ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی زد فولد ۳ از نمایشگر امولد جدید با مصرف انرژی بهینه‌تر استفاده می‌کند

سامسونگ هفته گذشته از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد و حالا کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که در گلکسی زد فولد ۳ از نمایشگر سوپر امولد جدیدی استفاده می‌کنند که مصرف انرژی کمتری نسبت به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سامسونگ هفته گذشته از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد و حالا کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که در گلکسی زد فولد ۳ از نمایشگر سوپر امولد جدیدی استفاده می‌کنند که مصرف انرژی کمتری نسبت به گذشته دارد.

سامسونگ دیسپلی موفق به توسعه پنل OLED انعطاف‌پذیر جدیدی شده که Eco OLED نام دارد و در گلکسی زد فولد ۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنل در مقایسه با نمایشگر مورد استفاده در گلکسی زد فولد ۲ تا ۲۵ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

کره‌ای‌ها برای دستیابی به چنین هدفی، بجای پولارایزر معمولی، از یک ساختار لمینت پنل جدید استفاده کرده‌اند. ساختار مورد استفاده سامسونگ بازتاب نور خارجی را مسدود کرده و میزان عبور نور را ۳۳ درصد افزایش می‌دهد.

صفحه پولارایزر مورد استفاده در پنل OLED عادی، یک ورق کدر است که با جلوگیری از برخورد نور خارج از پنل با الکترودهای بین پیکسل‌ها و بازتاب آن‌ها، خوانایی و دید پنل‌های OLED را افزایش می‌دهد. با وجود چنین قابلیتی، این ورق نور تولیدی توسط پنل‌های OLED را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

نمایشگر گلکسی زد فولد ۳

در حالی که برندهای دیگر در حال تلاش برای جایگزینی این ورق هستند، سامسونگ دیسپلی به اولین کمپانی تبدیل شده که توانسته به چنین مهمی دست یابد. پنل Eco OLED همچنین به کره‌ای‌ها اجازه داده که از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کنند تا دیگر کاربران این گوشی تاشو با یک حفره در مرکز بخش بالایی نمایشگر روبه‌رو نشوند.

سامسونگ دیسپلی نام تجاری این نمایشگر جدید را در ۷ کشور از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است.

گلکسی زد فولد ۳ در کنار استفاده از این پنل، اولین گوشی تاشو بازار با امکان مقاومت در برابر نفوذ آب به حساب می‌آید و همچنین از قلم S Pen مخصوصی هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند با قیمتی کمتر از ۲۰۰۰ دلار روانه بازار می‌شود و سامسونگ به فروش بالای آن امیدوار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی