ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید تویویا به دلیل کمبود تراشه ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند

کمبود جهانی تراشه برای بسیاری از شرکت‌ها مشکلاتی را به همراه داشته و به نظر می‌رسد تویوتا نیز ماه آینده میلادی مجبور است حجم تولید خود را به دلیل کمبود تراشه ۴۰ درصد کاهش دهد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

کمبود جهانی تراشه برای بسیاری از شرکت‌ها مشکلاتی را به همراه داشته و به نظر می‌رسد تویوتا نیز ماه آینده میلادی مجبور است حجم تولید خود را به دلیل کمبود تراشه ۴۰ درصد کاهش دهد.

طبق گزارش ارائه شده، بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان قصد داشت ماه آینده چیزی حدود ۹۰۰ هزار خودرو تولید کند، اما اکنون آن‌ها درباره آن تجدیدنظر کرده‌اند و به نظر می‌رسد این میزان تا ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گفته نشریه Nikkei ژاپن گسترش گونه دلتا ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا بر روند تامین قطعات تویوتا نیز تاثیر گذاشته است. شرکت تولیدکننده خودرو هنوز هیچ اظهارنظر رسمی ارائه نکرده است.

تویوتا

ریزتراشه‌ها یکی از بخش‌های ضروری سیستم‌های الکترونیکی خودروهای مدرن محسوب می‌شوند و از اواخر سال گذشته با کمبود مواجه شده‌اند. به همین دلیل تویوتا و رقبای غول ژاپنی مجبور شده‌اند تولید خود را کاهش یا موقتا متوقف کنند.

با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، خودروسازان سفارشات خود را کاهش دادند و تولیدکنندگان تراشه زنجیره تولید خود را روی وسایل الکترونیکی مصرفی متمرکز کردند زیرا روند قرنطینه خانگی میان تقاضا مصرف‌کنندگان برای دستگاه‌های کار در منزل را افزایش داد. از طرفی تقاضای خودروها نیز افزایش پیدا کرد و همین امر خودروسازان را در شرایط سختی قرار داد.

تویوتا از اوایل ماه آینده فعالیت خود در چندین کارخانه ژاپنی را متوقف خواهد کرد و تولید خود را در آمریکای شمالی، چین و اروپا کاهش می‌دهد. از طرفی دیگر نیز کمبود تراشه و سایر مسائل مربوط به زنجیره تامین مرتبط با ویروس کرونا باعث تعلیق کوتاه مدت کارخانه‌های ژاپنی تویوتا شده است.

به دنبال گزارش Nikkei، سهام تویوتا با ۴.۴۲ درصد کاهش به ۸۴.۸۲ دلار رسیده است.

با این وجود تولید جهانی تویوتا برای ماه سپتامبر بسیار کمتر از مدت مشابه در سال گذشته خواهد بود. در آن زمان میزان تقاضا این شرکت پس از مراحل اولیه همه‌گیری ویروس کرونا در حال بهبود بود و تویوتا موفق به تولید ۸۴۰ هزار دستگاه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • کوروش کبیر
    کوروش کبیر | ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

    30%کاهش پیدا میکنه لطفا هنگام ترجمه کمی دقت بعمل می آید

  • Alecferaa
    Alecferaa | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

    تویویا؟!

مطالب پیشنهادی