ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تزریق دوز سوم واکسن کرونا از ۲۹ شهریورماه در آمریکا آغاز می‌شود

با افزایش تعداد مبتلایان به نوع دلتا ویروس کرونا، دولت آمریکا از تصمیم خود برای تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا از ۲۹ شهریور ماه (۲۰ سپتامبر) خبر داد. به گفته مقامات بهداشتی این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

با افزایش تعداد مبتلایان به نوع دلتا ویروس کرونا، دولت آمریکا از تصمیم خود برای تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا از ۲۹ شهریور ماه (۲۰ سپتامبر) خبر داد.

به گفته مقامات بهداشتی این کشور، افرادی که دو دوز واکسن کرونا مدرنا و فایزر را دریافت کرده‌ یا با واکسن تک دوز جانسون‌و جانسون واکسینه شده‌اند، به دوز تقویتی نیاز دارند. طی برنامه اعلام شده ابتدا کادر درمان، افراد سالمند و افرادی که اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ واکسن کرونا را دریافت کرده‌‌اند، در الویت قرار دارند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اثربخشی واکسن‌ها پس از گذشت شش ماه یا بیشتر کاهش پیدا می کند و به ویژه افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای لازم است دوز تقویتی را دریافت کنند که می‌تواند از ابتلا به نوع شدید بیماری، بستری و فوت به شکل موثری جلوگیری کند.

مقامات آمریکایی پیشتر تزریق دوز سوم واکسن‌های فایزر و مدرنا را برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف مجاز اعلام کرده بودند. طی هفته‌های اخیر، کشورهای دیگری نیز تصمیم مشابهی گرفته‌‌اند تا افراد مسن و دارای سیستم ایمنی ضعیف را با دوز سوم واکسینه کنند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیش از ۷۲ درصد از آمریکایی‌های بالاتر از سن ۱۸ سال، حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نزدیک به ۶۲ درصد آنها با هر دو دوز کاملا واکسینه شده‌اند.

بر اساس داده‌های دولت فدرال، بیش از یک میلیون آمریکایی قبل از اعلام رسمی در مورد دریافت دوز سوم، خودشان تصمیم گرفته و دوز تقویتی را تزریق کرده‌اند. براساس یکی از مطالعه‌های انجام شده طی هفته‌های اخیر، دوز سوم واکسن فایزر در افراد بالای ۶۰ سال اثربخشی ۸۶ درصدی در برابر ابتلا را نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه دیگری نیز تایید می‌کند که با گذشت زمان، خطر ابتلا به بیماری در افراد مسن و دارای سیستم ایمنی ضعیف افزایش پیدا می‌کند و نیاز به دریافت دوز سوم واکسن دیده می‌شود. این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان بهداشت جهانی به برخی کشورها از جمله آمریکا پیشنهاد داده بود به جای تزریق دوز تقویتی، واکسن را در اختیار کشورهای نیازمند قرار دهد که هنوز واکسن دوز اول را نیز دریافت نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

    جای واژه نون دونی باید بگیم دز دونی شده برای شرکت های دارویی

  • mehdi hd
    mehdi hd | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

    ما هنوز دوز اول رو نزدیم

مطالب پیشنهادی