ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فناوری رویایی شارژ فوق سریع GAC معرفی شد؛ ۸۰ درصد شارژ در ۸ دقیقه

برند چینی GAC اعلام کرده به تکنولوژی شارژ بسیار سریع دست پیدا کرده و می‌تواند باتری یک خودروی برقی را در زمانی مشابه با پر شدن باک خودروهای درون‌سوز در پمپ بنزین، بطور کامل شارژ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

برند چینی GAC اعلام کرده به تکنولوژی شارژ بسیار سریع دست پیدا کرده و می‌تواند باتری یک خودروی برقی را در زمانی مشابه با پر شدن باک خودروهای درون‌سوز در پمپ بنزین، بطور کامل شارژ کند. به گفته این کمپانی، کراس‌اوور Aion V که قرار است ماه آینده رسما رونمایی شود، در یک عملیات آزمایشی در حضور رسانه‎‌ها، با نرخ 481 کیلووات شارژ شده است. این نرخ حتی با شارژ 80 درصدی باتری پابرجا باقی مانده است.

حتما می‌دانید خودروهای برقی با وجود مزایای متعدد، هنوز از نظر زمان لازم برای پر کردن باتری در پس مدل‌های درون‌سوز قرار می‌گیرند. در حالیکه فرایند سوختگیری در یک پمپ بنزین معمولا کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد، شارژ شدن باتری مدل‌های الکتریکی نیازمند انتظاری چند برابری است. اما با توجه به شتاب بالای پیشرفت تکنولوژی ساخت باتری و افزایش سرعت شارژ، به نظر می‌رسد این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

به گفته GAC، کراس‌اوور Aion V در عرض تنها 4 دقیقه 35.1 کیلووات از ظرفیت باتری خود را پر کرده است. این ارقام هنوز بصورت مستقل تایید نشده‌اند و فقط به نسخه 6C از مدل مذکور تعلق دارند. نکته جالب اینکه GAC ادعا می‌کند این نسخه بر اساس چرخه NEDC قادر است تا 1000 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. به غیر از این نسخه، یک مدل دیگر با نام 3C وجود دارد که GAC برد حرکتی آن را بر اساس چرخه NEDC برابر با 500 کیلومتر اعلام کرده است.

خودروساز چینی می‌گوید در صورت شارژ مداوم با بیشترین سرعت اما در دمای اتاق، باتری Aion V تا یک میلیون کیلومتر مسافت کارایی خود را حفظ نموده و پس از آن نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. GAC تاکید دارد مدل‌های مجهز به فناوری شارژ فوق سریع بزودی عرضه خواهند شد و دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل خواهند توانست عملکرد آنها را ارزیابی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی