ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فهرست تروریست‌های تحت تعقیب آمریکا به سطح اینترنت راه پیدا کرده بود

اطلاعات حدود ۲ میلیون تروریست تحت تعقیب، از جمله افرادی که در فهرست «پرواز ممنوع» قرار دارند، به سطح اینترنت راه پیدا کرده و در تاریخ ۲۸ تیر در موتورهای جستجو ثبت شده بود. وزارت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اطلاعات حدود ۲ میلیون تروریست تحت تعقیب، از جمله افرادی که در فهرست «پرواز ممنوع» قرار دارند، به سطح اینترنت راه پیدا کرده و در تاریخ ۲۸ تیر در موتورهای جستجو ثبت شده بود. وزارت امنیت داخلی آمریکا بالاخره این اطلاعات را پس از ۳ هفته از سطح اینترنت حذف کرده است.

به گزارش Bleeping Computer، محققی به‌نام «ولادیمیر باب دیاچنکو» حدود یک ماه پیش فهرست افراد تحت تعقیب را که ظاهرا از سوی «مرکز کشف تروریست‌ها» تهیه شده بود، پیدا کرد. این اطلاعات در قالبی ساده و خواندنی توسط چند موتور جستجو به ثبت رسید و شامل نام کامل، وضعیت شهروندی، تاریخ تولد، شماره گذرنامه و وضعیت پرواز آن‌ها بود.

دیاچنکو در پستی در صفحه لینکدین خود یادآور شد که دسترسی به این اطلاعات نیازمند هیچ گذرواژه یا فرآیند احراز هویت دیگری نبوده است. او می‌گوید: «من بلافاصله این اتفاق را به وزارت امنیت داخلی گزارش دادم و آن‌ها با پذیرش این رخداد از من تشکر کردند. با این حال، اطلاعات بیشتری از سوی این وزارت‌خانه ارائه نشد.»

فهرست تروریست‌ها در روز ۲۸ تیر توسط موتورهای جستجویی مثل Censys و ZoomEye ثبت شد و تا تاریخ ۱۸ مرداد در دسترس قرار داشت. مشخص نیست که چه کسانی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

مرکز کشف تروریست‌ها یک مرکز چندسازمانی تحت هدایت FBI است که وظیفه تهیه فهرست تروریست‌های تحت تعقیب آمریکا را برعهده دارد. فهرست این مرکز توسط وزارت امنیت میهن و اداره امنیت حمل و نقل برای شناسایی تروریست‌های معروف و مشکوکی استفاده می‌شود که قصد دارند به این کشور بیایند یا از آمریکا ویزا بگیرند.

اف‌بی‌آی در گذشته نام افراد بی‌گناه را در فهرست پرواز ممنوع قرار داده بود. در سال ۲۰۰۹ گزارشی منتشر شد که از ثبت ۹۰۰۰ اخطار اشتباه فقط در یک روز خبر می‌داد. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در سال ۲۰۱۰ بابت اشتباه فهرست پرواز ممنوع در ذکر نام ۱۰ شهروند شکایت کرد. دادگاه در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که در صورت قرارگیری نام افراد در این فهرست، این اتفاق باید به اطلاع آن‌ها برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

    دیگه لو رفتن نداره که
    کل مردم خاورمیانه تروریست هستند
    حتی شما دوست عزیز

مطالب پیشنهادی