ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

240 میلیون تومان برای تاتا تیاگو NRG؛ پاسخ هندی ها به رنو ساندرو استپ وی

سال قبل بود که شرکت هندی تاتا از فیس‌لیفت هاچبک تیاگو رونمایی کرد. حال با گذشت چند ماه، نوبت به معرفی نسخه NRG از فیس‌لیفت تیاگو رسیده تا حق انتخاب مشتریان تاتا گسترده‌تر از قبل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

سال قبل بود که شرکت هندی تاتا از فیس‌لیفت هاچبک تیاگو رونمایی کرد. حال با گذشت چند ماه، نوبت به معرفی نسخه NRG از فیس‌لیفت تیاگو رسیده تا حق انتخاب مشتریان تاتا گسترده‌تر از قبل شود. این نسخه در حقیقت مدل کراس بوده و تفاوت‌هایی را با نسخه استاندارد دارد و در دو نسخه دستی و اتوماتیک با قیمتی در حدود 8 هزار دلار عرضه می‌شود که به معنای رقمی در حدود 240 الی 260 میلیون تومان برای این خودروهاست.

تاتا تیاگو NRG در نمای روبرو از جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر با رنگ مشکی براق و چراغ‌هایی با گرافیک متفاوت برخوردار است. سپر نیز دارای سینی محافظ است که البته نقشی صرفا تزئینی دارد.

در نمای جانبی این نسخه از تیاگو با ارتفاع بیشتر از زمین (181 میلیمتر)، محافظ‌های پلاستیکی و رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی با رنگ دوگانه از مدل استاندارد قابل شناسایی است. در نمای عقب هم پلاستیک محافظ سپر، NRG را از تیاگوی استاندارد متمایز می‌کند.

در داخل کابین NRG مشابه تریم پرچمدار هاچبک تیاگو است، ولی تاتا موتورز تصمیم گرفته با روکشی متفاوت و استفاده از المان‌های قرمزرنگ چهره اسپرت‌تری به این بخش ببخشد. تغییر پشت آمپر آنالوگ به یک صفحه دیجیتال، دیگر تغییر شاخص در داخل کابین است. بطور کلی کابین تیاگو در هر دو نسخه را باید جادار و راحت توصیف کرد.

از لحاظ تجهیزات تفاوت زیادی بین NRG و تیاگوی هاچبک دیده نمی‌شود. نمایشگر لمسی 7 اینچی با پشتیبانی از اتصال بلوتوث، دکمه‌های کنترلی تلفن همراه و موزیک از روی فرمان، استارت دکمه‌ای و سیستم صوتی هارمن از جمله این تجهیزات هستند. به غیر از این‌ها، باید به مواردی مثل دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی تاشوی برقی و دو ایربگ برای راننده و سرنشین نیز اشاره کنیم. نکته عجیب و تامل‌برانگیز اینکه برخلاف هاچبک تیاگو در نسخه کراس یا همان NRG خبری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیست.

نیروبخش تاتا تیاگو NRG موتور 1.2 لیتری بنزینی است که توانایی تولید 84 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه نیمه خودکار با چرخ‌ها در ارتباط است.

گفتنی است قیمت تیاگو NRG برای نسخه دستی 657،400 روپیه (معادل 8855 دلار یا تقریبا 240 میلیون تومان) و برای نسخه مجهز به گیربکس نیمه خودکار 709،400 روپیه (معادل 9560 دلار یا تقریبا 260 میلیون تومان) اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی