه کسب و کارهای کوچک حق‌خواهی کنند. مدیرعامل Sonos قبلا در مقابل کنگره شهادت داده بود که شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر گوگل در تلاش برای ارائه انواع خدمات به همه کاربران به صحنه رقابت در بازار آسیب می‌رسانند.

«خوزه کاستاندا»، سخنگوی گوگل در واکنش به رای این کمیسیون گفت: «ما از فناوری Sonos استفاده نمی‌کنیم و از بابت کیفیت محصولات و برتری ایده‌هایمان با بقیه رقابت داریم. ما مخالف این رای مقدماتی هستیم و تلاش خواهیم کرد تا موضع خود را در بررسی‌های آینده تصریح کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی