ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو روی توسعه صفحه نمایشی با قابلیت تولید صدا کار می‌کند

اوپو یکی از شرکت‌های خلاق در زمینه فناوری‌های مرتبط با موبایل محسوب می‌شود که نوآوری‌های بیشتری نسبت به سایر رقبای چینی خود دارد. این شرکت به تازگی طرحی از یک صفحه نمایش با قابلیت تولید ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اوپو یکی از شرکت‌های خلاق در زمینه فناوری‌های مرتبط با موبایل محسوب می‌شود که نوآوری‌های بیشتری نسبت به سایر رقبای چینی خود دارد. این شرکت به تازگی طرحی از یک صفحه نمایش با قابلیت تولید صدا از خود به ثبت رسانده است.

پتنت جدید اوپو شامل روشی برای تولید صدا توسط صفحه نمایش است که می‌تواند در دستگاه‌های بسیاری از جمله گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. البته این طرح برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط اوپو جهت ثبت ارسال شده اما تایید نهایی آن از سوی اداره پتنت چین به تازگی صورت گرفته است. اوپو در هر سال انبوهی از پتنت‌ها را به ثبت می‌رساند که معمولاً بلافاصله در محصولات تجاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و احتمال دارد طرح مذکور نیز شامل همین مسئله می شود.

در صفحه مرتبط با پتنت جدید اوپو شاهد جزئیات مرتبط با آن هستیم. صفحه نمایش مورد استفاده در این طرح می‌تواند به ارتعاش در بیاید و به چندین واحد محرک مجهز شده است که برای تولید لرزش‌های مورد نیاز بکار می‌روند. نمایشگر به نواحی مختلفی تقسیم شده است که هر کدام از آن‌ها توسط محرک جداگانه‌ای کنترل می‌شوند. یکی از دلایل احتمالی وجود چندین ناحیه تولید صدا این است که هنگام پخش یک فایل ویدیویی‌، ناحیه‌ کوچکی به آن تعلق خواهد گرفت و سایر قسمت‌ها برای تولید صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با استفاده از صفحه نمایش گفته شده، نیاز به بلندگوهای جداگانه در بسیاری از دستگاه‌ها از بین خواهد رفت. این پتنت می‌تواند گامی در راستای کاهش ضخامت گوشی‌های هوشمند در آینده باشد. در سال‌های قبل روش‌های متعدد دیگری مانند القای استخوانی صدا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و حتی شیائومی در نسل اول می میکس از آن بهره برد؛ اما چنین فناوری‌هایی معمولاً نمی‌توانند کیفیت صدای بالایی را به همراه داشته باشند. به نظر می‌رسد که پتنت اوپو هم به سرنوشت مشابهی دچار است و در آینده نزدیک شاهد فراگیری آن نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی