ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با کارت‌های گرافیک گیمینگ Arc وارد رقابت با انویدیا و AMD می‌شود

اینتل که بیشترین سهم را در بازار پردازنده‌های کامپیوتر دارد، حالا می‌خواهد حضور قدرتمندی در بازار کارت‌های گرافیک هم داشته باشد. این کمپانی کارت‌های گرافیک گیمینگ خود را تحت برند Arc روانه بازار می‌کند و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اینتل که بیشترین سهم را در بازار پردازنده‌های کامپیوتر دارد، حالا می‌خواهد حضور قدرتمندی در بازار کارت‌های گرافیک هم داشته باشد. این کمپانی کارت‌های گرافیک گیمینگ خود را تحت برند Arc روانه بازار می‌کند و اولین آن‌ها در فصل اول ۲۰۲۲ از راه می‌رسند.

مدتی می‌شود که اینتل روی کارت‌های گرافیک مستقل کار می‌کند و در گذشته از آن با نام DG2 یاد می‌شد، اما حالا این کمپانی تصمیم گرفته از برند Arc برای سخت افزار و نرم افزار GPUهای خود استفاده کند.

اولین کارت‌های گرافیک گیمینگ با اسم رمز «Alchemist» یا «کیمیاگر» اوایل سال ۲۰۲۲ برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند و ظاهرا اینتل می‌خواهد بطور همزمان با انویدیا و AMD رقابت کند.

در حالی که اطلاع چندانی از عملکرد GPUهای اینتل نداریم، این کمپانی یک ویدیو از عملکرد گرافیکی نمونه پیش تولید گرافیک‌های Arc منتشر کرده که بازی‌هایی مانند Metro Exodus را نمایش می‌دهد.

GPUهای اینتل قابلیت‌هایی مانند سایه‌زنی مش، نرخ متغیر سایه‌زنی، افزایش رزولوشن ویدیو و رهگیری پرتو لحظه‌ای دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت‌های گرافیک، نمونه‌برداری تصویر با کمک هوش مصنوعی است که به نظر می‌رسد رقیب فناوری DLSS انویدیا و FSR شرکت AMD به حساب می‌آید.

هدف تمام این فناوری‌ها، افزایش رزولوشن بازی‌های ویدیوی با فریم ریت مناسب بدون کاهش کیفیت نهایی است.

کیمیاگر تازه شروع کار GPUهای مستقل اینتل خواهد بود. این کمپانی از همین حالا روی نسل‌های بعدی این کارت‌های گرافیک با اسم رمز «Battlemage» به همراه «Celestial» و «Druid» کار می‌کند که اطلاعات آن‌ها سال آینده میلادی منتشر می‌شود.

اینتل Arc

اینتل تا به امروز از اولین کارت‌های گرافیک مستقل Iris Xe خود با اسم رمز DG1 رونمایی کرده که از معماری Xe LP این کمپانی بهره می‌برد. این کارت‌های گرافیک کم‌مصرف برای سیستم‌های ورک‌استیشن و نه سیستم‌های گیمینگ توسعه پیدا کرده‌اند. اما برند Arc می‌خواهد در حوزه گیمینگ حرفی برای گفتن داشته باشد.

GPUهای آینده Arc مبتنی بر ریزمعماری Xe-HPG خواهد بود که ترکیبی از فعالیت‌های اینتل در ریزمعماری‌های Xe-LP به همراه HP و HPC محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    دوره آن گذشته مربی

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    یا اینتل، بیا که قیماتا خیلی بالا هست.

مطالب پیشنهادی