ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Easy GIF؛ ابزار قدرتمند ساخت و ویرایش فایل‌های گیف در اندروید

اپلیکیشن Easy Gif ابزاری ساده اما کاربردی برای ساخت یا ویرایش فایل‌های گیف است که می‌تواند به عنوان مکملی برای شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان مورد استفاده قرار بگیرد. چگونه در واتساپ ویدیو را مستقیما ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن Easy Gif ابزاری ساده اما کاربردی برای ساخت یا ویرایش فایل‌های گیف است که می‌تواند به عنوان مکملی برای شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان مورد استفاده قرار بگیرد.

بیش از ۳۰ سال از ساخت فرمت گیف توسط یک دانشمند کامپیوتر آمریکایی می‌گذرد. با گسترش محبوبیت پلتفرم‌های مختلف چت در اواخر دهه ۹۰ میلادی، تصاویر گیف توانستند به عنوان راه‌حلی جهت گرما بخشیدن به مکالمات بی‌روح مجازی مطرح شوند. ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نقطه عطف دیگری برای این فرمت بود و محبوبیت آن را بیش از پیش افزایش داد. اما بسیاری از کاربران علاقه دارند که گیف‌های شخصی‌سازی شده و سفارشی خود را در گروه‌ها به دوستان خود ارسال کنند. برای دستیابی به چنین هدفی ابزارهای ویرایش و ساخت فایل‌های گیف در موبایل می‌توانند بسیار مفید باشند.

برای نصب اپلیکیشن Easy GIF تنها کافی است تا نام آن را در گوگل پلی سرچ کنید. پس از نصب برنامه و ورود به آن متوجه خواهید شد که با محیطی بسیار ساده و منسوخ شده مواجه هستید که شباهت چندانی به سایر اپ‌های ویرایش عکس و ویدیو برای موبایل ندارد. اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که خود فایل‌های گیف معمولاً کیفیت و زیبایی بصری چندان بالایی ندارند؛ در نتیجه نمی‌توان انتظاری مشابه با بسیاری از عناوین ویرایشگر موبایل را داشت. البته عملکرد اپلیکیشن بسیار بهتر از ظاهر آن است و قابلیت‌های ارائه شده در آن می‌توانند ویرایش‌های سریع و بدون دردسر را به ارمغان آورند.

بخش Easy Face Swap اولین گزینه‌ای است که در میان قابلیت‌های برنامه به چشم می‌خورد. همان طور که از نام این ویژگی مشخص است، به کمک آن می‌توان اقدام به قرار دادن چهره جدیدی روی گیف‌های آماده کرد. البته انتظار خروجی بسیار حرفه‌ای مانند ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را نباید داشته باشید و چنین ابزاری بیشتر برای سرگرمی مناسب است. در ابتدا باید از میان گیف‌های موجود در لیست یکی را به عنوان فایل پیش‌فرض انتخاب کنید و سپس می‌توانید از میان چهره خود یا موارد آماده یکی را به آن اضافه نمایید. ساخت چهره جدید با آپلود تصویر و حذف حاشیه‌های زائد آن امکان‌پذیر است و بهره‌گیری از قلم استایلوس می‌تواند به تمیزتر شدن نتیجه کمک کند.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن Easy GIF از موتور جستجوی گیف Tenor بهره می‌برد؛ در نتیجه اگر با آی‌پی داخلی به آن متصل شوید احتمالاً برخی از امکانات مانند گالری گیف‌ها لود نخواهد شد. قسمت GIF Editor ابزارهایی را برای ویرایش گیف‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد. پس از انتخاب فایل مورد نظر از روی حافظه داخلی می‌توانید تغییرات زیادی از جمله ویرایش با قلم‌های گوناگون، افزودن متن با فونت‌های متفاوت، اضافه کردن ایموجی و استیکر و ادغام با گیف دیگری را تجربه کنید. قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند معکوس کردن جهت پخش، پاک کردن یا افزودن فریم، ذخیره جداگانه فریم و تاخیر در نمایش آن‌ها هم در اختیار کسانی است که می‌خواهند گیف حرفه‌ای‌تری را ایجاد نمایند.

وجود تایم الان در ویرایشگر موجب شده است تا جابه‌جایی میان بازه‌های مختلف یک گیف بسیار آسان‌تر از نمونه‌های مشابه باشد. در نهایت پس از ایجاد تغییرات دلخواه، می‌توانید با لمس کلید Create Video در گوشه بالایی سمت راست فایل خروجی خود را برای ذخیره روی حافظه داخلی دریافت کنید و رزولوشن آن هم قابل تغییر خواهد بود. گیف‌های ایجاد شده توسط اپلیکیشن Easy GIF به صورت پیش‌فرض دارای واترمارک هستند اما به کمک سکه‌های موجود در برنامه می‌توان اقدام به حذف کردن آن‌ها کرد. هربار حذف واترمارک نیازمند ۵ سکه است و در ابتدای نصب ۵۰ سکه هدیه به کاربر تعلق می‌گیرد.

GIF Search بخش دیگری از اپ است که کاربران می‌توانند به کمک هشتگ‌های مختلف، گیف‌های مورد نظر خود را بیابند. با لمس هر گیف، جزئیات آن مانند رزولوشن، حجم و زمان نمایش داده می‌شود و کلیدهایی برای افزایش رزولوشن به HD یا تغییر سرعت پخش دیده می‌شوند. با زدن گزینه Meme قادر خواهید بود تا با افزودن حاشیه و کادر به گیف انتخاب شده، اقدام به ساختن میم‌ کنید. همچنین قاب‌های ایجاد شده در گذشته از طریق بخش Meme Template قابل دسترس خواهند بود.

اگر از قبل ویدیویی با فرمت‌های دیگر از جمله mp4 روی حافظه دستگاه خود دارید و می‌خواهید آن را جهت استفاده در سایر پلتفرم‌ها به گیف تبدیل کنید، می‌توانید از ابزار Video to GIF بهره ببرید که درون اپ یافت می‌شود. کار با این ابزار بسیار ساده است و پس از انتخاب ویدیوی مورد نظر، باید بازه دلخواه را جهت تبدیل به گیف تنظیم کنید. در نهایت کیفیت و رزولوشن مد نظر درخواست می‌شود و با لمس کلید Create فایل گیف جدید قابل ذخیره‌سازی خواهد بود.

سایر ابزارهای برنامه مانند GIF Speed و GIF Loop مشابه با موارد مشاهده شده در ویرایشگر هستند و عملکرد متفاوتی ارائه نمی‌دهند. در قسمت Text GIF امکان ساخت فایل‌های گیف تنها با نوشته و افکت‌های پیش‌فرض وجود دارد اما برای ساخت هر کدام نیازمند استفاده از سکه‌ها خواهید بود. ابزار Images to GIF هم برای تبدیل دسته‌ای از تصاویر به فریم‌های یک فایل گیف در نظر گرفته شده است. در نهایت GIF to Video می‌تواند فایل‌های گیف را به فرمت mp4 تبدیل کنید. 

اپلیکیشن Easy GIF اگرچه از ظاهر چندان جذابی بهره نمی‌برد و تبلیغات بسیار درون آن هم ممکن است پس از مدتی آزاردهنده به نظر برسد؛ اما ابزارهای قدرتمند با رابط کاربری ساده‌ای را به صورت رایگان جهت ساخت و ویرایش فایل‌های گیف فراهم کرده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به استفاده از تصاویر متحرک در شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های پیام رسان مفید باشد.

Easy GIF: GIF Editor, GIF Maker, Reface, Video GIF

Easy GIF: GIF Editor, GIF Maker, Reface, Video GIF

سازنده: Easy app قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷۴ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی