ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن دادورزیار؛ کتاب قانون و وکیل همراه

زندگی در جامعه‌ی مدرن باعث شده که تمام افراد جامعه، نسبت به داشتن یک شناخت کلی به قانون الزام داشته باشند. اما وقتی پای یک مسئله‌ی حقوقی خاص مثل قانون مالیات، ثبت، دادرسی و ... ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

زندگی در جامعه‌ی مدرن باعث شده که تمام افراد جامعه، نسبت به داشتن یک شناخت کلی به قانون الزام داشته باشند. اما وقتی پای یک مسئله‌ی حقوقی خاص مثل قانون مالیات، ثبت، دادرسی و ... به میان می‌آید کار کمی سخت می‌شود چرا که بسیاری از افراد از این قوانین آگاه نیستند.

در این مطلب به سراغ اپ دادورزیار رفتیم که به عنوان یک سرویس ارائه خدمات حقوقی آنلاین، پاسخگوی بیست و چهار ساعته مسائل و سوالات حقوقی کاربران است و ضمن دسترسی آسان به وکلا، شما را با مبادی قانونی کشور هم آشنا می‌کند.

اپلیکیشن دادورزیار به شما این امکان را می‌دهد تا سوالات خود را به صورت آنلاین مطرح کنید و پاسخ خود را از متخصصان قانون بگیرید. البته برای هر بخش هزینه‌ای هم از شما دریافت می‌شود.

به جز پرسش و پاسخ عمومی، یک بخش بانک قوانین در اپلیکیشن وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند تا خودشان قوانین مختلف مثل قانون اساسی، خانواده، کیفری و... را مطالعه کنند. علاوه بر این، مقالات حقوقی و اخبار مختلفی هم در اپ وجود دارند که به شما کمک می‌کنند اطلاعات بیشتری درباره‌ی مسائل حقوقی روزمره به دست بیاورید.

با این حساب می‌توان گفت که این اپلیکیشن برای آگاهی بخشی به کاربران قدم مثبتی برداشته است. آدرس مراجع قضایی مثل شوراهای حل اختلاف و نیروی انتظامی هم به همراه نقشه و امکان مسیریابی در اپ گنجانده شده که با استفاده از آن می‌توانید به صورت آنلاین نزدیک‌ترین مراکز را پیدا کنید.

به نظر می‌رسد که نیازسنجی دقیقی پیش از ساخت اپلیکیشن دادورزیار صورت گرفته چرا که با تقریب خوبی می‌توان گفت هر آنچه در روند اقدامات قضایی نیاز است را پوشش می‌دهد و به کاربران می‌گوید که روند انجام یک اقدام قضایی چیست و چه مقدار هزینه به بار خواهد آورد.

برای محاسبه‌ی هزینه‌ها ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید به عنوان مثال درباره‌ی هزینه‌ی مهریه،‌ دیه، بیمه یا دادرسی بدانید تا در جریان هزینه‌ی به روز قرار بگیرید. مثلا در بخش مهریه می‌توانید با توجه به قیمت روز سکه یا مهریه نقدی با توجه به سال وقوع عقد محاسبات لازم را انجام بدهید.

به جز بخش اطلاع‌رسانی، یک بخش خدماتی هم در اپ وجود دارد که در ازای دریافت هزینه خدمات حقوقی مختلف از جمله تنظیم قرارداد، خدمات مالیاتی، پلمپ دفاتر، تنظیم شکایت و ... را ارائه می‌دهد. هم‌چنین خدمات مشاوره و درخواست وکیل هم در دسترس کاربران قرار دارد.

خدمات مشاوره به دو صورت تلفنی و حضوری ارائه می‌شوند که درست مثل درخواست وکیل توسط مجموعه‌ی دادورزیار از آن پشتیبانی می‌شود و خبری از برون سپاری نیست. این مسئله باعث می‌شود کاربران در صورت بروز مشکل به یک مرجع مشخص مراجعه کنند و در اعتمادسازی تأثیر مثبتی دارد.

اپلیکیشن دادورزیار دو نوع اشتراک ارائه می‌دهد که با دریافت آن‌ها می‌توانید بدون محدودیت از تمام بخش‌ها استفاده کنید. اشتراک دائمی، ۷۹ هزار تومان و اشتراک سالیانه ۴۹ هزار تومان قیمت دارد که تناسب آن کاملا به میزان نیاز کاربر به هر یک از خدمات وابسته است.

مهم‌ترین نقاط قوت این اپ خدمات گسترده، کامل و با جزئیات آن هستند ولی مطمئنا طراحی رابط کاربری و ظاهر هم اهمیت زیادی دارد که در این اپ به اندازه‌ی کافی به آن پرداخته نشده و به نظر می‌رسد که هنوز جای بهبود دارد. با این وجود می‌توان گفت که ارزش اطلاعاتی و آگاهی‌بخشی دادورزیار توانسته که ضعف رابط کاربری آن را تا حدی بپوشاند.

دادورزیار را می‌توانید همین حالا برای گوشی‌های اندرویدی دانلود کنید.

دادورزیار

دادورزیار

سازنده: بلوط سیاه قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی