ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد قیمت مک لارن F1 شکسته شد

یک دستگاه مک لارن F1 با شماره شاسی 029 که تنها 386 کیلومتر کارکرد دارد در حراجی Gooding & Company با قیمتی افزون بر 20 میلیون دلار به فروش رفت. این خودرو خاص توانست رکورد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

یک دستگاه مک لارن F1 با شماره شاسی 029 که تنها 386 کیلومتر کارکرد دارد در حراجی Gooding & Company با قیمتی افزون بر 20 میلیون دلار به فروش رفت. این خودرو خاص توانست رکورد قیمتی مک لارن F1 را بشکند.

پیش از این طبق پیش بینی‌ها انتظار رقم 20 میلیون دلاری را داشتیم و قیمت آخر پیشنهادی نیز برای این مک لارن F1 برابر با 20.465 میلیون دلار بود.

همانند دیگر مک لارن های F1 از موتور ساخت شرکت بی ام و به حجم 6.1 لیتر از نوع V12 نیرو می‌گیرد و حداکثر قدرت آن به 618 اسب بخار می رسد و نکته جالب توجه این است که هنوز لاستیک‌های اولیه آن یعنی گوودیر ایگل F1 بر روی آن قرار دارد.

تا همین 4 سال پیش مک لارن F1 در حراجی ها با رقم 15 میلیون دلار به فروش می‌رسید.

با توجه به کارکرد بسیار کم این مک لارن F1 انتظار می‌رود که استفاده واقعی از آن صورت نگیرد و با همین کارکرد به حیات خود تا حراجی بعدی ادامه دهد.

این مک لارن F1 برای سالیان سال در کشور ژاپن نگه داری می‌شد و پس از مدتی به آمریکا نقل مکان کرد و حال به حراج گذاشته شده است.

پیش از این یک دستگاه مک لارن F1 با کیت LM با رکورد 19.8 میلیون دلار فروخته شده است. از آنجا که تنها چند دستگاه از مدل LM تولید شده است در صورت حراجی مجدد انتظار می‌رود که به راحتی رکورد قیمت فعلی مک لارن F1 ها شکسته شود.

پیش از این در خبری به مشخصات مک لارن F1 که به حراج گذاشته شده است پرداخته بودیم.

مک لارن F1 همچنان گران قیمت ترین سوپر اسپرت قرن بیستم است و انتظار می‌رود که این لقب را همانند سریع ترین خودروی قرن بیستم با خود به یدک بکشد.

مک لارن تنها 106 دستگاه از F1 در مدل شهری، مسابقه ای و...تولید کرده و از این 106 دستگاه تنها 64 دستگاه از نوع مک لارن F1 معمولی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی