ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه ملی اطلاعات
تکنولوژی

نماینده مجلس: زارع‌پور وعده داد ظرف ۲ سال شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند

به گفته سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات وعده داده که ظرف ۲ سال شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند. «حسین حاجی دلیگانی» در جمع خبرنگاران گفت که اخیرا با عیسی زارع‌پور، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰

به گفته سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات وعده داده که ظرف ۲ سال شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند.

«حسین حاجی دلیگانی» در جمع خبرنگاران گفت که اخیرا با عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای دولت سیزدهم جلسه‌ای داشته و او طی این جلسه اعلام کرده که شبکه ملی اطلاعات را ظرف ۲ سال و طی هفت گام راه‌اندازی خواهد کرد.

به گفته حاجی دلیگانی در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و وزرای پیشنهادی ارتباطات و دفاع برگزار شده، زارع‌پور همچنین وعده داده که در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجلس توجه ویژه‌ای به مشکلات ارتباطی تلفن‌های ثابت و توسعه مخابرات داشته و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کند.

شبکه ملی اطلاعات

گفتنی است زارع‌پور چندی پیش برنامه‌ پیشنهادی خود برای وزارت ارتباطات را نیز منتشر کرد که در آن اقداماتی نظیر تشکیل کمیسیون تخصصی پیرامون فضای مجازی در مجلس، رشد اقتصاد دیجیتال، تسهیل ورود استارتاپ‌ها به بورس و برنامه‌هایی متعدد برای گسترش صنعت فضایی و پست به چشم می‌خورد.

زارع‌پور که مثل آذری جهرمی سیاستمدار جوانی به حساب می‌آید، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه شریف گرفته و دکترای خود در علوم کامپیوتر را از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا در سال ۱۳۹۴ دریافت کرده است. او سابقه کار در قوه قضاییه و سرپرستی پروژه اپلیکیشن «عدالت همراه» را در کارنامه دارد و با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد که صدور رأی اعتماد برای او در مجلس دور از انتظار نباشد.

با این حساب باید منتظر ماند و دید که شرایط به چه صورتی پیش خواهد رفت و در صورت انتصاب زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، چه میزان از وعده‌های او شکل حقیقت به خود خواهند گرفت.

شایان ذکر است دیجیاتو چندی پیش در مصاحبه با بازیگران مهم حوزه فناوری، درخواست‌‌های مهم آنان از وزیر ارتباطات بعدی را گردآوری کرده بود که در این مقاله می‌توانید از این خواسته‌ها مطلع شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    دو سال وقت داریم از این خراب شده و جهنم واقعی روی کره زمین فرار کنیم!

  • عباس
    عباس | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    چند روز دیگه همین قسمت کامنت های این سایت هم کلا بسته میشه . اینم یادتون باشه

  • realtime
    realtime | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    دو سال تا پایان نت جهانی

  • enrix
    enrix | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    اونوقت نماینده مجلس انتظار داره ظرف 4 ماه یا 6 ماه جایگزین گوگل معرفی بشه! 2 سال صرفا طول میکشه تا خدمات پایه و کاربردی داخل کشور پیاده سازی بشه ..... چکار میکنید به قرآن؟؟؟ حتی نرفتید با دو تا سرویس دهنده خارجی مثل تیک تاک ، ویکانتکت vk ، یاندکس ، یا حتی یوتیوب صحبت کنید داخل ایران خدمات بده! هرچند امیدی به این حرکت ها ندارم و 2 سال دیگه همین کامنتمو نگه دارید و چک کنید ببینید چی میشه!

مطالب پیشنهادی