ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی صلاحیت وزیر ارتباطات
تکنولوژی

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در مجلس؛ نظر نمایندگان موافق و مخالف چه بود؟

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات عدم سابقه فعالیت وی در این وزارتخانه و عدم شفافیت موضعش نسبت به طرح صیانت انتقاد کردند. از آنسو نمایندگان موافق نیز با اشاره به سابقه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۸

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات عدم سابقه فعالیت وی در این وزارتخانه و عدم شفافیت موضعش نسبت به طرح صیانت انتقاد کردند. از آنسو نمایندگان موافق نیز با اشاره به سابقه وی، زارع‌پور را دارای شهامت لازم برای تحول در فضای مجازی کشور دانستند.

در حالی که روز گذشته دو نماینده موافق در دفاع از زارع‌پور سخن گفته و دو نماینده مخالف نیز انتقادات خود را نسبت به برنامه و سابقه وزیر پیشنهادی اعلام کردند، صبح امروز نیز نمایندگان مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به بیان نظرات خود درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات پرداختند.

  • «محمود عباس زاده مشکینی»، مخالف: این وزارتخانه یک وزارتخانه زیربنایی و قابل اهمیت است زیرا شاهراهی را باز می‌کند که تمامی وزارتخانه‌ها از این مسیر عبور کرده و برنامه‌های خود را پیاده کنند. در این وزارتخانه باید از نیرویی استفاده کنیم که دارای دو ویژگی خواستن و توانستن باشد. ما در انگیزه وزیر پیشنهادی شک نداریم اما برای عنصر «توانستن» سنجه داریم و نیروی پیشنهادی باید تخصص داشته باشد و تجربه، اما متاسفانه زارع‌پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد و رشته تحصیلی ایشان نیز مرتبط با ICT نیست. همچنین وزیر پیشنهادی یک روز سابقه کار در این وزارتخانه نداشته در حالی که صد هزار کارشناس در وزارت ارتباطات فعال هستند. اداره یک وزارتخانه استراتژیک، تفکر، تجربه و اختصاص استراتژیک می‌خواهد.
  • «غنی نظری»، نماینده مخالف: دلیل عمده مخالفتم با وزیر پیشنهادی فقدان روحیه شفافیت در ایشان است. او در جمع موافقان و کمیسیون فرهنگی گفته با طرح صیانت موافق و در جمع مخالفان از مخالفت خود نسبت به این طرح صحبت کرده است. این روحیه در یک وزیر قابل قبول نیست. در ایشان این امکان را نمی‌بینم که بتوانند وضعیت ارتباطاتی کشور را مدیریت کنند و هنوز با چالش‌های اساسی ارتباطات و فناوری اطلاعات رو به رو نشدند.
  • «مجتبی محفوظی»، نماینده موافق: یکی از ویژگی‌های زارع پور، تخصص و تجربه است، جوانی گناه نیست. این وزارتخانه تنها 10هزار نیرو دارد و آمار اعلام شده برای قبل از خصوصی‌سازی مخابرات است. این وزارتخانه باید زیرساخت‌های فضای مجازی کشور را تامین و راهبر اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک باشد که ایشان می‌تواند در این زمینه موفق باشد. مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد را در دهه 80 که کسی به فکر فضای مجازی نبود از دستاوردهای وزیر پیشنهادی است. قوانین به زمین مانده‌ای مانند حمایت از حقوق تولید کنندگان نرم افزار داخلی با همت ایشان انجام شد، شناسنامه دار شدن سایت ها از دیگر خدمات ارزنده زارع‌پور بود. او همواره به دنبال حل مشکلات مردم با ابزار فناوری بوده است، به طور مثال فرایند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه را آنلاین کرد. از ایشان انتظار داریم با تاکید بر بومی بودن و استفاده از پلتفرم‌های داخلی در جهت رونق اقتصاد دیجیتال تلاش کنند.
  • «مجتبی یوسفی»، نماینده موافق: در حوزه حمکرانی در فضای مجازی که معیشت مردم به آن گره خورده باید کسی بیاید که دارای برنامه و شهامت تحول را داشته باشد. ایشان در سوابق گذشته خود نشان داده که می‌تواند در این موضوع موفق باشد. ایشان قول دادند در زمینه مدیریت کارگزاران ICT و دفاتر خدمات روستایی تلاش خود را کنند. صحبت‌هایی می‌شود که می‌خواهند فضای مجازی را ببندند، کسب و کار مردم برای نمایندگان مردم مهم است اما ما از ایشان می‌خواهیم ساماندهی در این موضوع شکل گیرد. با توجه به این که 3.5میلیون دانش آموز و 20 درصد جمعیت کشور در روستاها هستند با توجه به آموزش مجازی کرونا این دانش آموزان نادیده گرفته شده اند که در برنامه های وزیر پیشنهادی است.

در حالی که پیش از این گمانه‌زنی می‌شد تا روز سه شنبه تکلیف کابینه دولت سیزدهم مشخص شود، «قدرت‌الله حمزه»، عضو کمیسیون امور داخلی کشور پیش‌بینی کرد جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی روز چهارشنبه برگزار شود و پایان هفته این اتفاق رخ بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی