ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان به روش جدیدی برای درمان شایع‌ترین نوع طاسی دست یافتند

محققان چینی موفق به توسعه روش جدیدی در میکرونیدلینگ شده‌‌اند که با افزایش جریان خون در فولیکول‌ها می‌‌تواند به رشد مجدد موها در افرادی با طاسی ارثی کمک کند. همچنین این روش به افزایش ضخامت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

محققان چینی موفق به توسعه روش جدیدی در میکرونیدلینگ شده‌‌اند که با افزایش جریان خون در فولیکول‌ها می‌‌تواند به رشد مجدد موها در افرادی با طاسی ارثی کمک کند. همچنین این روش به افزایش ضخامت موها نیز کمک می‌کند.

سوزن درمانی یا میکرونیدلینگ (Microneedling) به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و ریزش موی آندروژنیک را متوقف می‌کند.

محققان تاکنون به راهکارهای مختلف و جدیدی برای جلوگیری از ریزش مو دست یافته‌اند. در این بین افرادی هستند که موهای سر آنها به صورت موروثی دچار ریزش می‌شود و طاسی‌ ارثی را تجربه می‌کنند. محققان دانشگاه «چجیانگ» چین موفق شدند به راهکار درمانی جدیدی برای این نوع ریزش مو که در واقع شایع‌ترین نوع ریزش مو و طاسی است، دست پیدا کنند.

این نوع ریزش مو که منجر به طاسی در مردان و زنان می‌شود، «آلوپسی آندروژنیک» نام دارد. محققان متوجه شده‌اند که مکانیزم‌هایی مانند استرس اکسیداتیو و گردش خون ضعیف می‌تواند در این نوع طاسی نقش داشته باشند. بر همین اساس، رویکردهایی را برای درمان در پیش گرفته و آزمایش‌های مختلفی را به انجام رساندند.  

در برخی آزمایش‌های قبلی، محققان با کمک نانوذرات مملو از عنصر شیمیایی سریم، به راهکارهای موثری برای کاهش استرس اکسیداتیو دست یافتند. در ادامه استفاده از روش میکرونیدلینگ را در دستور کار خود قرار داده و محلول تهیه شده در آزمایشگاه را به موش‌های آزمایشگاهی با چنین طاسی تزریق کردند.

این راهکار باعث تحریک عروق خونی اطراف فولیکول‌های مو شد. نتیجه آزمایش‌های انجام شده نشان داد که این راهکار درمانی جدید می‌تواند به رشد موها در موش‌های آزمایشگاهی کمک کند. همچنین این رویکرد به افزایش ضخامت موها در موش‌ها کمک کرد و حفظ رنگ رنگدانه‌هایی که سفید شده بودند را در پی داشت. این تحقیق همچنان ادامه دارد و نتیجه آن در نشریه ACS Nano منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی