ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی خواستار تخصیص دوز سوم واکسن کشورهای پیشرفته به سایر مناطق شد

سازمان بهداشت جهانی از کشورهایی مانند بریتانیا و فرانسه درخواست کرده تا به جای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان خود، آن را در دسترس کشورهایی با سطح واکسیناسیون نامناسب قرار دهند. فرانسه و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سازمان بهداشت جهانی از کشورهایی مانند بریتانیا و فرانسه درخواست کرده تا به جای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان خود، آن را در دسترس کشورهایی با سطح واکسیناسیون نامناسب قرار دهند.

فرانسه و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که در نظر دارند تا تزریق دوز تقویتی از واکسن کرونا را در هفته‌های آتی شروع کنند. جمعیت هدف دوز سوم افراد در معرض خطر شامل سالمندان و بیماران دارای سیستم ایمنی تضعیف شده خواهند بود. شواهد اخیر نشان می‌دهد که یک دوز تقویتی از واکسن می‌تواند در افزایش ایمنی مقابل ابتلا به کووید ۱۹ نقش بسزایی داشته باشد. در سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد تا با توزیع گسترده واکسن در کشورهای نیازمند، حداقل ۱۰ درصد از جمعیت هر یک را واکسینه کند. 

شرکت فایزر به تازگی درخواست تزریق دوز سوم را کرده است که با گذشت شش ماه از دریافت دوز دوم صورت می‌گیرد. این شرکت براساس شواهد و نتایج حاصل از تحقیقات ادعا دارد که تجویز دوز سوم پس از گذشت شش الی دوازده ماه از آخرین دوز، ضروری خواهد بود و می‌تواند از ابتلا به فرم علامت‌دار بیماری جلوگیری کند. اگرچه تاثیر استفاده از واکسن در کاهش موارد بستری و مرگ همچنان در عموم جامعه بسیار بالا است و همین امر موجب شده است تا سازمان بهداشت جهانی با شروع برنامه تزریق گسترده دوز تقویتی جدید مخالفت کند.

تاکنون بیش از ۴.۲۵ میلیارد دوز از واکسن‌های گوناگون علیه بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان تجویز شده است که میزان بسیار زیادی از مقدار گفته شده متعلق به کشورهایی با سرانه درآمد بالا و ثروتمند است؛ درحالی که سازمان بهداشت نابرابری در واکسیناسیون را شرم‌آور و غیراخلاقی تلقی کرده است. این سازمان در نظر دارد تا به کمک برنامه کووکس (COVAX) اقدام به توزیع واکسن در میان کشورهای کم درآمد و فقیر کند و هدف کوتاه مدت آن، واکسینه کردن ۱۰ درصد جمعیت در طی دو ماه آینده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی